Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h

(+ videa, živé foto) Po letech čekání je tu nová generace TypeR. Hlavní fakta známe, k nim si přidejte stovku za 5,7 s.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h

2.3.2015 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa, živé foto) Po letech čekání je tu nová generace TypeR. Hlavní fakta známe, k nim si přidejte stovku za 5,7 s.

Tip: Prohlédněte si také video s rekordním kolem nového Civicu Type-R na Nordschleife.

Honda se k nelibosti svých fanoušků už dlouho stává terčem na téma délky čekání na příchod nového Civicu Type R. Je ale možné, že to budou právě oni, kdo se bude smát naposled. Nové CTR míří rovnou na vrchol a ze specifikací to vypadá, že nestaví jen na hrubé síle. Ta jí ale nechybí, přeplňovaný benzínový dvoulitr krmí přední nápravu výkonem přesahujícím 300 koní. Jak ukázal Ford Focus RS, není to nezvládnutelná porce, ovšem stejně výkonné čtyřkolky vždy budou mít snazší práci s přenosem výkonu na silnici. Nový ostrý Civic si tak k rychlosti musí pomáhat jinými kouzly.

Na internetu se už při představení konceptu nového CTR objevily posměšky na téma jeho vzhledu, jenže ten není samoúčelný. Aerodynamika byla laděna ve větrném tunelu v Sakuře, kde jsou jinak vyvíjeny motory pro Formuli 1. Nic z toho, čím je auto ověšeno, tam není zbytečně. Nejviditelnějším prvkem je zadní křídlo, ovšem jeho výška i celkový tvar byly optimalizovány pro vytváření dostatečného přítlaku bez velkého vlivu na aerodynamický odpor. Spolu s křídlem pracuje na zádi velký difuzor navazující na plochý spodek karoserie. Také na přídi bylo zapracováno. Tvar nárazníku byl upraven tak, aby docházelo k nižším turbulencím okolo předních kol, současně jsou v něm větší odvory pro zvýšený přísun vzduchu k motoru. ten je odváděn výdechy nad a za předními koly.

Z pohledu aerodynamických úprav jde o opravdu extrémní auto, takto daleko v rámci hothatchů ještě nikdo nedošel. Výhrady je tak možno mít jen ke dvěma zdvojeným koncovkám výfuku. To už je přece jen trochu moc, ovšem i zde je nutno respektovat módní trendy, kdy více koncovek znamená více, hmmm, koncovek.

Křídla a spol přicházejí ke slovu až ve vyšších rychlostech, tam je ale auto potřeba nejdříve rozjet. V přímém směru budou hlavní roli hrát pneumatiky o rozměru 235/35 R19 vyrobené z lepivé směsi podpořené mechanickým samosvorným diferenciálem, v zatáčkách pak bude velkou roli hrát speciální konstrukce přední nápravy nazvané Dual Axis Strut, což lze přeložit jako dvouosá vzpěra. Základem je klasický MacPherson doplněný o dodatečný kloub, jehož úkolem je posunout osu otáčení kol. Ta se tak při zatáčení neotáčí okolo osy tlumiče, ale kolem osy procházející blíž jejich středu. To eliminuje „torque steer” (tahání za volant obvyklé při plném plynu u silných předokolek) a zvyšuje přednost řízení. Na opačném konci překvapivě zůstala torzní příčka s H průřezem. Ta je doplněna adaptivními tlumiči a tuhým stabilizátorem.

To vše ale jen podporuje srdce auta v podobě nového VTEC dvoulitrového benzínového turbomotoru s přímým vstřikem paliva. Jeho výkon vrcholí na 225 kW (310 k) při 6 500 1/min, točivý moment na 400 Nm při 2 500 1/min. Točit lze přitom do 7 000 1/min. Na motor navazuje výhradně šestistupňová manuální převodovka, s níž vůz dosahuje stokilometrové rychlosti za 5,7 sekundy a nelimitované maximálky 270 km/h. Výkonu a dynamice odpovídají i brzdy od Bremba vybavené čtyřpístkovými třmeny a 350 mm vrtanými kotouči.

Více podrobností zatím není známo, jisté je jen to, že Honda chce s novým CTR zaútočit na předokolkový rekord na Severní smyčce Nürburgringu. Jeho držitelem je dnes již poněkud obstarožní, byť stále vynikající Renault Mégane RS, na který si CTR asi opravdu může troufnout. Odolá ale i po příchodu nové generace? V tomto ohledu nás jistě čeká ještě mnoho zajímavého, již teď je ale možno říct, že Civic Type R ude svezením spíše pro staromilce. Už jen kvůli zástavbě výhradně manuální převodovky, nový Mégane RS bude spíše jen automatický.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.


Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 1 - Honda Civic Type R zive dalsi 01Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 2 - Honda Civic Type R zive dalsi 02Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 3 - Honda Civic Type R zive dalsi 03Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 4 - Honda Civic Type R zive dalsi 04Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 5 - Honda Civic Type R zive dalsi 05Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 6 - Honda Civic Type R zive dalsi 06Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 7 - Honda Civic Type R zive dalsi 07Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 8 - Honda Civic Type R zive dalsi 08Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 9 - Honda Civic Type R zive dalsi 09Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 10 - Honda Civic Type R zive dalsi 10Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 11 - Honda Civic Type R zive dalsi 11Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 12 - Honda Civic Type R zive dalsi 12Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 13 - Honda Civic Type R zive dalsi 13Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 14 - Honda Civic Type R zive dalsi 14Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 15 - Honda Civic Type R zive dalsi 15Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 16 - Honda Civic Type R zive dalsi 16Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 17 - Honda Civic Type R zive dalsi 17Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 18 - Honda Civic Type R zive dalsi 18Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 19 - Honda Civic Type R zive dalsi 19Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 20 - Honda Civic Type R zive dalsi 20Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 21 - Honda Civic Type R zive dalsi 21Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 22 - Honda Civic Type R zive dalsi 22Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 23 - Honda Civic Type R zive dalsi 23Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 24 - Honda Civic Type R zive dalsi 24

Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 25 - Honda Civic Type-R 2015 zive 01Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 26 - Honda Civic Type-R 2015 zive 02Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 27 - Honda Civic Type-R 2015 zive 03Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 28 - Honda Civic Type-R 2015 zive 04Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 29 - Honda Civic Type-R 2015 zive 05Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 30 - Honda Civic Type-R 2015 zive 06Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 31 - Honda Civic Type-R 2015 zive 07Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 32 - Honda Civic Type-R 2015 zive 08Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 33 - Honda Civic Type-R 2015 zive 09Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 34 - Honda Civic Type-R 2015 zive 10
Honda se v Ženevě nepochlubila do detailu jen novým Civicem Type-R, ale také jeho pohonnou jednotkou

Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 35 - Honda Civic Type R 2015 16Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 36 - Honda Civic Type R 2015 17Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 37 - Honda Civic Type R 2015 18Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 38 - Honda Civic Type R 2015 19Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 39 - Honda Civic Type R 2015 20Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 40 - Honda Civic Type R 2015 21Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 41 - Honda Civic Type R 2015 22Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 42 - Honda Civic Type R 2015 23Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 43 - Honda Civic Type R 2015 24Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 44 - Honda Civic Type R 2015 25Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 45 - Honda Civic Type R 2015 26Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 46 - Honda Civic Type R 2015 27Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 47 - Honda Civic Type R 2015 28Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 48 - Honda Civic Type R 2015 29Nová Honda Civic Type R detailně: 310 koní, samosvor, manuál, 270 km/h - 49 - Honda Civic Type R 2015 30
Nový Civic Type-R možná není krasavec, respekt mezi konkurenty by si ale přesto mohl získat rychle

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.