Nové Infiniti QX50 je venku jako „koncept”, přepřahá na přední pohon

Nová generace SUV dostane odlišnou platformu než ta stávající. Čekat máme také semi-autonomní řízení či dvoulitr s variabilním kompresním poměrem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové Infiniti QX50 je venku jako „koncept”, přepřahá na přední pohon

30.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nové Infiniti QX50 je venku jako „koncept”, přepřahá na přední pohon

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová generace SUV dostane odlišnou platformu než ta stávající. Čekat máme také semi-autonomní řízení či dvoulitr s variabilním kompresním poměrem.

Pro japonskou automobilku Infiniti nebyl letošní rok v rámci českého trhu zrovna příznivý. Kvůli mizivým prodejům totiž došlo k ukončení všech aktivit a prozatím není jisté, zda můžeme v příštích letech počítat s návratem. Je samozřejmě také na místě se ptát, zda daného kroku máme litovat či nikoliv - minimálně po posledních novinkách značky v podobě modelů Q30 a QX30 nepláčeme, veskrze byly totiž jen dražšími kopiemi Mercedesu A a GLA.

Problematiku českého trhu ale nyní nechme stranou, místo toho se podívejme na nový „koncept” modelu QX50, se kterým Infiniti míří na autosalon v Detroitu. „Koncept” proto, že auto k výrobě zjevně nemá daleko a až se do ní dostane, podstatně jinak vypadat nebude. Je tedy zřejmé, že nová generace SUV přímo naváže na skutečnou studii QX Sport Inspiration, ale vážně blízko produkční reality. Jasně patrná jsou kupříkladu klasická zpětná zrcátka, v případě sériového provedení se tedy opravdu budou měnit již jen drobné detaily.

Při pohledu na čelní světlomety v křídlovitém designu, mezi nimiž trůní rozměrná maska chladiče a pod kterými najdeme nemalé vstupy vzduchu či agresivní nárazník, bychom odchodu Infiniti z českého trhu ovšem litovat měli. Příští QX50 totiž rozhodně nebude jen dalším nevýrazným SUV, s nimiž se poslední době roztrhl pytel. Navíc nepůjde ani o „předělávku“, jakou byla třícítková rodina, ale o naprostý originál.

Ve srovnání se stávající generací se přitom nedočkáme jen působivějšího vzhledu, ale také zcela nové koncepce. SUV totiž nebude postaveno na platformě FM, která počítá primárně s pohonem zadních kol, ale místo toho přepřáhne na předokolkovou architekturu. Petrolheady tento krok možná zamrzí, běžní zákazníci Infiniti ale nejspíše neřeknou ani popel. Zvláště když pohon všech kol dorazí tak jako tak.

Mimo to Infiniti naznačilo, že produkční QX50 velmi pravděpodobně dostane do vínku zcela nový přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec VC-Turbo, který počítá s variabilním kompresním poměrem pohybujícím se od 8:1 po 14:1. Díky tomu zde na jedné straně máme 272 koní a 390 Nm točivého momentu, na tu druhou ovšem došlo k ponížení spotřeby o 27 procent oproti šestiválci se stejným výkonem.

Koncepční verze se mimo to pochlubí technologií ProPilot, jak je u Nissanu a Infiniti nazýváno semi-autonomní řízení. Podle automobilky jde prozatím jen o asistenční systém, nicméně vůz zvládne udržovat v jízdním pruhu při bezpečné vzdálenosti od ostatních účastníků dopravy a počítat je možné také s úplným zastavením i následovným rozjetím.

Více se dozvíme 9. ledna, kdy bude koncepční Infiniti QX50 debutovat ve zmiňovaném Detroitu. Zvědavi jsme přitom hlavně na interiér, který by nám měl naznačit, jakým směrem se japonská automobilka hodlá vydat v příštích letech a co tedy můžeme očekávat také od dalších novinek.


Nové Infiniti QX50 je venku jako „koncept”, přepřahá na přední pohon - 1 - Infiniti QX50 Concept 2017 prvni foto 01Nové Infiniti QX50 je venku jako „koncept”, přepřahá na přední pohon - 2 - Infiniti QX50 Concept 2017 prvni foto 02Nové Infiniti QX50 je venku jako „koncept”, přepřahá na přední pohon - 3 - Infiniti QX50 Concept 2017 prvni foto 03
Nové Infiniti QX50 se zatím představilo jen jako koncept, sériová verze ale příliš odlišná nebude

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.