Nové Audi R8 může dostat šestiválec a pohon zadních kol, motor TDI nikoli

Druhá generace R8 může dostat i downsizovanou jednotku V6. V souvislosti s ní a nejostřejší verzí GT3 se mluví také o pohonu pouze zadních kol.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové Audi R8 může dostat šestiválec a pohon zadních kol, motor TDI nikoli

19.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Nové Audi R8 může dostat šestiválec a pohon zadních kol, motor TDI nikoli

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Druhá generace R8 může dostat i downsizovanou jednotku V6. V souvislosti s ní a nejostřejší verzí GT3 se mluví také o pohonu pouze zadních kol.

Nová generace supersportu z Ingolstadtu se už pilně připravuje na svojí premiéru, která by se měla odehrát na žženevském autosalonu. S ohledem na dosud zveřejněné informace je to více než pravděpodobné, protože bychom našli jen velmi málo věcí, na které v souvislostí s ní nepřišla řeč. Všechna fakta už vydala na téměř úplné představení, přesto si pro nás u Audi chystají překvapení, která se dosud nezdála být příliš pravděpodobná.

Překvapení začíná u slov Rolanda Schaly, technického ředitele projektu, který na okruhu v Ascari hovořil s redaktory Top Gearu o platformě z Lamborghini Huracán coby základu poskytujícím velké množství nových možností. Díky ní by neměl být problém vytvořit další verze nového Audi jako Superleggera, GT nebo verze Clubsport. A to měla dostat R8 v podstatě jen atmosférický desetiválcový motor 5,2 FSI ve dvou výkonových verzích s výkonem sahajícím na 540 a 610 koní (pro V10 Plus).

Schala se ovšem obává, že novinka potřebovat bude v rámci svého životního cyklu posléze také menší agregáty. To vypadalo na osmiválec, nyní se ale hovoří o ještě menší jednotce V6, která je údajně pro er-osmičku perfektní. Prý už z toho důvodu, že 400 koní pro ní bude jen odrazový můstek. V hledáčku byla podle jeho slov také naftová varianta, ale pro tu nakonec nikdo s ohledem na větší hmotnost nikdo z týmu hlasujících ruku nezdvihl.

R8 TDI by byla určitě jedinečným autem, ale museli by u ní použít všechny technologie, aby ji byli schopní „udržet v čistotě“ - konkrétně filtry pevných částic, vstřikování močoviny Ad Blue a to je z hlediska hmotnosti nežádoucí. Kromě toho by u ní nebylo kvůli vysokému výkonu v nízkých a středních otáčkách třeba řadit tak často, jako u ostatních verzí, a to by vůz stálo minimálně ztrátu emocionálního náboje. V této souvislosti se tedy přímo nabízí otázka, zda ho automobilka čistě náhodou nechce ztratit zavedením přeplňování.

Zástupce Audi lehce vyhýbavě prohlašuje, že v současnosti je R8 věcí vysokých otáček a apokalyptického (sic) zvuku. Zaručit její atmosférickou povahu do budoucna evidentně nedokáže, byť sám změně nakloněn není. Proto se také zdá, že se novinka dočká menšího vidlicového šestiválce, který by mohl být okořeněn pohonem zadní nápravy.

Budoucí pohonné jednotky by mohly údajně zahrnovat také benzin-elektrický hybrid, podobný tomu v nové Hondě NSX, nemáme ho však očekávat v dohledné době, přestože šasí na hybridní soustavu připraveno je. Kromě toho už mají údajně bateriovou soustavu vystačivší na celkový dojezd přesahující 480 kilometrů. Tímto naráží na prototyp e-tron.

Otázka je však znovu nasnadě. Chtěli by něco takové od R8 zákazníci? Těžko říci. Schala však dodává, že do novinky nehodlají do každého modelu montovat veškerou techniku, kterou vymysleli. My se však musíme ještě ptát, jak to dopadne s manuální převodovkou, když zatím padly zmínky jen o dvouspojce S tronic. „Nic není v tomto ohledu stoprocentně rozhodnuto, ale v současnosti lidé dávají přednost u takových aut automatům, které jsou s ohledem na hodnoty výkonu lepší.“

Suma sumárum v budoucnosti dorazí ještě další verze R8, kromě desetiválcových i osmi a šestiválcové. Kromě pohonu quattro by spolu s nejmenším motorem mohl dorazit také pohon zadní nápravy a když bůh dá, dokonce i manuální převodovka. Kromě toho se šušká o ekvivalentu pro okruhovou verzi Huracánu, která by však mohla dorazit u Audi na silnice coby nejultimativnější R8 vůbec. Co z toho však nakonec bude, ukáže až čas.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.


Nové Audi R8 může dostat šestiválec a pohon zadních kol, motor TDI nikoli - 1 - Audi R8 2015 prototyp 01Nové Audi R8 může dostat šestiválec a pohon zadních kol, motor TDI nikoli - 2 - Audi R8 2015 prototyp 02Nové Audi R8 může dostat šestiválec a pohon zadních kol, motor TDI nikoli - 3 - Audi R8 2015 prototyp 03Nové Audi R8 může dostat šestiválec a pohon zadních kol, motor TDI nikoli - 4 - Audi R8 2015 prototyp 04Nové Audi R8 může dostat šestiválec a pohon zadních kol, motor TDI nikoli - 5 - Audi R8 2015 prototyp 05Nové Audi R8 může dostat šestiválec a pohon zadních kol, motor TDI nikoli - 6 - Audi R8 2015 prototyp 06Nové Audi R8 může dostat šestiválec a pohon zadních kol, motor TDI nikoli - 7 - Audi R8 2015 prototyp 07Nové Audi R8 může dostat šestiválec a pohon zadních kol, motor TDI nikoli - 8 - Audi R8 2015 prototyp 08Nové Audi R8 může dostat šestiválec a pohon zadních kol, motor TDI nikoli - 9 - Audi R8 2015 prototyp 09Nové Audi R8 může dostat šestiválec a pohon zadních kol, motor TDI nikoli - 10 - Audi R8 2015 prototyp 10Nové Audi R8 může dostat šestiválec a pohon zadních kol, motor TDI nikoli - 11 - Audi R8 2015 prototyp 11Nové Audi R8 může dostat šestiválec a pohon zadních kol, motor TDI nikoli - 12 - Audi R8 2015 prototyp 12Nové Audi R8 může dostat šestiválec a pohon zadních kol, motor TDI nikoli - 13 - Audi R8 2015 prototyp 13Nové Audi R8 může dostat šestiválec a pohon zadních kol, motor TDI nikoli - 14 - Audi R8 2015 prototyp 14Nové Audi R8 může dostat šestiválec a pohon zadních kol, motor TDI nikoli - 15 - Audi R8 2015 prototyp 15Nové Audi R8 může dostat šestiválec a pohon zadních kol, motor TDI nikoli - 16 - Audi R8 2015 prototyp 16Nové Audi R8 může dostat šestiválec a pohon zadních kol, motor TDI nikoli - 17 - Audi R8 2015 prototyp 17Nové Audi R8 může dostat šestiválec a pohon zadních kol, motor TDI nikoli - 18 - Audi R8 2015 prototyp 18Nové Audi R8 může dostat šestiválec a pohon zadních kol, motor TDI nikoli - 19 - Audi R8 2015 prototyp 19Nové Audi R8 může dostat šestiválec a pohon zadních kol, motor TDI nikoli - 20 - Audi R8 2015 prototyp 20Nové Audi R8 může dostat šestiválec a pohon zadních kol, motor TDI nikoli - 21 - Audi R8 2015 prototyp 21Nové Audi R8 může dostat šestiválec a pohon zadních kol, motor TDI nikoli - 22 - Audi R8 2015 prototyp 22Nové Audi R8 může dostat šestiválec a pohon zadních kol, motor TDI nikoli - 23 - Audi R8 2015 prototyp 23Nové Audi R8 může dostat šestiválec a pohon zadních kol, motor TDI nikoli - 24 - Audi R8 2015 prototyp 24Nové Audi R8 může dostat šestiválec a pohon zadních kol, motor TDI nikoli - 25 - Audi R8 2015 prototyp 25Nové Audi R8 může dostat šestiválec a pohon zadních kol, motor TDI nikoli - 26 - Audi R8 2015 prototyp 27
Audi zatím vypustilo nové fotky zakamuflované druhé generace R8

Nové Audi R8 může dostat šestiválec a pohon zadních kol, motor TDI nikoli - 27 - Audi R8 2015 svetla 01Nové Audi R8 může dostat šestiválec a pohon zadních kol, motor TDI nikoli - 28 - Audi R8 2015 svetla 01aNové Audi R8 může dostat šestiválec a pohon zadních kol, motor TDI nikoli - 29 - Audi R8 2015 svetla 02
Kromě toho však máme k dispozici také oficiální upoutávku...

Zdroj: Top Gear

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.