Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Novinka české firmy udělá extrémně schopné terénní auto z čehokoli, svůj původ neskrývá
10.11.2021 | Petr Prokopec
Pokud víte, že potřebujete auto schopné v terénu zvládnout i mimořádné výzvy, žádný z běžných výrobců ale nenabízí přesně to, co potřebujete, tohle je něco pro vás. Torsus Terrastorm lze nově koupit i jako holé šasí s kabinou.
Česká firma Torsus se slovensko-ukrajinskými vazbami v poslední době zintenzivňuje své aktivity. Sotva spustila svůj konfigurátor, již začíná rozšiřovat nabídku dostupných variant. Větší Praetorian si nyní můžete pořídit i jako obytný vůz, naopak menší Terrastorm můžete zakoupit jen jako holé šasí s kabinou. Za tou se pak následně může objevit jakákoliv nástavba a vzniknout tak auto prakticky jakéhokoli typu. S ohledem na terénní schopnosti vozu by nás pak ani nepřekvapilo, kdyby se na zakázku upravený Terrastorm objevil jako doprovodné vozidlo i na dakarské rallye.
Stejně jako všechny dosud nabízené verze menšího modelu vychází i novinka z Volkswagenu Crafter. To je ostatně patrné i na fotografiích, neboť Torsus ponechal na středových krytkách kol i na volantu logo německého výrobce. Zda šlo o záměr či chybu marketingového oddělení, nevíme, s ohledem na cenu, která startuje na sumě 51 716 Eur (cca 1,3 milionu korun), ale nejde o dvakrát šťastný krok. Ač se totiž dá předpokládat, že proti německému základu nikdo nic nemá, jeho připomínku na očích každý mít chtít nebude.
Ono memento pak ostatně zabolí hlavně ve chvíli, kdy si uvědomíte, že Torsus z Volkswagenu Crafter udělal naprosto jiný stroj, který je v terénu nepopiratelně schopnější. Terrastorm totiž dostal do vínku přední zavěšení Bilstein B6, jehož součástí jsou tlumiče a zvýšená světlá výška, stejně jako možnost upravit náklon kol až o 1,75 stupně. Vzadu pak pracují tlumiče Profender Dakar, jenž mají separované nádržky s kapalinou. Skoro se tak zdá, že Torsus s využitím na nejnáročnějších závodech světa opravdu počítal.
Modifikace tím ale neskončily, dále je možné zmínit ochranné pláty motoru, převodovky, chladiče, palivové nádrže a diferenciálu. Světlá výška přitom narostla na 250 milimetrů, zatímco unikátní přední nárazník navýšil nájezdový úhel na 26 stupňů. Ten zadní pak činí 20 stupňů. Opomenut pak nebyl ani naviják, jenž utáhne 5,5 tuny, zatímco šnorchl umožňuje jak průjezdy hlubší hladinou, tak bezproblémové operace v pouštních dunách.
Zákazníci budou moci vybírat hned z několika verzí, neboť dvoulitrový turbodiesel pod kapotou může produkovat 140 či 177 koní. Daný výkon pak může přenášet buď šestistupňový manuál či osmistupňový automat, obě převodovky nicméně doplňuje standardní pohon všech kol a zadní uzamykatelný diferenciál. Dále pak lze volit mezi dvěma rozvory (3 640 a 4 490 milimetrů), stejně jako mezi třemi nosnostmi (3,5 tuny, 5 tun a 5,5 tuny).
Objednávky začne Torsus přijímat 1. ledna příštího roku, na samotné vozy si ovšem zákazníci budou muset počkat až do příští zimy. Pokud tedy opravdu počítali s využitím novinky na Dakaru, musí počítat až s ročníkem 2023. Kromě již zmíněného pak za své peníze dostanou i 17palcová kola s černým povrchem a pneumatikami BF Goodrich All Terrain či spodní část karoserie vyvedenou v laku odolávajícím škrábancům.
Proti Volkswagenu Crafter nic nemáme, nicméně Torsus mohl v případě modelu Terrastorm přeci jen německá loga nahradit. Při ceně startující na 1,3 milionu Kč a takové konverzi bychom to brali pomalu jako samozřejmost. Foto: Torsus
Zdroj: Torsus
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před hodinou - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 2 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 4 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry