Nové nejlevnější SUV Hyundai je oficiálně venku. Na jeho zamluvení stačí 2 800 Kč, na koupi to nebude o moc víc

Po týdnech oficiálních lákání a neoficiálních odhalení se korejská novinka poprvé naplno ukázala světu. Překvapit už moc nemá čím, leda cenou - ta může být ještě nižší, než se dosud tradovalo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové nejlevnější SUV Hyundai je oficiálně venku. Na jeho zamluvení stačí 2 800 Kč, na koupi to nebude o moc víc

9.5.2023 | Petr Miler

Nové nejlevnější SUV Hyundai je oficiálně venku. Na jeho zamluvení stačí 2 800 Kč, na koupi to nebude o moc víc

/

Foto: Hyundai

Po týdnech oficiálních lákání a neoficiálních odhalení se korejská novinka poprvé naplno ukázala světu. Překvapit už moc nemá čím, leda cenou - ta může být ještě nižší, než se dosud tradovalo.

Šašek je mrtev, ať žije král, chce se zrekapitulovat přístup k Hyundai k nejlevnějším SUV v jeho nabídce za poslední rok a kousek. Do této role byl nejprve pasován model Kašpar, pardon Casper, který dokázal zaujmout publikum hlavně ve své domovině. Možná i to nakonec inspirovalo Korejce k tomu, aby zašli ještě dál a pro změnu primárně v Indii vytáhli ještě citelně dostupnější model Exter. Právě o tom nás pravidelně informují v posledních týdnech.

Šlo o všemožná avíza a možná náhodná, možná záměrná předčasná odhalení, teď tu Exter máme v plné parádě na oficiálních záběrech. Překvapit po všem zmíněném už nesvede, zaujmout ale ano. Novinka sází na „parametrický design”, jak Hyundai svému aktuálnímu přístupu říká, který definuje zejména hranatost a jakýsi vzpřímený postoj. Nepřehlédnutelné jsou také světlomety s LED pro denní svícení ve tvaru písmene H a neobvykle široká maska chladiče. Pozoruhodné je také řešení rozšířených podběhů kol s plastovým obložením, všimněte si rovněž dvoubarevných kol a texturovaného povrchu zadního sloupku C.

Po stránce techniky bylo potvrzeno použití 1,2litrového atmosférického zážehového motoru coby zakladu s výkonem 83 koní, motor bude spojen s pětistupňovou manuální převodovkou nebo robotizovaným manuálem coby automatem. Alternativou k jedna-dvojce bude 1,0litrové tříválcové turbo se 100 koňmi. Už při uvedení na trh bude vůz k dispozici také s továrně montovanou sadou pro spalování CNG a k nabízen bude v pěti úrovních výbavy - EX, S, SX, SX(O) a SX(O) Connect.

Automobilka už teď začala přijímat objednávky, přičemž k zamluvení vozu jí stačí poukázat 11 000 indických rupií, tedy asi 2 800 Kč. Z toho je patrné, kam vůz primárně míří i kolik bude stát. Má jít o skutečně velmi příznivou částku - Hyundai otevřeně hovoří o sumě v přepočtu pod 200 tisíc Kč, neoficiální zdroje naznačují startovací sumu už na úrovni 600 000 INR, což by bylo jen 156 tisíc Kč. Z pohledu Evropana láce na entou, jakkoli je třeba připomínat, že stylizace SUV nepřichází s velikostí SUV - tohle bude méně než čtyřmetrový crossover, který si na skutečné esúvéčko bude nutně jen hrát.


Nové nejlevnější SUV Hyundai je oficiálně venku. Na jeho zamluvení stačí 2 800 Kč, na koupi to nebude o moc víc - 1 - Hyundai Exter 2023 oficialni odhaleni 01Nové nejlevnější SUV Hyundai je oficiálně venku. Na jeho zamluvení stačí 2 800 Kč, na koupi to nebude o moc víc - 2 - Hyundai Exter 2023 oficialni odhaleni 02
Nové nejlevnější SUV Hyundai je venku. Stát může v základu pouhých 156 tisíc Kč, pro nás ale určeno není. Foto: Hyundai

Zdroj: Hyundai

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.