Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové luxusní Hyundai oficiálně odhaleno i s dosud neviděným řešením předních světel
4.11.2019 | Petr Miler
Korejci nemají problém auto pouhým faceliftem totálně překopat a znovu to dokázali zásadní proměnou jedné ze svých vlajkových lodí. Zvenčí je úplně jiná a hodně se měnilo i uvnitř.
Kdysi se prodávalo i u nás jako vrchol toho, co může Hyundai nabídnout, dnes zůstává k dispozici jen na jiných trzích a ani tam už neplatí za absolutní vrchol. Řeč je o modelu jménem Grandeur, který byl ještě v minulé dekádě skutečně tím nejlepším, co si šlo od Korejců koupit, a to i v České republice. Poté od něj převzaly štafetu modely Genesis (které se u nás mimochodem též už neprodávají), Grandeur ale dál zůstává v nabídce jako symbol ještě vcelku lidového luxusu.
Tento typ vyjel na silnice ve své šesté generaci teprve v roce 2017, jak už to ale u asijských značek bývá, přes relativní úspěch na trhu se rychle dočkal výrazné modernizace. A je tak velká, že mnozí si budou myslet, že jde o úplně nový vůz, třebaže se jistě jedná jen o facelift dosavadního provedení.
Dokladují to právě odhalené oficiální fotografie, které zachycují skutečně razantní proměnu předních i zadních partií, na nichž se nejvíce změnila světla. Ta zadní, táhnoucí se přes celé víko zavazadelníku až do zadních blatníků, až tak nepřekvapí, už jsme je viděli jinde, ta čelní ale ano.
Zhasnutá se jen zařezávají do masky chladiče, nicméně tak, že skoro nejsou patrná. Ale podívejte se, co se stane, když se rozsvítí. Korejci integrovali LEDky pro denní svícení do části otvorů masky chladiče, takže na hlavní světlomety relativně přirozeně navazují a jejich světlo se jakoby vytrácí směrem ke středu masky chladiče ukazujíc na logo značky.
Je to rozhodně zajímavé a nepochybně jde i o další krok Korejců k avizované eliminaci čelních světel. Koncept, na kterém už vůbec nebyla patrná, měl příď řešenou velmi podobně a zhasnutá světla nemají zásadní designový význam ani zde. U konceptu body, které tady slouží jako denní světla, u něj sloužily díky odlišné technologii jako světla hlavní, čekejme ale, ze na některé z příštích generací korejských aut už se mohou objevit jen ta.
Prohlédnout si můžeme také kabinu, která se rovněž významně změnila. S odlišnou architekturou, novým volantem, přesunem výdechů ventilace, většími displeji a stylovým osvětlením působí citelně hodnotněji. A luxusním směrem míří i jinak - podívejte se třeba na polštářky na opěrkách hlavy, takové věci známe třeba z Maybachů.
Jasno je i v technice, která též prošla proměnou. Za základ poslouží čtyřválec o objemu 2,5 litru, výše bude plug-in hybrid opírající se o zážehovou dva-čtyřku a 38kilowattový elektromotor a na vrcholu stane šestiválec 3,0 schopný spalovat i LPG. Za převodovky poslouží 6- nebo 8stupňový automat, výkony motorů zatím nebyly upřesněny. Maximem ale dosud bylo 298 koní z šestiválce, i po velkém faceliftu čekejme něco takového.
Hyundai Grandeur 2020 prošel opravdu zásadní modernizací, nejzajímavější jsou čelní světla
Ve srovnání s dosavadním provedením jde o úplně jiné auto
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejčtenější články
- Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva