Nissan Patrol Y61 se chystá do důchodu, skončí 19 let po premiéře

Pátá generace off-roadu se v Evropě již nenabízí. Ve jiných koutech světa k dispozici je, ale ne nadlouho a skutečný nástupce je zatím ve hvězdách.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nissan Patrol Y61 se chystá do důchodu, skončí 19 let po premiéře

24.8.2015 | Petr Prokopec | 2 příspěvky

Nissan Patrol Y61 se chystá do důchodu, skončí 19 let po premiéře

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pátá generace off-roadu se v Evropě již nenabízí. Ve jiných koutech světa k dispozici je, ale ne nadlouho a skutečný nástupce je zatím ve hvězdách.

Pátá generace Nissanu Patrol s kódovým označením Y61 v celé řadě zemí ukončila svou aktivní životní kariéru před dvěma roky. Tedy po dlouhých šestnácti letech, což je počin více než působivý. Někde, jako třeba v Austrálii, je ovšem japonská legenda k dispozici i nadále a ještě nějaký ten pátek tomu bude. Šéf tamního zastoupení Richard Emery totiž uvedl, že z nabídky vypadne Patrol až během dalších osmnácti měsíců.

Ve výsledku tu tedy budeme mít devatenáctiletý životní cyklus, což je ve světle stávajících trendů něco neuvěřitelného. Nissan tím ovšem bude postaven před problém, jak daný off-road nahradit. Ačkoliv zde sice od roku 2010 máme generaci šestou (s označením Y62), ta ve výsledku není až tak ortodoxní, jakožto se tváří spíše luxusně. Navíc je k mání pouze s benzinovým osmiválcem.

Generace Y61 ovšem byla nabízena v několika karosářských verzích a s řadou pohonných jednotek, díky čemuž pokryla opravdu širokou zákaznickou obec. Nissan se tak oprávněně obává, že by po odchodu vozu zůstala v nabídce značky široká propast. Jako ideální kandidát na její zaplácnutí se pak jeví přepracování pick-upu Navara na model s klasickou zadní částí kabiny.

Tento vůz by byl dobrým kandidátem, neboť turbodiesel pod kapotou nabídne. Mimo to by mohl být k dispozici také v sedmimístném provedení, což by rovněž přišlo vhod. Emery má ovšem zároveň obavy z toho, aby nedošlo k zahlcení nabídky vozy prakticky stejného kalibru. Novinka by totiž mohla ohrozit hlavně Pathfinder, který má rovněž tři řady sedadel.

Toto SUV je ovšem stejně jako již zmíněný Patrol Y62 k mání pouze s benzinovými motory, které doplňuje maximálně hybrid. Navíc není určeno pro až tak náročnou jízdu v terénu, brázdit má spíše běžné silnice. Ve výsledku by tak Nissan mohl nabídnout každému zájemci něco, i když zcela nadšený z toho Emery není.

„Neříkám, že jsem proti takovému modelu, nicméně jde o opravdu tvrdý obchodní oříšek, ne něco ve stylu „hej, to vypadá dobře, to vyrobíme“,“ dodává šéf australského zastoupení. Dle něj je totiž třeba přijít se správnou cenou i výbavou, aby vše dávalo smysl. Tím přitom jen potvrzuje, že definitivní oficiální verdikt ještě nepadl.

Dá se tedy předpokládat, že pokud se nakonec Nissan rozhodne kladně, nebude Navarra uzpůsobená převozu cestujících na trhu v nejbližší době. I přes již existující mechanický základ můžeme počítat minimálně s nějakými třemi roky, propast po odchodu Patrolu tedy australské zastoupení ucítí stoprocentně.


Nissan Patrol Y61 se chystá do důchodu, skončí 19 let po premiéře - 1 - Nissan Patrol Y61 01Nissan Patrol Y61 se chystá do důchodu, skončí 19 let po premiéře - 2 - Nissan Patrol Y61 02
Nissan Patrol Y61 se chystá do důchodu, skončí 19 let po premiéře - 3 - Nissan Patrol Y61 03Nissan Patrol Y61 se chystá do důchodu, skončí 19 let po premiéře - 4 - Nissan Patrol Y61 04
Pátá generace Nissanu Patrol přišla na svět v roce 1997. V některých zemích se nadále prodává

Zdroj: Motoring

Petr Prokopec

Diskuze 2 příspěvky