Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci vyzkoušeli novou nejlevnější Dacii ve vrcholné verzi, to je hned jiná písnička
29.3.2021 | Petr Miler
Nová generace nejlevnějších Dacií na jednu stranu zaujala svým vzhledem, pojetím interiéru i dostupnou výbavou, na tu druhou ale zklamala poměrem ceny a provedení základních verzí. Co když ale sáhnete po tom nejlepším?
Dacia loni odhalila nové generace modelů Logan a Sandero, tedy svých nejlevnějších modelů, které svého času stály za jejím prvotním vzepětím. Automobilka v jejich případě dokonce slibovala, že přepíšou historii v poměru ceny a užitné hodnoty a zprvu to tak skutečně vypadalo. Oba modely jsou mezigeneračně o pořádný kus dál a Rumuni slibovali přibližně zachování dosavadních cen, to se ale tak úplně nestalo.
Jednak ceny zamířily o něco výše a ty základní se ještě více než kdy dříve hlavně o marketingové fráze typu „cena od”. V základu totiž Sandero nenabízí prakticky nic a možnosti rozšíření výbavy jsou též prakticky nulové. Musíte tedy sáhnout po vyšších úrovních výbavy, abyste dostali vůbec cokoli kloudného a cena roste s tím. Bez 300 tisíc Kč v kapse nic rozumného nekoupíte, a to už je cifra, za kterou si lze vybírat i z jiných vozů.
Trochu jiným pohledem se na věc podívali kolegové z německého Auto Bildu, kteří vyzkoušeli nové Sandero ve verzi Stepway v maximální konfiguraci i s dalšími příplatky. Dacia je totiž pořád značkou, která za vyšší specifikace nežádá tolik, takže i když se základní Sandero stalo relativně o dost dražším, to vrcholné není cenově zase o tolik jinde. Špičková verze Stepway s motorem 1,0 TCe o výkonu 90 koní přijde s nejvyšší výbavou Comfort na 334 900 Kč, což už nezní zle. A i když přidáte zlatavou barvu (11 000 Kč), hezčí kola (5 500 Kč) a veškerou další myslitelnou výbavu schovanou hlavně v paketu Technologie Plus (15 000 Kč), jste s cenou na 379 900 Kč. A to za opravdu slušně vybavené kompaktní auto s relativně moderní technikou a svěžím vzhledem nezní jako příliš.
Co na to Němci? Obecně vzato přitakávají, říkají, že auto je prakticky ve všech ohledech o něco lepší a přitom cena v podobné specifikaci není dramaticky jiná než dříve. Chválí o poznání kvalitnější interiér s klasickou architekturou, která je díky zachování fyzických ovladačů uživatelsky příjemná, snad jen příliš hluboko umístěné ovladače klimatizace nevychází řidiči moc vstříc. Chválen je též vnitřní prostor včetně zavazadelníku, vyšší pozice řidiče ve verzi Stepway (60 cm) i velikost sedadel. Jen jejich výplně by mohly být tvrdší, aby byly příjemné i při delším cestování.
Motor prochází bez větších výhrad, třebaže v nižších otáčkách mu k životu chybí více objemu. Horší je to s převodovkou, která zůstává nepřesná, podvozek je spíše měkčí a komfortnější, ale větší nerovnosti nezpracovává úplně s nadhledem. I proto se mu v terénu moc nelíbí, se zachovanou 17cm světlou výškou ale polní cesty zvládá s nadhledem, jako předchůdce.
Celkově vzato nabízí nové Sandero více prostoru, komfortu a výbavy při zachování nízké ceny a to se Němcům líbí. Nabídku Dacie srovnávají s VW Polo, které u nás začíná na 327 900 Kč s litrovým tříválcem bez turba, 80 koňmi a prakticky též bez výbavy. Alespoň 95koňový Comfortline s 1,0 TSI přijde nejméně na 380 900 Kč - vedle toho se „nabušené” Sandero Stepway za stejnou cenu jeví jako zajímavá alternativa.
Nové Sandero se v základu nejeví moc přesvědčivě, vrcholná verze Stepway s maximální výbavou ale nestojí zase o tolik víc. A jeví se podle Auto Bildu docela jinak. Ilustrační foto: Dacia
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 5 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 6 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 8 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 9 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 22:32 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis