Nové Audi RS4 prý nakonec dostane jen přeplňovaný V6, dorazí znovu jako sedan

Nová vrcholná verze by mohla menší objem nahradit elektricky řízeným turbem. Dorazit přitom může již krátce po ženevském debutu nové A4.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové Audi RS4 prý nakonec dostane jen přeplňovaný V6, dorazí znovu jako sedan

24.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nové Audi RS4 prý nakonec dostane jen přeplňovaný V6, dorazí znovu jako sedan

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová vrcholná verze by mohla menší objem nahradit elektricky řízeným turbem. Dorazit přitom může již krátce po ženevském debutu nové A4.

Dnešní automobilky jsou nadnárodními korporacemi, jež zaměstnávají desetitisíce lidí. Není proto divu, že velmi často levá ruka neví, co dělá ta pravá, o čemž svědčí i nekoordinované výroky různých manažerů v tom či onom médiu. Jak nám nyní dosvědčuje Audi.

Není tomu dlouho, co se na internet dostala slova nového šéfa divize Quattro GmbH Heinze Petera Hollerwegera, který tvrdil, že modely RS si ponechají své objemné motory včetně osmiválců, aby mohly konkurovat třeba stejně vybaveným AMG. To je ovšem v přímém rozporu s informacemi, které jsme přinesli v únoru letošního roku a podle kterých Audi RS4 a RS5 vsadí na přeplňovaný šestiválec.

Jak se přitom nyní ukazuje, pravda je někde uprostřed. V případě modelu RS6 se totiž i nadále dočkáme osmiválcového motoru, Audi R8 pak bude pohánět desetiválec. U menšího kombíku RS4 Avant ale s největší pravděpodobností dojde k downsizingu, přičemž chybějící objem bude suplovat přeplňování. Počítat tedy můžeme se šestiválcovou pohonnou jednotkou, která dost možná dostane i elektricky poháněné turbodmychadlo.

Překvapivé pak je, že s informací o onom sestupu přišel nově právě Hollerweger, tedy muž, který ještě na počátku měsíce tvrdil opak. Nyní však dodává, že „tu máme příjemné šestiválcové motory s vysokým výkonem“. Dá se tedy předpokládat, že jeho původní výrok zazněl ve chvíli, kdy ještě nebyl zcela obeznámen s budoucími plány a firemní politikou. A to znamená, že příchod méně objemného agregátu je prakticky nevyhnutelný.

Otázkou pak je, kdy novinku můžeme očekávat v prodeji. Pátá generace Audi A4 totiž bude představena v březnu v Ženevě, přičemž verze RS vždy dorazily až ke konci životního cyklu toho či onoho modelu. Nicméně prodeje vozů jako RS4, RS7 a R8 narostly o 30 procent, díky čemuž bylo v loňském roce prodáno 15 000 exemplářů namísto předloňských 11 500 kusů. Předpokládat tak můžeme jisté změny.

Ty potvrzuje i Hollerweger, který naznačuje, že verze RS budou nově představovány krátce po standardních modelech. Navíc se zvažuje, zda i nadále půjde především o kombíky, či zda nově nepřevezmou tuto roli sedany. Vše záleží především na mezinárodním dopadu. V tomto směru přitom vše vyznívá ve prospěch limuzín, které jsou zejména v USA a Číně oblíbenější než kombíky - ty se tam v těchto segmentech neprodávají téměř vůbec.

Jsme tedy opravdu zvědavi, jak celá záležitost okolo Audi RS4 dopadne. Jisté je totiž momentálně pouze tolik, že daný model je pro německou automobilku nadmíru důležitý, a proto jeho výroba hned tak neskončí.


Nové Audi RS4 prý nakonec dostane jen přeplňovaný V6, dorazí znovu jako sedan - 1 - Audi S4 MS Design A46 preview 01Nové Audi RS4 prý nakonec dostane jen přeplňovaný V6, dorazí znovu jako sedan - 2 - Audi S4 MS Design A46 preview 03Nové Audi RS4 prý nakonec dostane jen přeplňovaný V6, dorazí znovu jako sedan - 3 - Audi S4 MS Design A46 preview 05
Pokud by se Audi RS4 sedan stalo skutečností, pak by asi v mnoha ohledech vypadalo jako tuningová kreace A46 společnosti MS Design. Ta navíc pod kapotou hostila přeplňovaný šestiválec naladěný na 450 koní

Zdroj: Motoring

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.