Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Kia Rio se rýsuje, dorazí i jako SUV a ve sportovním provedení
31.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejci touží po konkurenci pro Nissan Juke, která bude k mání i jako plug-in hybrid. Sportovní hatchback by pro změnu vsadil na tříválcové turbo.
Třetí generace Kie Rio je na trhu od roku 2011, přičemž stejně jako předchůdce je v nabídce jako hatchback a sedan. Korejská automobilka ale dodává, že nástupce bude k mání také v dalších variantách. Momentálně se mluví hlavně o SUV, jež je víceméně potvrzenou jistotou, a sportovním modelu. Ten ale prozatím na oficiální požehnání teprve čeká.
My se nejprve budeme věnovat SUV, jehož příchod předznamenal již koncept Niro z roku 2013. Z něj se sice nedávno vyklubal produkční model, ten ovšem ze studie převzal pouze název. Jinak jde o vůz s mnohem větším obrysem a hlavně sérioznějším designem. Na tom ale kupodivu bude stavět i Rio SUV, tedy přímá konkurence pro bláznivý Nissan Juke.
Spíše než vzhledem Kie Soul se tedy novinka nechá inspirovat modelem Sportage, kdy sice můžeme očekávat sportovní nárazníky a klasický „tygří čumák“, ovšem v umírněnější formě. Šéfdesignér značky Peter Schrayer k tomu dodává, že „nejdříve musíme vybudovat designovou identitu, jíž se budou naše budoucí vozy držet“.
Po stránce mechanické je mimo hru pohon všech kol, dorazit by na druhou stranu mělo plug-in hybridní ústrojí. Spalovací jednotka však bude mít menší než 1,6litrový objem, jenž používá zmiňované Niro. Důvodem je samozřejmě snaha oba vozy od sebe co nejvíce odlišit, pročež Rio SUV dostane také kratší elektrický dojezd.
Nic bližšího o této verzi nyní není známo, přičemž není ani jisté, kdy přesně by mohla přijít na trh. Spíše než s příštím rokem ale počítáme s tím následujícím. Ještě delší horizont je pak třeba očekávat u sportovní varianty, která by pod názvem Rio GT mohla dorazit až těsně před koncem dekády. Kia totiž ještě ani nezačala s vývojem.
Technický šéf značky Albert Biermann uvedl, že Korejci po ostřejším modelu touží. „Máme velmi dobrý základ v příštím Riu, a bylo by zajímavé mít malý sportovní vůz,“ dodává bývalá hlava divize BMW M, která je zjevně ovlivněná downsizingovou strategií svého někdejšího chlebodárce. Pohon verze GT by totiž měl zajistit tříválec.
„Máme velmi příjemné tříválcové turbo. Miluju ten motor, protože občas díky zvuku a vibracím působí jako šestiválec. Rád bych proto s tímto agregátem udělal nějaké bláznivé auto,“ dodává nadmíru překvapivá slova Biermann. Zároveň naznačuje, že stejné pohonné ústrojí nejspíše dostane Hyundai i20N užívající stejnou platformu.
Mezi oběma korejskými modely bude jeden zásadní rozdíl, neboť varianta od Hyundai zamíří ostřejším směrem. Biermann naznačuje, že s většími brzdami, lepším chlazením a lepivějšími pneumatikami mají být spojeny také okruhové ambice. Kia oproti tomu sice bude rychlá, nicméně hodlá zůstat pouze na silnicích.
Koncepční Kia Niro nakonec skutečně dorazí do výroby, a to nikoliv jen v souvislosti s názvem
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 5 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. 10:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
Nejčtenější články
- Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
18.3.2024 - Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
19.3.2024 - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva