Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci vzpomínají na staré časy, s poslední novinkou jezdili 17 hodin v kuse 300 km/h
8.4.2021 | Petr Miler
Zdá se to absurdní, zbytečné, právě takový přístup ale odděluje zrno od plev. A Němci zjevně chtějí, aby nejnovější generace jejich ikonického Porsche 911 GT3 byla ryzím zrnem.
Ty nejlepší věci se rodí v bolestech, říká se. Pro další existenci čehokoli bývá zkrátka ctností setkat se s tím zlým dříve než při ostrém nasazení, neboť pak už není prostor k tomu cokoli upravovat či vylepšovat. Platí to také o autech, která jsou před vypuštěním na trh doslova mučena až absurdními procedurami simulujícími to nejhorší představitelné zacházení. Dělají to snad všichni, někteří ale v těchto aktivitách zacházejí dále než jiní.
Asi vás nepřekvapí, že hodně daleko zachází Porsche, může ale překvapit, jak daleko je až schopno zajít. Automobilka se čerstvě pochlubila tím, kterak testovala novou generace modelu 911 GT3 a některé operace jsou skutečně až absurdní. Jak možná víte, Porsche je majitelem okruhu v Nardó a právě tam se odehrála jedna z pozoruhodných procedur připomínající časy, kdy koncern VW, kam Porsche spadá, ovládal Ferdinand Piëch.
Právě on byl posedlý technickou vyspělostí německých aut a když si usmyslel, že Volkswagen bude dělat superluxusní Phaeton, jedním z jeho požadavků bylo, že vůz musí zvládnout celodenní jízdu rychlostí 300 km/h při venkovní teplotě 50 stupňů Celsia, zatímco klimatizace uvnitř musela držet nastavenou dvaadvacítku. Že auto nikdy nic takového nemohlo v praxi zažít, je bez diskuze, na těžké chvíle v rukou náročného majitele jej to ale nepochybně připravilo.
Porsche udělalo s novou 911 GT3 něco velmi podobného - auto muselo zvládnout ujet 5 000 km rychlostí 300 km/h v Nardó nonstop, pouze se zastávkami pro doplnění paliva. To je skoro 17 hodin ježdění třístovkou v kuse, něco v praxi naprosto absurdního - museli byste jezdit o neděli Německem tam a zpět, aby to bylo možné. A stejně by to neprobíhalo až takto. Nicméně Porsche prostě chtělo, aby nová 911 GT3 vydržela i hodně tvrdé zacházení a tento úkol pochopitelně zvládla.
Neprobíhalo to ale jen tak, že automobilka přivezla vůz do Itálie a čekala, co se stane. Takovému finálnímu testu předcházely týdny a měsíce strávené vývojem nejprve u počítačových simulací a později na motorové brzdě a ve větrném tunelu, aby auto mimo jiné bylo schopno řádně uchladit všechny namáhané komponenty. Simulací proběhlo přes 700, motor strávil 22 000 hodin na brzdě předstírajíc jízdu po různých okruzích a 160 hodin v tunelu. Až pak došlo na Nardó.
Do vývoje se pochopitelně promítly veškeré zkušenosti značky ze závodních okruhů. Šéf vývoje vozů GT Andreas Preuninger říká, že na GT3 dělali úplně ti samí lidé, kteří chystají soutěžáky a že novinka představuje nejpřímější technologický přesun ze závodních tratí na silnice, jaký si dovede představit. Tohle auto se tak jeví pro nadšence stále zajímavěji, jako by nestačilo, že je jedním z posledních, které kombinuje atmosféricky plněný, 510koňový, točivý motor s manuální převodovkou.








Nové Porsche 911 GT3 se při vývoji řádně zapotilo i kvůli trápení ze strany automobilky. To aby se co nejméně zapotilo, až jej začnete trápit vy. Foto: Porsche
Zdroj: Porsche
Bleskovky
- Nové Rychle a zběsile ukázalo v upoutávce víc ze svého děje, je čím dál absurdnější
včera - Nejdrsnější Lamborghini dějin řádící na sněhu je neobvyklá podívaná za miliony korun
14.4.2021 - Fotky z paluby nejdelšího linkového letu světa ukazují mizérii současného létání
14.4.2021 - Superdiesel, který pohřbila nová pravidla EU, se po své smrti ukázal na Autobahnu
13.4.2021 - Někdo naložil na korbu pick-upu snad veškeré vybavení domu, pak s ním vyjel na silnici
11.4.2021
Nejnovější články
- Škoda Kodiaq má v Evropě nového soka, víc výbavy i techniky nabízí za cenu Fabie
před 3 hodinami - Rus postavil malý osobní tank. Říká mu Křeček, s nadhledem odtáhne i velké SUV
před 5 hodinami - Problémy, které teď řeší autopůjčovny, jen podtrhuji chaos současného světa
před 6 hodinami - Číňané poprvé ukázali Porsche pro chudé, kopírovat je zjevně bavit nepřestalo
před 7 hodinami - Nový Mercedes má neobvyklou zdířku za předním blatníkem, nadchne ty nejlenivější
před 8 hodinami - Němci se skutečně vrací k motoru, který dráždí EU, otázkou ale zůstává, kde vlastně
před 9 hodinami - Jedna z posledních bašt nelásky k autům na elektřinu padla, stačilo odvolat šéfa
před 10 hodinami - Nejluxusnější VW historie je jako ojetina stále lepší koupě, za málo nabízí i víc než nový vůz
včera - Novináři ukradli jeho auto, chování policie při snaze ho získat zpět je nepochopitelné
včera - Němci vybrali spolehlivé ojetiny do 50 tisíc Kč, kterých si ale v bazarech málokdo všímá
včera
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 16:50 - PepaSFI
- Onboard videa 16:16 - řidičBOB
- Politický koutek 15:48 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 15:45 - M.Z.
- Americké vozy a vše kolem nich 12:18 - 970ka
- Policejní Passaty, Superby a neoznačená měřící vozidla 09:58 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 09:31 - řidičBOB
- Combi 4x4 do 300tis kč 09:04 - Snowman000
- Policejní kontroly a měření 20:24 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 18:51 - pavproch