Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vrcholně luxusní SUV Hyundai je hit, že ho nestačí dodávat, při jeho cenách se nelze divit
4.10.2021 | Petr Prokopec
Automobilky dnes nestačí dodávat kde co, zrovna Hyundai ale není z těch, které by měly vážné potíže s nedostatkem dílů. Model Palisade je pak navzdory svému charakteru takový hit, že ani 7 tisíc aut vyráběných měsíčně jen pro USA nestačí.
Pokud na našem trhu zatoužíte po velkém Hyundai, musíte si vystačit s 4,8metrovým Santa Fe s cenou od 949 990 Kč s pohonem předních kol resp. od 1 milionu Kč s pohonem 4x4. Na jiných trzích je situace odlišná, neboť Korejci jinde nabízí také své vrcholné SUV Palisade. To evropskou vlajkovou loď překonává o dvacet centimetrů, může tak nabídnout tři řady sedadel. Zákazníci si pak mohou vybrat, zda v té druhé a třetí chtějí dvě nezávislá křesla, nebo třímístnou lavici. Palisade tak dokáže v extrému pobrat až osm pasažérů, což je opravdu neobvyklé.
Prodává se už tři roky, takže nejde o novinku, navzdory tomu jde ale o stále větší hit. Jen v USA se prodává okolo 7 tisíc Palisade měsíčně, což rozhodně není málo, dealeři ale přesto mají problém veškerou poptávku uspokojit. Není to čipy, těch mají Korejci stále dost, továrna v korejském Ulsanu ale více než 6 až 7 tisíc vozů určených pro USA nevyrábí. Američané by ale prý koupili až 9 tisíc aut měsíčně a Korejci nyní řeší, jak poptávku uspokojit - pravděpodobně půjdou cestou rozšíření výroby v továrně v Jeonju, která má primárně na starosti užitkové vozy a zůstává nevytížena.
Palisade se ovšem neprodává jen v Americe. Jednak je k mání v domácí Koreji, kde se prodává okolo dalších 50 tisíc aut za rok. A pak se dá koupit také v Evropě. Alespoň prozatím není k dispozici v zemích EU, lze jej ovšem pořídit v Rusku s 2,2litrovým turbodieselem a 3,5litrovým šestiválcovým benzinem. První zmíněný je naladěný na 200 koní, tři-pětka pak produkuje 249 koní. Zajímavé je, že atmosférický benzinový agregát byl naladěn přímo pro Rusko a jeho specifické benziny, neboť mimo něj produkuje koní 277. Daný krok má ale spojitost i se zdaněním, neboť v Rusku se část poplatků vypočítává podle výkonu.
Palisade se velmi slušně prodává i tam, třebaže k dispozici je teprve od ledna. Nejprve šlo o desítky aut měsíčně, v poslední době ale Hyundai předává zákazníkům mezi 200 a 300 těmito vozy každý měsíc. To není málo, uvážíme-li, že menší a obyčejnější Santa Fe s mnohem delší historií si nachází obvykle okolo 900 kupců za stejné období. I v Rusku tak můžeme hovořit o slušném prodejním hitu, při jeho cenách se ale nakonec není čemu divit.
Na tak velké a vybavené auto opravdu nejsou vysoké. Palisade startuje na 3 549 000 RUB (cca 1 064 000 Kč), za což zákazníci dostávají slabší dieselový motor, šestiválcový benzin ale stojí jen o 50 tisíc rublů (cca 15 tisíc Kč) víc. K oběma se pak váže úroveň výbavy Lifestyle zahrnující třeba kožené čalounění nebo multimédia s 8palcovým displejem. V obou případech je možné počítat s osmistupňovou automatickou převodovkou, standardem je pak v Rusku i pohon všech kol HTRAC.
Vrcholem je úroveň Cosmos přičemž právě na tomto stupni mohou zákazníci volit také osmimístné provedení, jehož středová křesla dostala do vínku nezávislé nastavení a vyhřívání i chlazení. V tomto případě je třeba sáhnout po 4 149 000 rublech (asi 1,24 milionu Kč). Počítat pak lze s kůží Nappa či dokonce prémiovou sadou zavazadel. Ty lze naskládat nad zadní nápravu, kde Palisade i při plném obsazení sedadel dokáže pobrat až 595 litrů. Jakmile nicméně sedadla sklopíte, je možné počítat dokonce s 2 464 litry.
Uvážíme-li, že vrcholné Santa Fe u nás stojí 1 579 990 Kč a pořád dostanete jen motor 1,6 turbo s elektrickou asistencí, je výše zmíněné velmi zajímavou nabídkou. Troufne si Hyundai nabídnout Palisade také u nás? Uvidíme, jeho šance na úspěch bychom při alespoň trochu podobných cenách označili za nenulové.
Hyundai Palisade se velmi úspěšně prodává v USA a od přelomu loňského a letošního roku také v Evropě. V Rusku je to slušný prodejní hit, při cenách začínajících v okolo 1 milionu korun podle aktuálního kursu vlastně není divu. Foto: Hyundai
Zdroje: Newsis, Hyundai, Avtostat
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejčtenější články
- Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024 - Elektromobily ovlivní i americké prezidentské volby, odpor veřejnosti donutil Bidena zmírnit jejich nařizování
25.3.2024 - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva