Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Dacia Duster vs. ta stará: podívejte se na minimum změn v plné nahotě
31.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dacia včera vytáhla nový Duster a i když to mateřský Renault vysvětluje lecjak, tahle novinka má blíže k faceliftu než ke zcela nové generaci.
Včerejší první oficiální pohled na novou Dacii Duster nás poněkud zklamal. Druhá generace rumunského SUV by totiž mnohého neznalého pozorovatele snadno mohla zmást a odkázat ke svému předchůdci. Design je totiž opravdu jen evoluční a veškeré změny se skrývají v detailech, kterých sice není málo, nicméně jsou velmi jemné a navíc rozeseté po celé karoserii. Pokud se tedy za novinkou na ulici otočíte jen s tím, že tohle byl asi Duster a s několika příplatkovými neobvyklostmi, nebudeme se divit.
Je možná paradoxní, že jakkoliv nejvíce novinek najdeme vpředu, při pohledu do zpětného zrcátka od sebe starý a nový Duster od sebe nejspíše vůbec nerozeznáte. Kupříkladu maska chladiče druhé generace je sice užší, nicméně její výplet je podobný dosluhujícímu modelu ve verzi Stepway. Kapota je pak vyrýsovanější, nástavec nárazníku je lakován stříbrnou již celý a světlomety mají odlišnou grafiku. Jejich tvar ovšem zůstává skoro neměnný.
Přesunout se můžeme k bokům, kde by člověk s ohledem na oznámené očekával mnohem větší rozdíly. Z toho mála informací, jenž Dacia pustila do oběhu, totiž víme o posunu čelního okna o 100 milimetrů dopředu. Navíc by rám měl být vzpřímenější a boční linie o trochu vyšší. Tak tomu skutečně i je, nicméně to zjistíte až ve chvíli, kdy obě generace budete konstantně porovnávat.
Víceméně jediným jasně viditelným lišícím prvkem tak zůstávají černé dekory na lemech předních kol (jenž se následně táhnou přes prahy až před zadní kolo). Je však otázkou, zda jde o standardní či příplatkový prvek. To ale hned tak nezjistíme, Dacia nejspíše bude veškeré další informace a fotky tajit až do výstavního debutu vozu, jenž se uskuteční 12. září na autosalonu ve Frankfurtu.
Zamířit tedy můžeme na záď, kde je asi proměna rumunského SUV nejmarkantnější. Okno se totiž zdá být nepatrně menším, víko zavazadelníku má odlišné prolisy a jinak stylizované vybrání pro registrační značku, modifikován byl také nárazník. Nejviditelnější novinkou jsou ale čtvercové světlomety připomínající lampy Jeepu Renegade, jenž nahrazují dosavadní podlouhlé.
K odhalení interiéru prozatím nedošlo, tedy alespoň na reálných fotkách. Dacia ovšem již dříve zveřejnila skici, které nám pár věcí naznačí. Jelikož ovšem zrovna ilustrace jsou u automobilek značně zkreslující, musíme se smířit s faktem, že realita nebude tak výrazná a koncepčně vypadající. Spíše čekáme větší přízemnost, u základních úrovní výbavy pak i jednotvárnost barev.
Nový Duster se od předchůdce liší jen pár detaily a i když to bylo patrné už ze včerejších fotek, teprve pohledy z dokonale stejných úhlů ukazují, jak malé množství vzhledových změn tento model stihlo. I onen posun čelního okna a zvednutí boční linie nejsou patrné natolik, abyste si toho okamžitě všimli. Proč tomu tak je, už včera vysvětloval sám designový šéf mateřského Renaultu...
Přímé srovnání nového Dusteru se starým v plné nahotě odhaluje, jak málo se toho změnilo. Při pohledu zepředu a zboku skoro vůbec, nejvíce novinek najdete na zádi. V případě interiéru musíme od finálního soudu ještě na pár dnů upustit
Takto skromně se nový Duster představil včera, dnes si přece jen můžeme prohlédnout více
Zdroj: Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 9 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 2 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 3 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 13:55 - Milanito
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22