Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový pokus o japonské Ferrari je takové fiasko, že z trhů mizí i s 0 prodanými kusy
25.10.2020 | Petr Miler
Japoncům se snahy o navázání na někdejší ikony v posledních letech příliš nedaří a toto je další smutný důkaz. Obecně vcelku dobře přijaté auto se prodává tak bídně, že novou Hondu NSX někde nemá smysl ani nabízet.
Pokud se v poslední době hovoří o Japonsku, sportovním autě a obchodním neúspěchu, řeč je o obvykle o novodobé Toyotě Supra, která hlavně v Evropě marně hledá zákazníky. Odbyt je velmi skromný, a to velká část údajně prodaných vozů zjevně skončila u dealerů, kde jsou vesměs bez zájmu publika k dispozici se statisícovými slevami. Není to ale jediný japonský pokus o návrat ikonického sporťáku na trh, který nelze hodnotit jinak než jako pořádné fiasko.
Snad ještě větším se jeví být novodobá Honda NSX. Slavné jméno, které tomuto autu udělala jeho první generace vyladěná ještě Ayrtonem Sennou, jež svého času mohla konkurovat dobovým Ferrari za zlomek ceny, ve svém novém provedení marně obhajuje svou existenci. Nevypadá zle, první recenze ji chválily a někteří opravdu dobře situovaní klienti ji opět srovnávali s Ferrari. Její prodeje jsou ale prakticky nulové, někde i zcela.
Nejprve ale kontrolní otázka: Kolik si myslíte, že se letos prodalo Hond NSX v Evropě? Když je to špatné, tak třeba pár desítek? Omyl, je to 6 aut, šest. To zní jako obrovská mizérie, ve dvou kalendářních měsících se neprodalo ani jedno. Může ale být i hůř, jak ukazuje situace na jiných trzích, kde supersport Hondy skončil zde. Prodejní nulu hlásí nejen z řady menší odbytišť, ale i z Austrálie, relativně největšího trhu podobné velikosti se sportovními auty. A tak není divu, že i tady NSX končí.
Není to nakonec jediná mizerná bilance, od roku 2016 do loňska se v Austrálii prodalo celkem devět aut - tři loni a po dvou v každém z předchozích let. Z takového odbytu - či spíše neodbytu - nezaplatíte ani lokalizaci katalogu, natož pak větší reklamní kampaň nebo cokoli dalšího. NSX má tedy utrum a vzhledem k její zdejší bilanci bychom se snad ani nedivili, kdyby konec přišel i v Evropě.
Honda tak podobně jako Toyota naráží na to, že stejné jméno dala charakterově docela jinému autu. NSX byl relativně jednoduchý sporťák s výkonným motorem uprostřed, pyšnil se vysokou spolehlivostí a příznivou cenou. Dnes jde o drahý, benzin-elektrický hybrid s partou motorů, jehož dlouhodobá použitelnost může být problematická už proto. Podobné charakterové veletoče jsou vždy riskantní a nepustili bychom se do nich ani bez podobné bolestivé zkušenosti. Japonci to ale zjevně vidí jinak a nepřestávají zkoušet, zatím bez úspěchu.
Neřekli bychom, že nová Honda NSX je nezajímavé auto, to vůbec ne. Prodejně se ji ale ani trochu nedaří a u australského trhu nyní odchází s 0 prodanými auty v celém letošním roce. Foto: Honda
Zdroje: Car Expert, JATO Dynamics
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 9 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 5 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 7 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 8 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 9 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva