Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Kodiaq poprvé nafocena ve své vlastní karoserii, přijde o svůj typický designový prvek
20.2.2023 | Petr Prokopec
Největší mladoboleslavské SUV je tu s námi už od roku 2016, a tak má nejvyšší čas na novou generaci. Dosud jsme mohli v provozu vidět pouze její muly, teď už se můžeme podívat i na hotové auto s maskovanou karoserií.
V loňském roce Škoda představila nový koncept Vision 7S. Ten dostal baterie o kapacitě 89 kWh, s nimiž je spojován udávaný dojezd 600 kilometrů. Jakkoli v případě elektromobilů lze již hovořit o poměrně slušné porci, otázkou je jeho reálná dosažitelnost - oněch 89 kWh je ekvivalentem jen asi 23 litrů nafty. A sami nejlépe budete vědět, jak složité bude ujet s tak velkým autem takové kilometry s takovým množstvím paliva.
Ve srovnání se spalovacími vozy tak jde stále o několik kroků zpátky. Ostatně s větší příplatkovou nádrží zvládá více než 1 000 km na jeden zátah i malá Fabia, jenž startuje na 369 900 Kč. Za produkční verzi elektrického SUV dáte nicméně daleko více než za Enyaq, který je k dispozici od 1 239 900 Kč. Nádrže spalovacích modelů navíc doplníte během pár minut, dobít 89kWh akumulátor už může být oříšek.
Ne zrovna oslňující praktickou využitelnost Škody Vision 7S nicméně ponechme stranou, pro nás je ostatně v tuto chvíli podstatný její vzhled. Mladoboleslavská automobilka totiž u konceptu vůbec poprvé použila nový designový jazyk Modern Solid, v jehož duchu mají být vyvedeny všechny její budoucí produkční modely. A jak se zdá, prvním z nich bude Kodiaq druhé generace. Naznačují to alespoň níže přiložené snímky, které pořídili špionážní fotografové v Laponsku. Právě tam se totiž povedlo poprvé zachytit nové velké SUV Škody takříkajíc ve své kůži.
I přes kamufláž je patrné, že oproti současnosti dojde na jednu zásadní změnu, kterou předznamenal právě výše popsaný koncept. Ani nový Kodiaq totiž zjevně již neozdobí prominentní boční linie zvaná Tornado, kterou disponují všechny aktuálně nabízené škodovácké vozy a jenž propojuje čelní světla se zadními. Místo toho novinka dostane do vínku oblejší boky, v důsledku čehož by mohla trpět podobným neduhem jako Fabia druhé generace ta působila jako úzká a vysoká.
Vše pochopitelně ještě změní hlavně koncové lampy, z nichž aktuálně vidíme pouze část. Jak se navíc zdá, Škoda v jejich případě naštěstí nepoužila tvar písmene „T“, s jakým je spojen koncept Vision 7S, nýbrž zůstává u dosud preferovaného „Céčka“. Pokud by totiž světla zamířila dolů a opticky protáhla koncový sloupek, bylo by zdání úzkého a vysokého vozu definitivní, jako je tomu ostatně při pohledu na čelní partie, kde stále výraznější čelní masku znovu doplňují dvojité světlomety.
Ačkoli se nedá předpokládat výraznější posun za stávající 4,7metrovou délku, díky změně stylu by cestující uvnitř mohli profitovat z více místa. To je dobrá zpráva hlavně pro zájemce o sedmimístné provedení, které se stoprocentně vrátí do hry. Stejně jako lze potěšit i ryzí pragmatiky, neboť na rozdíl od konceptu nový Kodiaq na ryzí elektrický pohon nevsadí. Plug-in hybridní ústrojí však u něj očekávat můžeme, přičemž s elektrickým agregátem bude spojena přeplňovaná jedna-pětka.
Škoda již dříve prohlásila, že Kodiaq a Superb, jenž se taktéž v nové generaci má ukázat ještě letos, budou její poslední modely nabízené se spalovacím ústrojím. Očekávat tedy můžeme i návrat dieselu, stejně jako benzinových jednotek. Dá se však předpokládat, že již nepůjde o čistě spalovací agregáty, nýbrž o mild-hybridní. Velmi pravděpodobně proto již nedorazí manuální převodovka, místo toho bude v nabídce pouze DSG a pohon předních či všech čtyř kol.
Kodiaq první generace stejně jako zbytek mladoboleslavského portfolia rovněž disponuje výraznou boční linií Tornado. Jak se nyní zdá, nástupce přijde s oblejšími boky ve stylu loňského konceptu Vision 7S. Foto: Škoda Auto
Zdroj: gtb.photography@Instagram
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 4 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 53 minutami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 2 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 3 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 4 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva