Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Top Gear poprvé ukázal nové moderátory před kamerou, reakce jsou rozporuplné
18.3.2019 | Petr Prokopec
Pro slavnou motoristickou show je to v relativně krátké době další velká změna a nedá se říci, že by se dočkala vřelého přijetí. První záběry nové série alespoň vzbuzují naději.
Včerejším dnem definitivně skončila další éra Top Gearu. Ten se poprvé na obrazovkách BBC objevil 22. dubna 1977, přičemž původně třicetiminutové epizody uváděli Angela Rippon a Tom Coyne. Na jejich místě se postupně ukázala celá řada dalších lidí, mezi něž patřil i Jeremy Clarkson. Ten byl divákům představen na sklonku roku 1988, v lednu 1999 však pořad opustil. Již v té době se ukázalo, že je to právě on, kdo umí oslovit opravdu široké publikum - po jeho odchodu totiž sledovanost klesla z šesti milionů diváků na méně než polovinu a výroba dalších dílů Top Gearu byla zrušena.
V roce 2002 však Clarkson přesvědčil BBC a dal pořadu nový formát. Z Top Gearu následně udělal nejznámější motoristický pořad světa a dojnou krávu BBC. Pro tu však možná i překvapivě Jezza často představoval trn v oku, což nakonec bylo v roce 2015 vyřešeno neprodloužením smlouvy. Britská televizní stanice si však možná v danou chvíli neuvědomila, že Richard Hammond, James May a výkonný producent Andy Wilman těžko nechají Jeremyho odejít samotného. BBC z kolegiality opustili rovněž a následně zakotvili u Amazonu.
Top Gear se tak vrátil bez nich, nicméně třiadvacátá série byla spíše než čímkoliv jiným fiaskem. Fanoušci nedokázali přijmout nového hlavního moderátora Chrise Evanse. Velkou oblibu si ovšem získali Matt LeBlanc, Chris Harris a Rory Reid, pročež BBC odstartovala další sérii pouze s nimi. A Top Gear začal opět lézt nahoru, i když nikoliv až tak sledovaností, jakožto spíše reputací. Stejně tak se začala zlepšovat chemie mezi protagonisty, tak se Clarksonův „vyhazov“ zasloužil o to, že v uplynulých dvou letech byly vysílány hned dvě dobré show.
Nicméně jak jsme naznačili v úvodu, i tato éra je nyní u konce a výhledy do budoucna jsou opětovně zahaleny mlhou. Clarksonova The Grand Tour se po letošku dočká změny formátu, kdy studiové záběry zcela zmizí a Jezza, Richard i James budou podnikat již pouze epické výlety. Mnohem horší je však situace okolo Top Gearu, neboť včerejší epizoda byla pro Matta LeBlanca a Roryho Reida tou vůbec poslední. Matt pořad opustil dobrovolně kvůli častému vzdalování se od rodiny, druhý pro změnu dostal vyhazov.
Harris zůstal, nicméně nově mu budou parťáky bývalý hráč kriketu Andrew „Freddie“ Flintoff a moderátor a bavič Paddy McGuinness. Ti se společně s Chrisem představují ve vůbec první ukázce na 27. sérii, která má začít poměrně brzy, již letos v létě. Otázkou je, zda vůbec dostane šanci na úspěch. Oba nováčci působí poněkud nepřesvědčivě a reakce na jejich první vystoupení jsou rozporuplné - někteří je rovnou odepisují, jiní říkají, že dokud bude v pořadu Harris, půjde se na něj dívat. A další říkají, že nadšení se nedostavilo, dívat se ale na výsledek dá.
Možná větší problém je v tom, že hlavní protagonisty mimo Británii prakticky nikdo nezná. S Clarksonem a posléze s LeBlancem u kormidla šlo o show, která dokázala pobavit Brity, Američany i Čechy. Nově tu ale budeme mít obsazení, které něco řekne hlavně britským ostrovům. Tím je její vývoj naprosto odlišný od The Grand Tour, kde Jezza bez milosti ze třetí série vyškrtl segment s celebritami, a to právě proto, že bylo třeba hledat mezinárodní hvězdy, jež by oslovily širší veřejnost.
Dá se samozřejmě namítnout, že Top Gear, stejně jako konkurenční show, budou nyní uvádět v obou případech tři Britové. Jenže i Harrisovo renomé je vcelku omezené, na rozdíl od Jezzy a spol., kteří jsou mezinárodními hvězdami sami o sobě. Ve prospěch Top Gearu tak nyní hovoří maximálně jen zvědavost, což pro BBC znamená, že první díl musí udělat naprosto bombastickým. Protože druhou šanci již pořadu nikdo nedá, zvláště když by ji dával již počtvrté.
V první ukázce se McGuinness snaží přesvědčit Flintoffa i Harrise, že z ojetého pohřebáku lze snadno udělat působivé rodinné auto. A co více, že s takovým vozem lze zajet i lokální rallye. Trojice proto za pouhých 1 300 GBP (cca 39 000 Kč) koupí Daimler z roku 1995, jemuž následně dají vyšší výkon a modrou barvu. Nicméně ani přes tyto modifikace nakonec neuspěje. Podaří se to ale samotnému Top Gearu? To zjistíme již velmi brzy.
První pohled na nový Top Gear zatím mnoho nadějí nevzbuzuje. I proto, že nové moderátory mimo Velkou Británii nikdo nezná. A Chris Harris na oslovení davů nestačí
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 4 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 6 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 7 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva