Nový Duster už se prodává i jako Renault pro Evropu, Dacie mu může závidět úplně vše

Jako Češi můžeme pomalu začít litovat, že nespadáme do zemí, kde Dacie nemá dobré renomé a Duster si tam Renault coby mateřská firma prodává sám. Ten pro Evropu je v každém směru lepší než Dacia, navíc je i levnější.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový Duster už se prodává i jako Renault pro Evropu, Dacie mu může závidět úplně vše

18.2.2021 | Petr Miler

Nový Duster už se prodává i jako Renault pro Evropu, Dacie mu může závidět úplně vše

/

Foto: Renault

Jako Češi můžeme pomalu začít litovat, že nespadáme do zemí, kde Dacie nemá dobré renomé a Duster si tam Renault coby mateřská firma prodává sám. Ten pro Evropu je v každém směru lepší než Dacia, navíc je i levnější.

Nová generace Dacie Duster s logem Renaultu je u nás pravidelným hostem, neboť na trh dostává rychlostí, vedle níž i pověstní švábi jdoucí na pivo vypadají jako sprinteři. Až loni se vůz po delším čekání začal prodávat v Jižní Americe a teprve poté dorazil i na evropský kontinent, konkrétně do Ruska.

Nezainteresovanému se může zdát, že mateřská automobilka na autě jen změnila logo pro trhy, kde Dacia není velebenou entitou, realita je ale odlišná, však stejná generace Dusteru se u nás prodává už skoro čtyři roky. Automobilka říká, že tento čas využila k transformaci vozu ve skutečný Renault a jeho přizpůsobení specifickým podmínkám některých trhů. Před pár dny výsledek svého snažení podrobně představila a dnes odhalila i jeho ceny.

Než se k nim dostaneme, je třeba říci, že odlišnosti od „našeho” Dusteru jsou opravdu značné. V případě techniky je základní pohonnou 1,6litrový benzinový atmosférický čtyřválec naladěný buď na 114 koní s pětistupňovým manuálem a pohonem pouze předních kol, nebo 117 koní s šestistupňovým manuálem a pohonem všech kol. Nad něj se pak postaví dvoulitrový benzinový atmosférický agregát se 143 koňmi mířícími na všechna kola opět přes ručně řazený šestikvalt. To jsou motory, které u nás vůbec nekoupíte, dvě přeplňované pohonné jednotky už ano.

Absolutním vrcholem je tak i pro Rusko nový, 1,3litrový turbomotor naladěný na 150 koní. Zákazníci si v jeho případě mohou vybrat, zda zvolí šestistupňový manuál či automat CVT, pohon všech čtyř kol je standardem. Zajímavou alternativou pak bude 1,5litrový turbodiesel produkující 109 koní, který měl z prodeje vypadnout, ale nakonec se to nestalo, naftě se v Rusku v posledních letech docela daří.

Renault Duster tak má k dispozici paletu motorů, o kterých si Dacie může nechat jen zdát, ještě zajímavější je ale zcela odlišně ztvárněný interiér, který posouvá Duster nejméně o jednu úroveň výš. Francouzi se s tím totiž nemazali a do Renaultu Duster II instalovali kompletní vnitřek noblesnějšího a dražšího modelu Arkana s jediným rozdílem - mezi výdechy ventilace nepoužili okrasné obložení, ale nechali v něm jakýsi otvor pro odložení drobností. Jinak je všechno stejné, každý ovladač, dokonce i plasty na středovém panelu okolo řadicí páky, volant...

Dalším viditelným rozdílem je jen jiný použitý infotainment, který dobré pocity posouvá ještě dále. Renault Duster skutečně vypadá o dost lépe než u nás prodávaná Dacia Duster stejné generace, neboť Renaulty mají zkrátka vnitřky hodnotnější. Nepochybujeme o tom, že by po této alternativě nejeden kupec zdejší Dacie zatoužil, ale smůla, tohle mohou mít jen Rusové.

Člověk by za výše popsaného stavu mohl čekat, že Duster bude jako Renault citelně dražší, opak je ale pravdou. Dnes odhalený kompletní ceník ukazuje, že vůz startuje na 945 tisících rublech v základní výbavě Access s motorem 1,6 se 114 koňmi, pětistupňovým manuálem pohonem předních kol. To je asi 274 tisíc Kč, o 5 tisíc méně, než kolik zde dále za litrový tříválec s 90 koňmi a stejně nazvanou výbavou. Ta ruská čítá mj. centrál, posilovač řízení, airbagy, elektrická a vyhřívaná zrcátka, elektricky ovládaná okna a další drobnosti, tedy takové přijatelné minimum, ne úplný holobyt.

Když půjdeme ceníkem výše, narazíme na první čtyřkolku se 117 koňmi a výbavou Life za 1 150 000 rublů, tedy asi 334 tisíc Kč. Pohon všech kol u nás můžete mít nejlevněji za 455 900 Kč. A můžeme ještě dál, benzinový dvoulitr a diesel 1,5 stojí s 4x4 a opět vyšší výbavou Life (má třeba i infotainment a klimatizaci) 1 210 000 rublů, to jest 352 tisíc Kč, u nás jsme opět minimálně o 100 tisíc výš.

A nakonec absolutní vrchol, Renault Duster Style 1,3 turbo se 150 koňmi, 4x4 a automatem přijde na 1 460 000 rublů, tedy 424 tisíc Kč. Něco takového u nás ani nekoupíte, protože Dacia Duster s automatem neexistuje, ale nejblíže je vrcholná verze se stejným motorem a výbavou Prestgie za 510 900 Kč. Renault Duster zkrátka nabízí víc za míň a Dacia mu může jen závidět. A nebo se jako levná značka spíš červenat.


Nový Duster už se prodává i jako Renault pro Evropu, Dacie mu může závidět úplně vše - 1 - Renault Duster 2021 Evropa 02Nový Duster už se prodává i jako Renault pro Evropu, Dacie mu může závidět úplně vše - 2 - Renault Duster 2021 Evropa 03Nový Duster už se prodává i jako Renault pro Evropu, Dacie mu může závidět úplně vše - 3 - Renault Duster 2021 Evropa 04Nový Duster už se prodává i jako Renault pro Evropu, Dacie mu může závidět úplně vše - 4 - Renault Duster 2021 Evropa 05Nový Duster už se prodává i jako Renault pro Evropu, Dacie mu může závidět úplně vše - 5 - Renault Duster 2021 Evropa 06Nový Duster už se prodává i jako Renault pro Evropu, Dacie mu může závidět úplně vše - 6 - Renault Duster 2021 Evropa 07Nový Duster už se prodává i jako Renault pro Evropu, Dacie mu může závidět úplně vše - 7 - Renault Duster 2021 Evropa 08Nový Duster už se prodává i jako Renault pro Evropu, Dacie mu může závidět úplně vše - 8 - Renault Duster 2021 Evropa 09Nový Duster už se prodává i jako Renault pro Evropu, Dacie mu může závidět úplně vše - 9 - Renault Duster 2021 Evropa 10Nový Duster už se prodává i jako Renault pro Evropu, Dacie mu může závidět úplně vše - 10 - Renault Duster 2021 Evropa 11Nový Duster už se prodává i jako Renault pro Evropu, Dacie mu může závidět úplně vše - 11 - Renault Duster 2021 Evropa 12Nový Duster už se prodává i jako Renault pro Evropu, Dacie mu může závidět úplně vše - 12 - Renault Duster 2021 Evropa 13Nový Duster už se prodává i jako Renault pro Evropu, Dacie mu může závidět úplně vše - 13 - Renault Duster 2021 Evropa 14Nový Duster už se prodává i jako Renault pro Evropu, Dacie mu může závidět úplně vše - 14 - Renault Duster 2021 Evropa 15Nový Duster už se prodává i jako Renault pro Evropu, Dacie mu může závidět úplně vše - 15 - Renault Duster 2021 Evropa 16Nový Duster už se prodává i jako Renault pro Evropu, Dacie mu může závidět úplně vše - 16 - Renault Duster 2021 Evropa 17Nový Duster už se prodává i jako Renault pro Evropu, Dacie mu může závidět úplně vše - 17 - Renault Duster 2021 Evropa 18Nový Duster už se prodává i jako Renault pro Evropu, Dacie mu může závidět úplně vše - 18 - Renault Duster 2021 Evropa 19Nový Duster už se prodává i jako Renault pro Evropu, Dacie mu může závidět úplně vše - 19 - Renault Duster 2021 Evropa 20Nový Duster už se prodává i jako Renault pro Evropu, Dacie mu může závidět úplně vše - 20 - Renault Duster 2021 Evropa 21Nový Duster už se prodává i jako Renault pro Evropu, Dacie mu může závidět úplně vše - 21 - Renault Duster 2021 Evropa 22
Duster s logem Renaultu má nejen zajímavější techniku a pohlednější interiér, ale dokonce se prodává levněji než Dacia u nás, ve vyšších verzích velmi podstatně. Foto: Renault

Zdroj: Renault

Petr Miler

Živá témata na fóru

zobrazit vše