Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Hyundai Tucson totálně selhal v losím testu, je o řád horší než ten starší
3.3.2021 | Petr Prokopec
Mizérie, jinak nelze hodnotit vystoupení nové generace korejského bestselleru. Nejenže zdaleka nedosáhl minimální požadované rychlosti, ale výrazně zaostal i na modelem, který nahrazuje.
Jsou nová auta lepší než ta stará? Odpověď na tuto otázku se nejspíše bude lišit dle toho, komu ji položíte. Ve většině ohledů nepochybně ano, pokud se ale někdo vyžívá v řízení, může to vidět opačně, jak dokládá i čerstvý losí test nového Hyundai Tucson.
Populární korejské SUV bylo stejně jako mnohé moderní vozy podrobeno náročné zkoušce, kdy řidič musí na pár metrech hned dvakrát změnit směr, a to v podstatě se stejnými výsledky. A ty kupodivu nejsou vůbec dobré, spíše bychom je v kontextu s výkony předchozí generace mohly nazvat tragickými. Když totiž španělský magazín km77.com vyzkoušel Tucson modelového roku 2019, dostal se u nejlepšího pokusu na 77 km/h, tedy na minimální požadovanou rychlost vedoucí ke palci nahoru. Žádná sláva, ale v pořádku.
Nyní si ovšem Španělé posvítili na novinku, která proslula především tzv. neviditelnými světly. Korejci by si nicméně měli přát, aby neviditelné bylo rovnou celé auto, neboť hybridní provedení s přeplňovanou jedna-šestkou pod kapotou, šestistupňovým automatem a pohonem všech kol zvládlo projet mezi kužely bez ztráty květinky pouze při tempu 71 km/h. To je téměř 10 procent od minimem přijatelného a opravdu výrazný mezigenerační pád, ke kterému mohlo i přispět jiné obutí, neboť Continentaly nahradily Micheliny.
Španělé přiznávají, že i je rozdíl překvapil. „Test jsme proto zopakovali hned desetkrát, abychom výsledek zlepšili. Ale já i můj kolega jsme neustále buď sráželi kužely, nebo bojovali se značnou nedotáčivostí, díky které jsme se nezvládli vrátit do kýženého jízdního pruhu,“ uvedl jeden ze dvou řidičů, kteří se za volantem Korejce střídali. Ten zároveň dodal, že testované provedení mělo v rámci výbavy Style i adaptivní tlumiče. Ovšem ani ty nepomohly k navýšení nájezdové rychlosti.
Máme tu tedy další nepřesvědčivé vystoupení auta, které může skutečně zaujmout jen neobvykle stylizovanou přídí. Pokud ovšem před vizuální agresivitou dáváte přednost dynamické agilitě, pak spíše než k Hyundai zamiřte k Mazdě (CX-5), Peugeotu (3008) nebo Volkswagenu (Tiguan). Ve všech těchto SUV se dočkáte lepšího jízdního projevu a schopnosti zvládnout krizovou situaci.
Nové Hyundai Tucson nezaujme jen neobvyklými čelními světly, ale i mizernými a mezigeneračně výrazně horšími výsledky v losím testu, než jakých dosáhla předchozí generace. Foto: Hyundai
Zdroj: km77.com@YouTube
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 4 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před hodinou - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 2 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 4 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 5 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera