Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Superb odhalila interiér, prý definuje měřítka třídy
3.2.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po týdnech mlčení škodovka ukázala vnitřek Superbu 2015. Velkými slovy nešetří, vozům vyšší třídy se prý Superb III vyrovná nejen prostorem.
Nedá se říci, že by nás bůhvíjak těšil způsob, kterým česká automobilka přistupuje k odhalování svých novinek, musíme ale ocenit minimálně to, že ještě dokáže překvapit. Poté, co koncem minulého roku rozjela odhalovací mašinérii nového Superbu jsme si mysleli, že vůz uvidíme snad už na Vánoce. Nestalo se. Když poté Škoda oznámila, že jej odhalí až 17. února v Praze, očekávali jsme, že nás zavalí dílčími odhaleními a celý leden si budeme prohlížet rafinované záhyby antény či dveřních klik. Nestalo se.
Místo toho automobilka celý leden mlčela a nebýt úniku podoby světel ještě před koncem loňského roku, stále bychom se dívali jen na pár oficiálních skic ukazujících s uměleckou nadsázkou design přídě i zádě. Další krok si škodovka nechala až na únor a nicotnými detailními pohledy na tu či onu část vozu kupodivu nepokračuje. Ukázala rovnou celý interiér svého nejprestižnějšího modelu, který jsme dosud nemohli vidět prakticky vůbec. A první fotografie doprovází slovy, za která by se nemusel stydět ani Muhammad Ali před svým životním kláním.
Konkrétních informací obsahuje tisková zpráva minimum. Z faktičtějších záležitostí automobilka uvádí pouze tolik, že vůz bude vnitřním prostorem srovnatelný s automobily vyšších tříd a v té své, střední, nenalezne sobě rovného. Už to je pochopitelně sebevědomé, prakticky totéž ale platilo o dosavadním Superbu a Škoda již dříve avizovala, že její auta budou nadále prostornější než je obvyklé. Superb 2015 tak má překonat vnitřními dimenzemi třeba i nový Passat, s nímž bude sdílet techniku.
Z dalších slov ale už leda zezelenají v Nošovicích. Z Mladé Boleslavi zaznívá, že vedle „bezkonkurenční nabídky prostoru” přijde nová generace jeho největšího modelu také s „novou úrovní pohodlí, špičkovými technickými řešeními a precizním, hodnotně působícím zpracováním”, kterým Superb III „definuje měřítka ve svém segmentu”. K tomu se prý ve voze „jedinečným způsobem snoubí funkčnost a design” a samotný vzhled má do sériové podoby převádět to, co jsme viděli v konceptu Vision C.
Tak praví Škoda a my se nyní můžeme podívat, co je na tom pravdy. Funkční aspekty z fotek pochopitelně neposoudíme, minimálně design se nám ale přelomový nezdá. Ne snad, že bychom proti jednoduše střiženým interiérům škodovek něco měli, ale když se dovnitř Superbu zadíváte, na první pohled si nebudete jisti, zda hledíte do současné Octavie nebo nové Fabie III.
Detaily pochopitelně prozradí, že jsme o třídu či dvě výš, zde dokonce ve špičkovém provedení Laurin & Klement, základní architektura nebo i detaily jako volant, ovladače na něm, páčky pod ním či části středového panelu prostě nepřináší buď vůbec nic nebo alespoň nic podstatně nového. Zklamání? Nikoli, překvapení ze zásadní inovace se ale též nekoná.
O interiéru nám už automobilka více neřekla, na další detaily si zkrátka musíme počkat. My můžeme z dřívějších informací stran interiéru dodat, že objem zavazadelníku bude činit 625 litrů v základním uspořádání, při sklopených sedadlech pak dokonce 1 760 l, u liftbacku. O zbylém vnitřním prostoru pak už můžeme jen spekulovat s pomocí vnějších rozměrů - na délku bude mít 4,86 metru, což oproti stávajícímu provedení představuje posun o 20 mm. O 50 milimetrů se pak zvětší šířka, zatímco v případě 2,84metrového rozvoru mohou cestující počítat s 80milimetrovým nárůstem.
Ze zbylých a též už známých informací můžeme zopakovat, že auto stane na koncernové platformě MQB a pod kapotou najdeme jen čtyřválcové motory, jejichž kompletní přehled následuje. U většiny motorů bude možné vybírat mezi manuálem a automatem, kromě pohonu předních kol pak Škoda nabídne i pohon 4x4. Navíc vůbec poprvé dorazí adaptivní tlumiče, jež počítají se třemi jízdními režimy Comfort, Normal a Sport.
Motory pro Škodu Superb III
Benzinové jednotky
1,4 TSI - 92 kW (125 koní)
1,4 TSI - 110 kW (150 koní), se systémem odpojování válců
1,8 TSI - 132 kW (180 koní)
2,0 TSI - 162 kW (220 koní)
2,0 TSI - 206 kW (280 koní)
Naftové jednotky
1,6 TDI - 88 kW (120 koní)
2,0 TDI - 110 kW (150 koní)
2,0 TDI - 140 kW (190 koní)
Za zmínku stále stojí plejáda asistenčních systémů dovolující chovat se vozu téměř jako auto s autopilotem (adaptivní tempomat, aktivní udržování jízdního pruhu) nebo elektronická parkovací brzda, která se v sériové škodovce odhalí vůbec poprvé. Na palubě si pak budete moci užívat mimo jiné WiFi-hotspotu, až osmipalcových obrazovek nebo indukčního dobíjení mobilních telefonů. Více budeme vědět nejpozději po pražské premiéře naplánované na 17. února. Něco nám ale říká, že škodovka nám do té doby o novém Superbu ještě něco poví...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Vnitřek nového Superbu už se neskrývá
Dosud jsme mohli vidět hlavně zadní partie interiéru
Únikem dříve odhalená podoba předních i zadních světlometů
Nový Superb se ukázal také na oficiálních ilustracích...
Počítačové odmaskované spy fotky by nemusely střílet mimo cíl
Naposledy byl největší český model nachytán v Číně, nic zásadního jsme se ale ze špionážních fotek maskovaného auta nedozvěděli
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch