Nový motor 10,4 V8 bez turba pro osobní auto není ani v této době vtip, od STK vás s ním ale vyhodí

Nezdá se, že by byla ta pravá doba na lámání rekordů v objemech nepřeplňovaných motorů sériově vyráběných osobních aut, člověk se ale občas dočká i pozitivních překvapení. Tohle monstrum si můžete koupit celé, nebo si z něj objednat jen jeho motor.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový motor 10,4 V8 bez turba pro osobní auto není ani v této době vtip, od STK vás s ním ale vyhodí

20.12.2022 | Petr Prokopec

Nový motor 10,4 V8 bez turba pro osobní auto není ani v této době vtip, od STK vás s ním ale vyhodí

/

Foto: Chevrolet

Nezdá se, že by byla ta pravá doba na lámání rekordů v objemech nepřeplňovaných motorů sériově vyráběných osobních aut, člověk se ale občas dočká i pozitivních překvapení. Tohle monstrum si můžete koupit celé, nebo si z něj objednat jen jeho motor.


Přijít dnes s novým spalovacím motorem zní skoro jako pozvánka na vlastní popravu, pár automobilek ale pořád má tu odvahu. Jednou z nich je paradoxně Chevrolet, který též netouží po jiné než elektrické budoucnosti, aktuálně ale přišel s novinkou, která „zelené” aktivisty pošle do mdlob. Americká značka totiž poprvé ukázala nové Camaro s přídomkem COPO, které je osazeno až 10,4litrovým atmosférickým osmiválcem. Pod kapotou jediného vozu se tak objevuje ústrojí, jehož objem nezvládá dorovnat ani deset Škod Octavia osazených základním litrovým tříválcem.

Už jen za tuto odvahu musíme Chevroletu zatleskat, zvláště když nejde o jediný spalovací agregát, který je pro Camaro COPO nabízen. Zájemci totiž mohou sáhnout také po atmosférickém 7,0litrovém osmiválci či 5,7litrovém přeplňovaném osmiválci. V případě prvního zmíněného mohou počítat se 470 hp, tedy se 477 koňmi, zatímco v tom druhém dorazí 580 hp neboli 588 koní. I když nejde o špatná čísla, ve srovnání s novou vrcholnou jednotkou jde spíš o druhou až třetí ligu.

Chevrolet zatím neupřesnil, jaký výkon a točivý moment bude 10,4litrový osmiválec produkovat přímo ve voze. Když nicméně loni v říjnu prezentoval jednotku ZZ632 jako separátní produkt, mluvil o 1 004 hp (1 018 koní) a 1 188 Nm. Dá se tedy předpokládat, že kupé, které se plně představí až v příštím roce, bude disponovat podobnými hodnotami. Veškerý výkon a točivý moment pak bude na zadní kola přenášet třístupňový automat, jenž je jedinou volbou i pro další dva motory. Zní to všechno velmi dobře, lidé znalí zkratky COPO ale úskalí jistě tuší. Toto jsou závodní auta bez homologace pro běžný provoz, se kterými vás nejen od českých STK ihned vyhodí.

I tak jsou zajímavá. A zajímavý je také obchodní model značky. Zájemci o vrcholný osmiválec totiž nejprve musí sepsat žádost, kterou bude Chevrolet posuzovat. Pokud se rozhodne, že svolí ke spolupráci, zanese vás na čekací listinu. Souběžně s tím vás požádá také o zálohu ve výši 15 tisíc dolarů (cca 341 tisíc Kč). Jakmile ji uhradíte, můžete spolu se zástupcem značky začít pracovat na své konkrétní specifikaci. Je však třeba se připravit na to, že po jejím dokončení mohou jít mdloby i na vás.

Camaro COPO 632 je totiž vůbec nejdražším Camarem, jaké kdy vzniklo. Automobilka si za něj má účtovat 135 tisíc dolarů (3 075 000 Kč), přičemž dalších 30 000 USD (683 tisíc Kč) stojí grafické polepy, závodní kola Black Weld a lepivé pneumatiky Hoosier. Pokud je vám to ovšem i tak málo, můžete ještě sáhnout po oranžové barvě Vivid Orange, která se může objevit jak na karoserii, tak na pohonné jednotce.

Objednat lze nicméně jen samotný motor, jakkoli ani v jeho případě nejde o úplnou láci. Pochopitelně ani ta není určena pro běžný provoz, i když tedy utratíte 37 758 USD (860 tisíc korun), nemůžete ji instalovat třeba pod kapotu Octavie první generace. Tedy vlastně můžete, na STK ale budete muset mít dobré známé. A ještě se budete muset modlit, aby vám motor neroztrhal zbytek auta na kusy.


Nový motor 10,4 V8 bez turba pro osobní auto není ani v této době vtip, od STK vás s ním ale vyhodí - 1 - Chevrolet Camaro COPO 2023 prvni foto 01Nový motor 10,4 V8 bez turba pro osobní auto není ani v této době vtip, od STK vás s ním ale vyhodí - 2 - Chevrolet Camaro COPO 2023 prvni foto 02Nový motor 10,4 V8 bez turba pro osobní auto není ani v této době vtip, od STK vás s ním ale vyhodí - 3 - Chevrolet Camaro COPO 2023 prvni foto 03Nový motor 10,4 V8 bez turba pro osobní auto není ani v této době vtip, od STK vás s ním ale vyhodí - 4 - Chevrolet Camaro COPO 2023 prvni foto 04Nový motor 10,4 V8 bez turba pro osobní auto není ani v této době vtip, od STK vás s ním ale vyhodí - 5 - Chevrolet Camaro COPO 2023 prvni foto 05Nový motor 10,4 V8 bez turba pro osobní auto není ani v této době vtip, od STK vás s ním ale vyhodí - 6 - Chevrolet Camaro COPO 2023 prvni foto 06Nový motor 10,4 V8 bez turba pro osobní auto není ani v této době vtip, od STK vás s ním ale vyhodí - 7 - Chevrolet Camaro COPO 2023 prvni foto 07Nový motor 10,4 V8 bez turba pro osobní auto není ani v této době vtip, od STK vás s ním ale vyhodí - 8 - Chevrolet Camaro COPO 2023 prvni foto 08Nový motor 10,4 V8 bez turba pro osobní auto není ani v této době vtip, od STK vás s ním ale vyhodí - 9 - Chevrolet Camaro COPO 2023 prvni foto 09
Nové Camaro COPO bude kompletně odhaleno až v roce 2023, do prodeje ale vstoupilo už není. Určeno je primárně pro závodní dráhy, kde bude možné naplno uvolnit otěže 1 018 koním produkovaným až 10,4litrovou atmosférickou jednotkou V8. Foto: Chevrolet

Zdroj: Chevrolet

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.