Nové Porsche Boxster 2012 přistiženo bez maskování. Při focení katalogu

Představení nového Boxsteru mělo proběhnout až za několik měsíců v Detroitu. Po neplánovaném odhalení ale Porsche své záměry asi přehodnotí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové Porsche Boxster 2012 přistiženo bez maskování. Při focení katalogu

6.10.2011 | Miro Mihálik | 1 příspěvek

Nové Porsche Boxster 2012 přistiženo bez maskování. Při focení katalogu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Představení nového Boxsteru mělo proběhnout až za několik měsíců v Detroitu. Po neplánovaném odhalení ale Porsche své záměry asi přehodnotí.

Současné Porsche Boxster s kódovým označením 987 je na trhu již od roku 2005, má za sebou průběžnou modernizaci z roku 2009 a tak je asi nejvyšší čas na výměnu. Přijde brzy, jak dokládají fotografie, za které v Porsche možná padnou i nějaké hlavy. Po neřízeném úniku obrázků nové devětsetjedenáctky 991 jsou zde další záběry hotového vozu.

Až dosud se nový Boxster objevoval pouze na fotkách z vývojových testů s masivní kamufláží. Krycí maskování ale musí v závěrečných fázích občas dolů, především pak při výrobě oficiálních tiskových materiálů. Podle vyleštěné karoserie, nahozených stuttgartských espézetek a řidiče, jehož tvář asi nebude vyžadovat mnoho photoshopových úprav, je právě tohle ta situace.

K designu asi nemá význam cokoli dávat, jen bych rád upozornil na několik výrazných změn. Už dlouho se od Porsche šíří informace, že nový Boxster (pravděpodobně s označení 981) bude stát na zkrácené a samozřejmě pro motor uprostřed upravené podlahové plošině devětsetjedenáctky. Možná je to pouze zdání vyvolané změnou perspektivy objektu foceného z velké dálky teleobjektivem, ale opravdu se zdá, že novinka bude mít značně prodloužený rozvor - měl by to mít kolem 60 mm navíc proti současnému provedení. Na první pohled si to možná ani neuvědomíte, protože větší délku i jinou vzdálenost os kol obou náprav rozbíjí nově instalované pevní oblouky za sedačkami. Dalším výrazným prvkem, který auto opticky zkracuje, je výrazně zvětšené nasávání vzduchu do motoru.

A propos, abych nezapomněl. Kolem obrázků kolují také informace o možných pohonných jednotkách. Na obrázcích vidíme silnější verzi Boxster S (ten nápis nad zadním výsuvným spoilerem není prakticky vidět), který má dostat základní jednotku devětsetjedenáctky, což je plochý šestiválec o objemu 3,4 litru vybavený přímým vstřikováním. Výkon není známý, nicméně odhadnout asi půjde. Současný Boxster 987 má v provedení S s motorem 3,4 litru 310 koní, Boxster Spyder jich nabízí 320 a 991 Carrera disponuje 350 koni. Možná bych se i klidně vsadil, že to bude rovných 330.

Výrazně větší odklon od dosud používané techniky má proběhnout v případě základní motorizace. Boxster dosud používal vodou chlazený boxer o objemu 2,9 litru a výkonu 255 koní. Nový model by měl dostat přeplňovaný čtyřválec s výkonem kolem 270 koní, který má vykazovat nižší spotřebu i emise (současný typ 9,1 až 9,4 l podle použité převodovky).

Rozdíl ve výkonech není nijak markantní, ale Boxster 981 by měl kromě techniky 991 (včetně obou sedmistupňových převodovek) využít i větší počet hliníkových komponentů a jeho hmotnost by měla v zájmu agility i dynamiky klesnout. Nakolik, to zjistíme až po oficiální prezentaci. Jestli proběhne až v lednu na detroitském autosalonu podle původního plánu, nebo o něco dříve, to teprve uvidíme.


Nové Porsche Boxster 2012 přistiženo bez maskování. Při focení katalogu - 1 - Porsche Boxster 01Nové Porsche Boxster 2012 přistiženo bez maskování. Při focení katalogu - 2 - Porsche Boxster 02Nové Porsche Boxster 2012 přistiženo bez maskování. Při focení katalogu - 3 - Porsche Boxster 03
Boxster bez kamufláže automobilka zřejmě fotila do připravovaných tiskových materiálů

Zdroj: AutoExpress přes AutoWeek.nl

Miro Mihálik

Diskuze 1 příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.