Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Infiniti QX50 je venku jako „koncept”, přepřahá na přední pohon
30.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace SUV dostane odlišnou platformu než ta stávající. Čekat máme také semi-autonomní řízení či dvoulitr s variabilním kompresním poměrem.
Pro japonskou automobilku Infiniti nebyl letošní rok v rámci českého trhu zrovna příznivý. Kvůli mizivým prodejům totiž došlo k ukončení všech aktivit a prozatím není jisté, zda můžeme v příštích letech počítat s návratem. Je samozřejmě také na místě se ptát, zda daného kroku máme litovat či nikoliv - minimálně po posledních novinkách značky v podobě modelů Q30 a QX30 nepláčeme, veskrze byly totiž jen dražšími kopiemi Mercedesu A a GLA.
Problematiku českého trhu ale nyní nechme stranou, místo toho se podívejme na nový „koncept” modelu QX50, se kterým Infiniti míří na autosalon v Detroitu. „Koncept” proto, že auto k výrobě zjevně nemá daleko a až se do ní dostane, podstatně jinak vypadat nebude. Je tedy zřejmé, že nová generace SUV přímo naváže na skutečnou studii QX Sport Inspiration, ale vážně blízko produkční reality. Jasně patrná jsou kupříkladu klasická zpětná zrcátka, v případě sériového provedení se tedy opravdu budou měnit již jen drobné detaily.
Při pohledu na čelní světlomety v křídlovitém designu, mezi nimiž trůní rozměrná maska chladiče a pod kterými najdeme nemalé vstupy vzduchu či agresivní nárazník, bychom odchodu Infiniti z českého trhu ovšem litovat měli. Příští QX50 totiž rozhodně nebude jen dalším nevýrazným SUV, s nimiž se poslední době roztrhl pytel. Navíc nepůjde ani o „předělávku“, jakou byla třícítková rodina, ale o naprostý originál.
Ve srovnání se stávající generací se přitom nedočkáme jen působivějšího vzhledu, ale také zcela nové koncepce. SUV totiž nebude postaveno na platformě FM, která počítá primárně s pohonem zadních kol, ale místo toho přepřáhne na předokolkovou architekturu. Petrolheady tento krok možná zamrzí, běžní zákazníci Infiniti ale nejspíše neřeknou ani popel. Zvláště když pohon všech kol dorazí tak jako tak.
Mimo to Infiniti naznačilo, že produkční QX50 velmi pravděpodobně dostane do vínku zcela nový přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec VC-Turbo, který počítá s variabilním kompresním poměrem pohybujícím se od 8:1 po 14:1. Díky tomu zde na jedné straně máme 272 koní a 390 Nm točivého momentu, na tu druhou ovšem došlo k ponížení spotřeby o 27 procent oproti šestiválci se stejným výkonem.
Koncepční verze se mimo to pochlubí technologií ProPilot, jak je u Nissanu a Infiniti nazýváno semi-autonomní řízení. Podle automobilky jde prozatím jen o asistenční systém, nicméně vůz zvládne udržovat v jízdním pruhu při bezpečné vzdálenosti od ostatních účastníků dopravy a počítat je možné také s úplným zastavením i následovným rozjetím.
Více se dozvíme 9. ledna, kdy bude koncepční Infiniti QX50 debutovat ve zmiňovaném Detroitu. Zvědavi jsme přitom hlavně na interiér, který by nám měl naznačit, jakým směrem se japonská automobilka hodlá vydat v příštích letech a co tedy můžeme očekávat také od dalších novinek.
Nové Infiniti QX50 se zatím představilo jen jako koncept, sériová verze ale příliš odlišná nebude
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před hodinou - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nejčtenější články
- Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva