Nová nejlevnější Dacia prý přepíše historii v poměru ceny a užitné hodnoty

Cenou i jejím poměrem k hodnotě jsou už dnes Dacie hodně vysoko, nová generace vůbec nejlevnějšího modelu značky jménem Sandero má ale v tomto směru zajít ještě dál.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nová nejlevnější Dacia prý přepíše historii v poměru ceny a užitné hodnoty

11.9.2020 | Petr Miler

Nová nejlevnější Dacia prý přepíše historii v poměru ceny a užitné hodnoty

/

Foto: Dacia

Cenou i jejím poměrem k hodnotě jsou už dnes Dacie hodně vysoko, nová generace vůbec nejlevnějšího modelu značky jménem Sandero má ale v tomto směru zajít ještě dál.

Sandero je dlouhodobě nejlevnější Dacií a patří i mezi obecně nejdostupnější vozy, jaké si můžete koupit v celé Evropě. Na českém trhu vůz startuje bez jedné stokoruny na 211 500 Kč, k jejímu pořízení tedy stačí jen asi pět průměrných platů. Otázkou však je, jak tomu bude za pár týdnů. Stávající provedení je na odchodu a rumunská automobilka již poprvé ukázala novou novou generaci. Více než to ale dosud neprozradila.

Víme jen to, že třetí generaci stihla zásadní změna v souvislosti s architekturou. Sandero zamávalo již poněkud archaické platformě B0 a místo toho přesedlala na modulární techniku platformy CMF-B. Na té stojí již řada modelů Renaultu či Nissanu a v případě Dacie slibuje více ovladatelnosti, bezpečnosti i konektivity. A dokonce se mluví také o hybridizaci motorového prostoru. To vše by ale logicky podlomilo stěžejní pilíř vozu, jímž je nízká cena.

Rumuni však ještě před odhalením dalších detailů naznačují, že nevítaného posunu se nemáme bát. Podle nich Sandero dokonce přepíše v rámci poměru ceny a užitné hodnoty historii. Základ tak má dále startovat okolo současných cen, za což ovšem nabídne vyšší bezpečnost i komfort. A samozřejmě také více místa, neboť s příchodem nové platformy dojde také na nárůst venkovních i vnitřních rozměrů.

Otázkou je, jak tomu bude s onou hybridizací. Dosud se mluvilo o spárování atmosférické jedna-šestky s 48voltovým elektrickým okruhem, Dacia ale naznačuje, že takový krok by vyšel příliš draho. Je tedy dost možné, že Dacia se s přísnějšími emisními regulemi vypořádá jinak, ale jak, to je otázkou.

V případě emisí CO2 to vypadá, že se vůz podrží dieselového pohonu a benzinového litrového tříválce. Tyto agregáty by měla doplnit přeplňovaná jedna-trojka, která by přivedla do hry dosud nevídaných 130 koní. U takového provedení se ale značka cenově při zemi jistě držet nebude, zvláště pak ve vyšších provedeních Arctica nebo Stepway.


Nová nejlevnější Dacia prý přepíše historii v poměru ceny a užitné hodnoty - 1 - Dacia Sandero Sandero Stepway Logan 2020 prvni foto 01Nová nejlevnější Dacia prý přepíše historii v poměru ceny a užitné hodnoty - 2 - Dacia Sandero Sandero Stepway Logan 2020 prvni foto 02Nová nejlevnější Dacia prý přepíše historii v poměru ceny a užitné hodnoty - 3 - Dacia Sandero Sandero Stepway Logan 2020 prvni foto 03
Nová Dacia Sandero se již ukázala na prvních oficiálních fotkách, na další detaily o technice, výbavě či cenách si musíme počkat na kompletní odhalení. Rumuni ale již v předstihu leccos naznačují. Foto: Dacia

Zdroj: Dacia

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.