Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Porsche Boxster 2012 přistiženo bez maskování. Při focení katalogu
6.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Představení nového Boxsteru mělo proběhnout až za několik měsíců v Detroitu. Po neplánovaném odhalení ale Porsche své záměry asi přehodnotí.
Současné Porsche Boxster s kódovým označením 987 je na trhu již od roku 2005, má za sebou průběžnou modernizaci z roku 2009 a tak je asi nejvyšší čas na výměnu. Přijde brzy, jak dokládají fotografie, za které v Porsche možná padnou i nějaké hlavy. Po neřízeném úniku obrázků nové devětsetjedenáctky 991 jsou zde další záběry hotového vozu.
Až dosud se nový Boxster objevoval pouze na fotkách z vývojových testů s masivní kamufláží. Krycí maskování ale musí v závěrečných fázích občas dolů, především pak při výrobě oficiálních tiskových materiálů. Podle vyleštěné karoserie, nahozených stuttgartských espézetek a řidiče, jehož tvář asi nebude vyžadovat mnoho photoshopových úprav, je právě tohle ta situace.
K designu asi nemá význam cokoli dávat, jen bych rád upozornil na několik výrazných změn. Už dlouho se od Porsche šíří informace, že nový Boxster (pravděpodobně s označení 981) bude stát na zkrácené a samozřejmě pro motor uprostřed upravené podlahové plošině devětsetjedenáctky. Možná je to pouze zdání vyvolané změnou perspektivy objektu foceného z velké dálky teleobjektivem, ale opravdu se zdá, že novinka bude mít značně prodloužený rozvor - měl by to mít kolem 60 mm navíc proti současnému provedení. Na první pohled si to možná ani neuvědomíte, protože větší délku i jinou vzdálenost os kol obou náprav rozbíjí nově instalované pevní oblouky za sedačkami. Dalším výrazným prvkem, který auto opticky zkracuje, je výrazně zvětšené nasávání vzduchu do motoru.
A propos, abych nezapomněl. Kolem obrázků kolují také informace o možných pohonných jednotkách. Na obrázcích vidíme silnější verzi Boxster S (ten nápis nad zadním výsuvným spoilerem není prakticky vidět), který má dostat základní jednotku devětsetjedenáctky, což je plochý šestiválec o objemu 3,4 litru vybavený přímým vstřikováním. Výkon není známý, nicméně odhadnout asi půjde. Současný Boxster 987 má v provedení S s motorem 3,4 litru 310 koní, Boxster Spyder jich nabízí 320 a 991 Carrera disponuje 350 koni. Možná bych se i klidně vsadil, že to bude rovných 330.
Výrazně větší odklon od dosud používané techniky má proběhnout v případě základní motorizace. Boxster dosud používal vodou chlazený boxer o objemu 2,9 litru a výkonu 255 koní. Nový model by měl dostat přeplňovaný čtyřválec s výkonem kolem 270 koní, který má vykazovat nižší spotřebu i emise (současný typ 9,1 až 9,4 l podle použité převodovky).
Rozdíl ve výkonech není nijak markantní, ale Boxster 981 by měl kromě techniky 991 (včetně obou sedmistupňových převodovek) využít i větší počet hliníkových komponentů a jeho hmotnost by měla v zájmu agility i dynamiky klesnout. Nakolik, to zjistíme až po oficiální prezentaci. Jestli proběhne až v lednu na detroitském autosalonu podle původního plánu, nebo o něco dříve, to teprve uvidíme.
Boxster bez kamufláže automobilka zřejmě fotila do připravovaných tiskových materiálů
Zdroj: AutoExpress přes AutoWeek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 7 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 3 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 4 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 6 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 7 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva