Nové BMW 1 se ukázalo v základu i ve vrcholné verzi, osobitost chybí oběma

„Pěkný Mercedes!” řeknete si možná, až uvidíte novou řadu 1 ve vrcholné konfiguraci. A o mnoho jiné pocity nepřinese ani konfrontace se základním provedením, tato jednička postrádá osobitost.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové BMW 1 se ukázalo v základu i ve vrcholné verzi, osobitost chybí oběma

28.5.2019 | Petr Prokopec

Nové BMW 1 se ukázalo v základu i ve vrcholné verzi, osobitost chybí oběma

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

„Pěkný Mercedes!” řeknete si možná, až uvidíte novou řadu 1 ve vrcholné konfiguraci. A o mnoho jiné pocity nepřinese ani konfrontace se základním provedením, tato jednička postrádá osobitost.

Novou generaci BMW řady 1 jsme si mohli představit před několika málo hodinami. Neobešlo se to bez kontroverzí, mnichovská automobilka po patnácti letech přistoupila k zásadní změně koncepce a pohon zadních kol poslala k šípku. Aktuálně tak lze volit pouze mezi předokolkou či vozy osazenými systém pohonu všech kol xDrive. V obou případech pak dostanete vzhled, který po našem soudu působí jako karikatura předchůdců.

Design je samozřejmě věcí ryze objektivní, názory na mnichovskou novinku si proto musíte udělat sami. Pokud vám k tomu přitom nestačila oficiální fotogalerie, pak s jistou nápomocí přichází aktuálně spuštěný německý konfigurátor, v němž si můžete poskládat třeba základní provedení. Mimo to ovšem v BMW nelenili a rovnou pustili do světa i katalog dílů M Performance, jenž pro změnu lépe vykresluje nabídku pro náročnější klientelu. Ani tentokrát ovšem značka nekráčela nekontroverzní cestou.

Pokud se podíváte na nově uvolněné oficiální snímky, velmi pravděpodobně vám v prvé chvíli nevleze na mysl BMW, nýbrž Mercedes. Je to totiž právě třícípá hvězda, která svým vozům naděluje boční grafické polepy nebo černé kontrastní doplňky spárované s bílým lakem. Tím samozřejmě nechceme říci, že značka ze Stuttgartu má na takové záležitosti patent, ale proslula tím dříve. BMW jako by nyní nemělo lepší nápad, než dělat totéž.

Je to škoda, neboť jinak provedení M Performance umí zaujmout, hlavně zezadu, kde je viditelný difuzor z karbonu. Mimo to dorazilo i střešní křídlo, jež taktéž připomíná aerodynamický příplatkový kit Mercedesu, či přední splitter nebo 18- a 19palcová litá kola. Za ty lze napěchovat účinnější odvrtávané kotouče, vpředu svírané dokonce čtyřpístkovými třmeny, zatímco interiér může hostit karbonové dekory a čalounění kombinující kůži a Alcantaru. Nechybí pak ani sportovní volant.

Základní model vůči tomu náhle působí jako zcela jiné auto, ačkoliv i v jeho případě můžete počítat s bíle lakovanou karoserií a černými doplňky. Dále tu pak máme 16palcová litá kola nebo černý interiér, s nímž je nakonec spojen opravdu zásadní rozdíl vůči třícípé hvězdě. Nová třída A je virtuálním přístrojovým štítem vybavena ve všech verzích, zatímco BMW u nejlevnějších variací setrvalo u částečně analogové techniky a mezi klasické budíky vmáčklo pouze monochromatický displej.

Oproti dřívějšímu základu vypadá kabina o něco hodnotněji, z pohledu dnešních standardů to ale již tak působivé není. Na druhou stranu se dá předpokládat, že raději budete koukat na tradiční ručku otáčkoměru než pod kapotu. Nejlevnější BMW 118i tam má 1,5litrový tříválec, tedy na poměry značky nepříliš důstojnou pohonnou jednotku. Pokud chcete benzínový motor a nechcete tříválec, musíte sáhnout po vrcholném BMW M135i xDrive s přeplňovaným čtyřválcem. Ani to ale není pohonná jednotka, ze které by se vám podlomila kolena - Golf R nabízí stejnou a oproti předchozí M135i s šestiválcem je o 34 koní slabší.

V Německu startuje tříválcové benzinové BMW 118i na částce 28 200 Eur (cca 728 620 Kč). V tu chvíli navíc máte k dispozici jen manuál, za automat se připlácí další dva tisíce Eur (51 680 Kč). To však nic není oproti raketě, pro kterou musíte sáhnout do kapsy v případě, že zvolíte M135i xDrive. Standardně je totiž 306 koní a osmistupňový automat k mání za 48 900 Eur (1 263 460 Kč), k dispozici pak ale ještě dále jsou ony doplňky M Performance. Návštěva dealera vás tak může přijít i na částku nebezpečně se blížící 2 milionům korun.


Nové BMW 1 se ukázalo v základu i ve vrcholné verzi, osobitost chybí oběma - 1 - BMW 1 2019 M Performance a konfigurator 01Nové BMW 1 se ukázalo v základu i ve vrcholné verzi, osobitost chybí oběma - 2 - BMW 1 2019 M Performance a konfigurator 02Nové BMW 1 se ukázalo v základu i ve vrcholné verzi, osobitost chybí oběma - 3 - BMW 1 2019 M Performance a konfigurator 03Nové BMW 1 se ukázalo v základu i ve vrcholné verzi, osobitost chybí oběma - 4 - BMW 1 2019 M Performance a konfigurator 04Nové BMW 1 se ukázalo v základu i ve vrcholné verzi, osobitost chybí oběma - 5 - BMW 1 2019 M Performance a konfigurator 05
Nové BMW řady 1 se ukázalo s doplňky M Performance...

Nové BMW 1 se ukázalo v základu i ve vrcholné verzi, osobitost chybí oběma - 6 - BMW 1 2019 M Performance a konfigurator 06Nové BMW 1 se ukázalo v základu i ve vrcholné verzi, osobitost chybí oběma - 7 - BMW 1 2019 M Performance a konfigurator 07Nové BMW 1 se ukázalo v základu i ve vrcholné verzi, osobitost chybí oběma - 8 - BMW 1 2019 M Performance a konfigurator 08Nové BMW 1 se ukázalo v základu i ve vrcholné verzi, osobitost chybí oběma - 9 - BMW 1 2019 M Performance a konfigurator 09Nové BMW 1 se ukázalo v základu i ve vrcholné verzi, osobitost chybí oběma - 10 - BMW 1 2019 M Performance a konfigurator 10
...i v naprostém základu, jenž užívá benzinový 1,5litrový tříválec

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.