Nissan Almera 2014: nový japonský kompakt je jistotou, bude prý emotivní

Japonská polovina Renault-Nissan intenzivně pracuje na návratu klasického zástupce nižší střední třídy a přímého rivala Golfu. Má dorazit za 2 roky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nissan Almera 2014: nový japonský kompakt je jistotou, bude prý emotivní

29.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Nissan Almera 2014: nový japonský kompakt je jistotou, bude prý emotivní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonská polovina Renault-Nissan intenzivně pracuje na návratu klasického zástupce nižší střední třídy a přímého rivala Golfu. Má dorazit za 2 roky.

Když Nissan v polovině minulé dekády potupně vyklidil své pozice v evropském segmentu nižší střední třídy, následně na celé čáře pohořel nemastným neslaným hatchbackem Tiida a namísto tradičního nástupce Almery raději představil crossover Qashqai, zdálo se, že Golf, Focus a Astra mají s definitivní platností o jednoho přímého konkurenta méně. Tuto domněnku později podpořilo také rozhodnutí japonské značky neprodávat v Evropě model Versa, jenže časy se zřejmě mění.

Vyplývá to alespoň z informací britského týdeníku Autocar, který se zástupci Nissanu o chystaném přímém nástupci Almery hovořil. Dorazit by měl v roce 2014 a vyrábět se má v severovýchodní Anglii v Sunderlandu, odkud z výrobních linek sjížděla i řada předchůdců a od roku 1984 spousta dalších modelů.

Koncern Renault-Nissan je údajně povzbuzen evropským úspěchem typů Qashqai a Juke, narostlo mu sebevědomí a chce se proto vrátit do mainstreamu. Čím? Očekává se, že nový hatchback bude svým designem stát na pomezí současného a příštího Qashqaie a zároveň přebere spoustu stylistických prvků ze studie Invitation. „Návrháři vytvořili velmi emotivní a tak trochu drzý design,“ tvrdí šéf produktového plánování Andy Palmer.

Zelenou automobil dostal už před osmnácti měsíci, tedy někdy v dubnu 2011. Na trh se proto nedostane dříve než za dva roky. Karoserie by měla být výlučně pětidveřová, mezi motory se patrně objeví také dowsizovaný tříválec 1,2 DIG-S s kompresorem a napříč koncernem rozšířená dieselová patnáctistovka dCi. Ve výbavě vozu se očekává systém automatického parkování doplněný kamerami kolem celého vozu, satelitní navigace nebo připojení na internet. Palmer a Nissan tomu říkají „inovace a vzrušení pro všechny“.

Jedním z dalších důvodů, proč jde Nissan do klasického nástupce Almery, je údajně také ten, že Japonci nechtějí být v Evropě závislí pouze na poptávce po crossoverech. Těm se momentálně daří, nicméně automobilka se obává poklesu zájmu o druhou generaci modelu Qashqai a hatchback by měl tento výpadek nahradit. „Když nahrazujete úspěšný vůz, vždycky existuje jisté riziko, že narazíte na konzervativizmus,“ tvrdí Palmer a připouští, že výměna populárního kompaktu mezi SUV bude výzvou.

Co Andy Palmer naopak nekomentuje, je postavení a budoucnost elektrického Nissanu Leaf, který svými rozměry rovněž zapadá do nižší střední třídy, byl prezentován jako plnohodnotný automobil a čistě teoreticky by měl být také konkurentem Focusu a Golfu. Přípravy na Almeru však i bez jeho vyjádření naznačují, že s příštími elektromobily Nissanu to v Evropě (a stěží i kdekoli jinde) to nebude tak horké. Ostatně i naše čerstvé zkušenosti z testu Opelu Ampera vám přiblíží, proč pozitivní očekávání v souvislosti s budoucností elektromobilů nejsou na místě...


Nissan Almera 2014: nový japonský kompakt je jistotou, bude prý emotivní - 1 - Nissan Invitation oficialni dalsi 01Nissan Almera 2014: nový japonský kompakt je jistotou, bude prý emotivní - 2 - Nissan Invitation oficialni dalsi 02Nissan Almera 2014: nový japonský kompakt je jistotou, bude prý emotivní - 3 - Nissan Invitation oficialni dalsi 03Nissan Almera 2014: nový japonský kompakt je jistotou, bude prý emotivní - 4 - Nissan Invitation oficialni dalsi 04Nissan Almera 2014: nový japonský kompakt je jistotou, bude prý emotivní - 5 - Nissan Invitation oficialni dalsi 05Nissan Almera 2014: nový japonský kompakt je jistotou, bude prý emotivní - 6 - Nissan Invitation oficialni dalsi 06Nissan Almera 2014: nový japonský kompakt je jistotou, bude prý emotivní - 7 - Nissan Invitation oficialni dalsi 07Nissan Almera 2014: nový japonský kompakt je jistotou, bude prý emotivní - 8 - Nissan Invitation oficialni dalsi 08Nissan Almera 2014: nový japonský kompakt je jistotou, bude prý emotivní - 9 - Nissan Invitation oficialni dalsi 09Nissan Almera 2014: nový japonský kompakt je jistotou, bude prý emotivní - 10 - Nissan Invitation oficialni dalsi 10Nissan Almera 2014: nový japonský kompakt je jistotou, bude prý emotivní - 11 - Nissan Invitation oficialni dalsi 11Nissan Almera 2014: nový japonský kompakt je jistotou, bude prý emotivní - 12 - Nissan Invitation oficialni dalsi 12Nissan Almera 2014: nový japonský kompakt je jistotou, bude prý emotivní - 13 - Nissan Invitation oficialni dalsi 13Nissan Almera 2014: nový japonský kompakt je jistotou, bude prý emotivní - 14 - Nissan Invitation oficialni dalsi 14Nissan Almera 2014: nový japonský kompakt je jistotou, bude prý emotivní - 15 - Nissan Invitation oficialni dalsi 15Nissan Almera 2014: nový japonský kompakt je jistotou, bude prý emotivní - 16 - Nissan Invitation oficialni dalsi 16Nissan Almera 2014: nový japonský kompakt je jistotou, bude prý emotivní - 17 - Nissan Invitation oficialni dalsi 17Nissan Almera 2014: nový japonský kompakt je jistotou, bude prý emotivní - 18 - Nissan Invitation oficialni dalsi 18Nissan Almera 2014: nový japonský kompakt je jistotou, bude prý emotivní - 19 - Nissan Invitation oficialni dalsi 19Nissan Almera 2014: nový japonský kompakt je jistotou, bude prý emotivní - 20 - Nissan Invitation oficialni dalsi 20Nissan Almera 2014: nový japonský kompakt je jistotou, bude prý emotivní - 21 - Nissan Invitation oficialni dalsi 21
Nová Almera má vypadat „inovativně a drze“, designem se vzhlédne ve studii Invitation a příští generaci Nissanu Qashqai

Zdroj: Autocar

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.