Nová Škoda Fabia dorazí dříve, než se čekalo, skončí hned se dvěma typy motorů

Také Škoda Fabia měla být jedním z vozů, jejichž ekonomický potenciál se koncern VW pokusí vyždímat delším pobytem na trhu, nakonec ale dorazí podle původních plánů s novým designem i technikou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nová Škoda Fabia dorazí dříve, než se čekalo, skončí hned se dvěma typy motorů

6.12.2019 | Petr Prokopec

Nová Škoda Fabia dorazí dříve, než se čekalo, skončí hned se dvěma typy motorů

/

Foto: Auto Express

Také Škoda Fabia měla být jedním z vozů, jejichž ekonomický potenciál se koncern VW pokusí vyždímat delším pobytem na trhu, nakonec ale dorazí podle původních plánů s novým designem i technikou.

Před pár týdny jsme si mohli představit Škodu Octavia čtvrté generace. Mladoboleslavská automobilka se tím dostala prakticky na konec modernizace svého portfolia, v jehož rámci momentálně platí za důchodce Fabia. Na jejích prodejích to sice znát není, nicméně značka si velmi dobře uvědomuje, že všichni ostatní koncernoví sourozenci - tedy Audi A1, Seat Ibiza a VW Polo - již přepřáhli na modernější platformu MQB. A proto se rozhodla, že vývoj nové generace urychlí.

„Ano, samozřejmě, že zkoušíme tlačit věci o trochu rychleji. Pokud se bavíme o vozech, se kterými je spojena má osobní motivace, pak je to Karoq, Scala, Kamiq, Octavia, faceliftovaný Superb, na sto procent elektromobil postavený na platformě MEB - a samozřejmě také Fabia,“ uvedl ke čtvrté generaci šéf značky Bernhard Maier. Ten zároveň dodal, že před pár dny řídil prototyp postavený na platformě MQB A0 a již se nemůže dočkat, až vůz dorazí na trh.

Tím se dostáváme k časovému horizontu, původně se totiž počítalo s premiérou na konci roku 2021. Dle nových plánů ale tou dobou bude Fabia čtvrté generace dávno v showroomech, neboť debut pravděpodobně proběhne již v březnu téhož roku v Ženevě. Jelikož přitom dojde na změnu architektury, nebude až tak překvapivý cenový posun vzhůru. Až tak razantní ale nebude, neboť Škoda nechce, aby Fabia lezla do zelí novému modelu Scala.

Ze stejného důvodu nemáme počítat ani s výrazným navýšením proporcí, a to přesto, že Fabia konečně opustí archaickou architekturu PQ26. Nicméně i tak má vůz zůstat jedním z nejprostornějších ve své třídě, přičemž nová platforma MQB navýší odhlučnění či utlumení vibrací. Souběžně s tím půjde nahoru i konektivita, neboť značka počítá s nasazením multimediálního sytému MIB 3.0, který doprovodí až 9,2palcové displeje.

Zajímavé pak je, že jakkoliv se vůz rozměrově příliš nezmění a nová platforma přinese hmotnostní dietu, v rámci motorového prostoru tyto novinky až tak reflektovány nebudou. Z nabídky by totiž měl vypadnout atmosférický tříválec a k mání budou už jen přeplňované litrové jednotky. Mimo ně pak dorazí ještě 1,5litrový čtyřválec, a to v ryze benzinovém či mild-hybridním balení. Ať tak či onak, vrcholem bude za každé situace 150 koní.

Čekat nelze ani dieselové jednotky. Fabia s nimi není k dispozici ani teď, Polo a Ibiza na novějších základech je nabízí, takže nová generace je teoreticky dostat mohla. Jenže stát se to nemá - koncern VW v mezičase zavrhl veškeré maloobjemové agregáty a místo toho posílá do boje pouze dvoulitr. Ten ale novinka nenafasuje, stejně jako nemáme v jejím případě očekávat ani plug-in hybridní ústrojí. V obou případech je důvodem komplexita a vysoké náklady.

Vyhlížet bychom pak nejspíše neměli ani variantu RS, jakkoliv vzhledově se Fabia stejně jako všechny dosavadní novinky inspirují konceptem Vision RS. Dorazí tedy mnohem dravější vzhled, než jakým se pyšní současné, pro mnohé až příliš konzervativní provedení. Za tím bude stát i rozšířený rozchod, který slibuje vyšší stabilitu. Té ale Škoda opravdu hodlá využít jen k navýšení praktičnosti, nikoliv ke zvýšení sportovnosti.


Nová Škoda Fabia dorazí dříve, než se čekalo, skončí hned se dvěma typy motorů - 1 - Skoda Fabia 2021 neoficialni ilustrace 01Nová Škoda Fabia dorazí dříve, než se čekalo, skončí hned se dvěma typy motorů - 2 - Skoda Fabia 2021 neoficialni ilustrace 02
Nová Škoda Fabia dorazí dříve, než se čekalo, skončí hned se dvěma typy motorů - 3 - Skoda Fabia 2021 neoficialni ilustrace 03Nová Škoda Fabia dorazí dříve, než se čekalo, skončí hned se dvěma typy motorů - 4 - Skoda Fabia 2021 neoficialni ilustrace 04
Nová generace Škody Fabia má být vyspělejší, jakkoliv rozměrově se vůči stávajícímu provedení příliš nezmění. Zaměřena pak bude spíše na praktičnost než na sportovnost

Zdroj: Auto Express

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.