Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes E 2016 odhalil část designu i techniky, interiér bude revoluční
19.10.2015 | Petr Prokopec | 11 příspěvků
(+ video) Nová třída E bude stavět na známém stylu designu a elektronických berličkách. Dorazit má jako sedan, kombi, kupé, kabrio a dokonce i allroad.
Pro třícípou hvězdu neexistuje úspěšnější model než třída E. Odborné i laické veřejnosti se tento Mercedes-Benz představil pod interním označením W124 v roce 1984, přičemž od té doby spatřily světlo světa čtyři další generace v 13 milionech exemplářů. Zájem o stávající provedení však začíná poněkud utuchat, což není až tak překvapivé s ohledem na premiéru v roce 2009. Před dvěma roky sice došlo k modernizaci, nicméně ta pouze oddálila nevyhnutelné. Tedy mezigenerační obměnu, která je naplánována na příští rok. Premiéry novinky s kódem W213 se přitom dočkáme v lednu na autosalonu v Detroitu.
Aktuálně je řeč pouze o sedanu, který by již v létě měl zamířit do prodeje, nicméně počítat můžeme během příštího roku také s premiérou kombíku. O dalších dvanáct měsíců vzdálenější období je spojeno s odhalením kupé a kabrioletu, mimo to se ovšem v zákulisí mluví ještě o páté variantě. Ta by vznikla na základě kombíku, vůči standardu by ovšem přibyly ochranné plastové lemy ve spodní části karoserie a zvýšen by byl také podvozek. Jinými slovy tu tedy mluvíme o konkurenci pro Audi A6 Allroad, jenž má pod označením X213 dorazit taktéž v roce 2017.
Stejně jako již odhalení sourozenci bude i nová třída E stát na platformě MRA, díky které lze počítat s nárůstem do délky i šířky. Navzdory větším venkovním dimenzím se ovšem počítá se zhruba stokilovou dietou, což se samozřejmě projeví příznivě na ovladatelnosti i spotřebě. Kromě standardního provedení Mercedes počítá také s odhalením varianty s prodlouženým rozvorem, která dost možná do budoucna poskytne základ pro expanzi řady Maybach. To jsme však již zabrousili do sfér čirých spekulací, proto rychle zase zpátky do reality.
Ta je spojena se vzhledem výrazně připomínajícím větší třídu S, kde tím zásadním rozdílem budou čelní světla s dvojitými proužky simulujícími někdejší dvojité světlomety. Ve srovnání se stávající generací, která počítá na každé straně se 24 diodami, přitom novinku ozdobí hned 84 LEDek v obou předních rozích. Jinak ovšem nemá generace W213 vybočovat ze zajetých kolejí, což se ovšem netýká interiéru. Zde by mělo dojít k lehké revoluci, kdy palubní deska bude prakticky celá zastavěna dvěma displeji s vysokým rozlišením. Souběžně s tím pochopitelně dojde k eliminaci většiny tlačítek.
Pod kapotou nás ovšem již žádná velká „radikalizace” nečeká, počítat je možné s plejádou benzinových a dieselových čtyřválců a šestiválců. Na vrchol se postaví provedení E 63 AMG, v jehož případě je možné počítat s přeplňovaným čtyřlitrovým osmiválcem. Jeho výkon by měl narůst na 600 koní, aby došlo k pokoření BMW M5, na tuto verzi však bude nutné vyčkat až do roku 2017. Ještě déle pak možná cesta do showroomů zabere plug-in hybridu, který by se měl vyznačovat ultra nízkou spotřebou. Detaily o něm však třícípá hvězda zatím tají.
Přesunout se tak můžeme k bezpečnosti a elektronickým berličkám, které budou jednou z největších lákadel nového Éčka. Základem bude systém Intelligent Drive, který již počítá s autonomním řízením na dálnici, kdy bude dodržován bezpečný odstup od vpředu jedoucích vozidel. Umožněno je to sadou kamer, senzorů a radarů, které neustále monitorují okolí vozu a skládají dohromady jeho digitální obraz. Jelikož však technologie je stále v počátcích, musí mít řidič neustále ruce na volantu.
Do budoucna však třícípá hvězda počítá s plnohodnotným autopilotem, za kterého již přebírá plnou záruku a bude tak odpovídat za veškeré nehody, ke kterým po čas autonomního řízení dojde. Zatím však není jisté, kdy k tomuto kroku dojde, zatímco brzdný asistent a automatické řízení, jež mohou spolupracovat a zabránit vzniku nehody, budou k dispozici již od prvotního odhalení. Systém Evasive Steering Assist dokonce nebude reagovat jen na vozidla, ale zvládne i detekci chodců.
S příchodem nové třídy E klade Mercedes rovněž větší důraz na roli mobilních telefonů, které již budou nahrazovat tradiční klíčky. K otevření či uzamčení vozu by navíc mělo dojít i poté, co se vybijí baterie. Mimo to budou mít řidiči k dispozici aplikaci, která jim umožní zaparkovat vůz na dálku. Ovšem pouze při rychlostech do 4 km/h. Půjde tedy hlavně o vyjíždění či zajíždění ve stísněných prostorách, přičemž je logické, že aplikace zvládne zapnutí i vypnutí motoru.
Zmínit můžeme ještě komunikaci na bázi vozu a informačního centra či přednárazový asistent, bezpečnostních technologií ale bude dozajista mnohem více. Dá se přitom předpokládat, že zrovna tento aspekt nové třídy E by Mercedes-Benz mohl odhalit ještě před avizovanou detroitskou premiérou.



Chystaný Mercedes-Benz třídy E se ukázal na nejnovějších ilustracích...
...i špionážních fotkách, z nichž ty nejnovější již zachycují vůz jen s malou kamufláží
Prohlédnout si můžeme také holou karoserii...
...či diodová světla a výčet techniky
Zdroje: Mercedes-Benz, Auto Express, Mercedes-Benz PassionBlog
Diskuze 11 příspěvků
Bleskovky
- Superdiesel, který pohřbila nová pravidla EU, se po své smrti ukázal na Autobahnu
před 11 hodinami - Někdo naložil na korbu pick-upu snad veškeré vybavení domu, pak s ním vyjel na silnici
11.4.2021 - Rodinný hatchback předvedl na Autobahnu rychlost hodnou Ferrari za zlomek ceny
9.4.2021 - Dodnes nejsilnější dieselový osobák ukázal, co i po 9 letech dovede na německé dálnici
6.4.2021
Nejdiskutovanější články
- Ford oznámil 30 000 svých zaměstnanců, že už nemusí chodit do práce
18.3.2021 (47) - Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
15.1.2021 (1) - Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
15.1.2021 (1) - Šéf automobilky bez okolků řekl, co může mít za následek britský zákaz aut na benzin a naftu
20.1.2021 (1) - 16 let starý dieselový Mercedes S ukázal, co svede na Autobahnu, v jednom je nepřekonatelný
8.2.2021 - Škoda Octavia je stále větší problém pro VW Golf, šlape mu na paty jako nikdy dřív
11.2.2021 (1) - Němci odhalili revoluční řešení pohonu aut, z bateriové elektromobility dělá nesmysl
12.2.2021 (1) - Parkování elektromobilů v garážích je příliš velké riziko, první město jim zakázalo vjezd
15.2.2021 (1) - Šéf Audi říká, že vývoj elektromobilů zamíří opačným směrem, než si většina lidí myslí
16.2.2021 (1) - Popularita Ferrari mezi obyčejnými lidmi se dramaticky propadá, firma udělala spoustu chyb
4.3.2021 (1)
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Koupě nového Kodiaqu 18:52 - ctrl_j
- Rychlodotazy 18:35 - pavproch
- 2 auta za spolu cca 35000€ 18:01 - Snowman000
- Přituhuje 16:54 - řidičBOB
- Range Rover Sport nebo BWM X6 16:49 - 970ka
- Chlubítko univerzální 15:59 - Arnie J
- Onboard videa 14:49 - řidičBOB
- Eko poplatek 13:34 - Alitero
- Elektromobily a vse kolem nich 07:25 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 19:58 - WRXSTi