Nová Kia Magentis na trhu: Value For Money

Kia uvedla počátkem listopadu na český trh inovovanou verzi sedanu Magentis, který charakterizuje výraznější design, bohatá výbava a cena začínající těsně pod půl milionem korun.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nová Kia Magentis na trhu: Value For Money

6.11.2008 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek

Nová Kia Magentis na trhu: Value For Money

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kia uvedla počátkem listopadu na český trh inovovanou verzi sedanu Magentis, který charakterizuje výraznější design, bohatá výbava a cena začínající těsně pod půl milionem korun.

Na designu jihokorejské, 4,8 metru dlouhé limuzíny se podílel šéfdesignér Petr Schreyer, který ji vtiskl mnoho svěžích linií, jenž budou daleko atraktivnější pro evropské zákazníky. V rámci inovace celkového vzhledu má nový Magentis přední část prodlouženou o 45 mm a zadní část o 20 mm. Rozvor, šířka a výška zůstaly zachovány. V novém Magentisu tak může celkem pohodlně cestovat všech pět cestujících, kteří mají k dispozici zavazadlový prostor o dostačujícím objemu 0,425 m3.


Nová Kia Magentis na trhu: Value For Money - 1 - 22. Rear seats - 10 Oct 08Nová Kia Magentis na trhu: Value For Money - 2 - 23. AUX interface - 10 Oct 08Nová Kia Magentis na trhu: Value For Money - 3 - 25. Trunk - 10 Oct 08Nová Kia Magentis na trhu: Value For Money - 4 - Kia Magentis 2009_cabinNová Kia Magentis na trhu: Value For Money - 5 - 21. Engine 2.0 Petrol - 10 Oct 08

Pětimístnému interiéru vévodí přepracovaná přístrojová deska, která zaujme na první pohled solidním zpracováním a hodnotnějšími plasty. Kompletně nový je také přístrojový štít a středová konzole, které dostaly červené podsvícení. Přepracované středové konzoli nyní dominuje standardně montované autorádio s funkcí RDS a s CD přehrávačem s možností přehrávat hudbu ve formátu MP3 a s externím audiovstupem (AUX).

Na českém trhu bude nový sedan Magentis nabízen ve třech stupních výbavy - Active, Comfort a Exclusive v kombinaci se třemi motory a osmi barvami. Vznětový dvoulitr CRDi doplňují dva zážehové agregáty se zdvihovým objemem 2,0 a 2,7 litru. Všechny pohonné jednotky splňují normu Euro 4 a dodávají se v kombinaci s pěti (2,0 CVVT), šestistupňovou manuální (2,0 CRDi) nebo čtyřstupňovým automatem (2,7 V6).

Nová Kia Magentis na trhu: Value For Money - 6 - Kia Magentis 2009_front Nová Kia Magentis na trhu: Value For Money - 7 - Kia Magentis 2009_rear sideNová Kia Magentis na trhu: Value For Money - 8 - 7. Action - profile 2 - 10 Oct 08

Turbodiesel 2,0 CRDi má oproti svému předchůdci nyní o 10 kW vyšší výkon. Jeho maximum 110 kW (150 k) je k dispozici při 3800/min a největší točivý moment 305 N.m při otáčkách v rozsahu 1800 až 2500/min. Zážehový dvoulitr je vybaven systémem Dual CVVT (variabilní časování ventilů) a systémem variabilního sání VIS. Motor má velmi slušný výkon 120 kW (164 k) při 6200 1/min a točivý moment 197 N.m při 4600 1/min. Vrcholem nabídky je pak zážehový vidlicový šestiválec o zdvihovém objemu 2,7 litru se čtyřmi vačkovými hřídelemi. Agregát označený V6 CVVT poskytuje Magentisu výkon 142 kW(193 k) a točivý moment 250 N.m při 4500 1/min. Vůz, vybavený tímto motorem, se od ostatních verzí odlišuje dvěmi koncovkami výfuku.

Ceny Kiy Magentis začínají na českém trhu na částce 499 900 Kč (2,0 CVVT Active) a končí na 659 980 korunách za špičkovou verzi 2,7 V6 Exclusive. I když to tedy nebude mít na našem trhu tento jihokorejský sedan nijak lehké, představuje kombinací svých vlastností jednu z nejzajímavějších nabídek na trhu.

Nová Kia Magentis na trhu: Value For Money - 9 - 6. Action - front 2 - 10 Oct 08Nová Kia Magentis na trhu: Value For Money - 10 - 8. Action - profile - 10 Oct 08Nová Kia Magentis na trhu: Value For Money - 11 - 9. Drama - still - 10 Oct 08

Jaroslav Vavera

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše