Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový nejrychlejší kompakt plně odhalen únikem, krom techniky zaujme i vzhledem
24.6.2021 | Petr Prokopec
I segment výkonných aut nižší střední třídy může mít jen jednoho krále a už zanedlouho se s ním budeme moci seznámit oficiálně. Než se tak stane, můžeme nové Audi RS3 vidět ze všech úhlů jako zelený sedan.
Kde jsme včera začali, tam můžeme dnes pokračovat. Na světlo světa se totiž klube nová generace Audi RS3, která si neklade za cíl nic jiného než znovu opanovat segment rychlých kompaktů. Odhalena má být v půli července, oficiální premiéra nicméně bude již jen takovým pomyslným křížkem po funusu. Sama automobilka odhalila většinu technických parametrů, k nim se pak přidávají i uniklé oficiální záběry zřejmě z prezentačního videa.
Automobilka se čtyřmi kruhy dále potvrdila, že přeplňovaný 2,5litrový pětiválec je součástí její DNA a tudíž jej zákazníkům bude nabízet ještě léta, neboť plní i přísnější emisní limity. Jak bylo zmíněno už včera, pohonná jednotka byla naladěna na 400 koní a 500 Nm točivého momentu. S touto silou RS3 zvládne sprint na stovku za 3,8 sekundy, pročež je o desetinu rychlejší než konkurenční Mercedes-AMG A45. Zároveň je novinka také o tři desetiny rychlejší než předchozí generace, přičemž v rámci maxima zvládne 290 km/h. Byť tedy až poté, co sáhnete po příplatkovém paketu RS Dynamic, standardně je totiž nejvyšší rychlost omezena na obligátních německých 250 km/h.
Novinka mimo to nabídne sedm jízdních režimů, z nichž módy Comfort, Auto, Dynamic, Efficiency a RS Individual jsou fanouškům vozu známé již z minulých generací či jiných nových RS od Audi. Novinkou je nicméně RS Performance a RS Torque Steer, kdy v prvním případě je potlačena nedotáčivost i přetáčivost a vůz se tak za pomoci nastavení diferenciálu, tlumičů či řízení chová neutrálně. Ve druhém zmíněném režimu oproti tomu může až 100 procent výkonu zamířit na jedno ze zadních kol, což vyvolá řízený drift.
Podvozek vozu klesl o 10 milimetrů blíže k zemi než v případě Audi S3 a dokonce o 25 mm oproti základní A3. Automobilka přitom uvádí, že oproti běžnému modelu se o takřka jeden stupeň změnil negativní sklon předních kol. Změnami nicméně prošla i celá geometrie náprav. Vůz se zároveň dočkal i mnohem klenutějších blatníků, aby se pod ně lépe vešla 19palcová litá kola. Zákazníci je přitom mohou osadit semi-slicky Pirelli P Zero Trofeo R, stejně jako mezi příplatky figurují karbonové brzdy.
Zmínit pak můžeme ještě samotný vzhled, jenž v případě uniknuvších fotek kombinuje černě lakované doplňky se zářivě zelenou barvou. Povšimnout si můžeme také světel pro denní svícení s designem šachovnice, stejně jako oválných koncovek výfuku. Ty rozhodně nejsou imitací - zda je tomu ovšem stejně i v případě výdechů za předními koly, není v tuto chvíli jisté. Pro příštích pár týdnů se tedy ještě musíme obrnit menší trpělivostí.
Audi nám zatím z nové RS3 ukázalo hlavně techniku, vůz zůstal zahalen kamufláží. Níže jej můžete vidět na uniklých záběrech jako čtyřdveřový sedan. Foto: Audi
Zdroj: vagcafe@Instagram
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejčtenější články
- Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024 - Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 13:10 - M.Z.
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan