Nový Renault Scénic je konečně v prodeji, 20palcová kola má vážně v základu

 | 21 příspěvků | 2.1.2017 Petr Prokopec
Reagovat

Nepřihlášený JaRy

20" úzká kola to je nejlep.. | 2.1.2017 22:22reagovat
avatar

20" úzká kola to je nejlepší inženýrský počin v autotechnice v posledních deseti letech.

Nepřihlášený xy

Přesně tak, drncání na gum.. | 2.1.2017 23:00reagovat
avatar

Přesně tak, drncání na gumě s nízkým profilem, malý grip a delší brzdná dráha úzké pneumatiky, vyloženě inženýrský počin. :))

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Sondage

Reakce na: Přesně tak, drncání na gum.. | 2.1.2017 23:55reagovat
avatar

XY: nevím, jestli je 195mm fakt tak úzká pneumatika. A o nízkoprofilovosti se při profilovým číslu 55 na dvacítkách taky nedá moc mluvit.....

Nepřihlášený JPP

A kde má nějaké použitelné.. | 3.1.2017 00:04reagovat
avatar

A kde má nějaké použitelné motory? 1.2 jako vrchol v benalu je u Grand Scenicu (což je kráva velikosti Kodiaqu) doslova výsměch a 1.6 v dieselu jakbysmet.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený sumi

Kola 20' ?? Který magor b.. | 3.1.2017 00:30reagovat
avatar

Kola 20' ??

Který magor by je chtěl?

Na malé MPV patří 16' nebo 17'.. ceny pneu jsou příznivé a auto vypadá dost slušně.

Není to BMW , ne?

Úzké 20' by koupil jen blázen...

A normální kola nejsou v nabídce??

Super...konkurence se musí smát..

Stejně jako že není slušný benzín a nafta končí na 1.6

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený a

Reakce na: Kola 20' ?? Který magor b.. | 3.1.2017 01:41reagovat
avatar

Normální kola fakt nejsou. Někde jsem četl, že Renault ty svoje úzké dvacítky bere jako průkopnické pneu a předpokládá, že se tohoto rozměru bude vyrábět velký objem pneu, takže ceny budou příznivé. No nevím.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený a

Reakce na: A kde má nějaké použitelné.. | 3.1.2017 01:42reagovat
avatar

Já už se nedivím. Po tom, co předvedli u Talismanu, se nedivím ničemu. A nic většího než 1,6 litru ani nečekám.

Nepřihlášený Abre

Sirka 195 nebo 205 je v te.. | 3.1.2017 08:14reagovat
avatar

Sirka 195 nebo 205 je v tehle kategorii aut bezny standard. Profil bych sice cekal aspon 60, ale 55 u 20" disku neni spatne za predpokladu ze bude homologovany i 19" disk. Pak nebude s vyskou profilu a z neho plynoucim komfortem zadny problem.

Renault proste vyresil disproporci dnesnich obrovskych skatuli na malych koleckach. Typicky prvni dve generace Jezevcika. Jsou za tim jednak predpisy na ochranu chodcu, vynucujici vysokou haupnu a pak i to ze lidi jsou porad vetsi a tlustsi. Zatim se jen nafukovaly kastle a podvozky zustavaly stejne.

Nepřihlášený D1

Reakce na: Normální kola fakt nejsou... | 3.1.2017 09:16reagovat
avatar

budou stejně průkopnické jako Avantime, za pár let po nich pes neštěkne. Pohodlí v hajzlu a cena jako na prémiovce to low-costový Renault brzy (možná hned v další generaci) donutí stáhnout ocas a vrátit se na stromy. Tak jako stáhne ocas s 1.6 a dříve nebo později (později jenom ke své škodě) nasadí dvoulitrový diesel.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Tom Jones

Copak 20´, ale aby jim na.. | 3.1.2017 09:17reagovat
avatar

Copak 20´, ale aby jim na nich vydržely ventilky :-) Snad nemají stejného dodavatele jako Peugeot :-D

http://svolavacky.cz/listing/peugeot-308-2015-2016/

Nepřihlášený Swan

Reakce na: budou stejně průkopnické j.. | 3.1.2017 09:26reagovat
avatar

Také to tak vidím, dvacítky si může dovolit prémie, která má k tomu postavený podvozek, který velká kola zvládá. Renault, který neumí nic jiného než primitivní vlečku vzadu a vpředu McPherson je ten poslední, kdo by měl uvažovat o 20". Nicméně, kdo chce kam, pomozme mu tam.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený noro

JE TO SUPER, PO VZHLADOVEJ.. | 3.1.2017 11:39reagovat
avatar

JE TO SUPER, PO VZHLADOVEJ STRANKE, len po praktickej je to asi pruser, ale na kvalitnejsich nemeckych ci francuzskych cestach to nemusi byt az taky problem, skor iba na vychode europy. Ale mohli to dat iba na vyssie vybavy aj tak, ale asi chceli zvysit seriovost a tym znizit cenu. Myslim, ze predaje to bude mat slusne, uz len kvoli vzhladu, a vo Francuzku kde maju hlavny odbyt, su vykonnejsie motory aj tak moc zdanene, a vacsina ludi siahne aj tak po diezli v tejto kategorii..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený P

Reakce na: JE TO SUPER, PO VZHLADOVEJ.. | 3.1.2017 13:34reagovat
avatar

Do vyšších výbav to dát nemohli. Pointa je podle Renaultu právě v tom, že všechny verze toho modelu budou mít stejná kola. Chvástali se, že naladí podvozek tak, aby s těmi koly dokonale fungoval a tudíž to prý bude mít lepší jízdní vlastnosti, než kdyby museli podvozek naladit kompromisně na několik různých kol. Jestli to je pravda, to se časem ukáže. Osobně tomu moc nevěřím.

Nepřihlášený Driver

Reakce na: Také to tak vidím, dvacítk.. | 3.1.2017 15:06reagovat
avatar

Ty máš technické vzdělání, nebo dokonce pracuješ ve vývoji podvozků? Nebo jsi typický gaučový povaleč s pupkem co čumí na fotbal a křičí, že zase hrají špatně?

Dle toho nesmyslu, co uvádíš, Tě tipuji na poslední možnost. Jediné, co je špatně a co tu zaznělo, je cena atypických pneu z počátku výroby. Při velkých objemech prodejů cena časem klesne. A zbytek jsou všechno totální nesmysly. Z hlediska valivého odporu je nejlepší největší a nejužší kolo. A z hlediska komfortu co největší průměr kola. Pokud poukazuješ na komfort velkých kol, je to dáno jen malým procentem profilu který se počítá z šířky. Takže dneska jsou pohodlnější Dacie na 16" než kdysi Dacie na 13" a tam o sofistikovaném podvozku hovořit také nelze.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený JaRy

Reakce na: Ty máš technické vzdělání,.. | 3.1.2017 19:23reagovat
avatar

Ano, tak to přesně je. Úzké 20" kola mají většinu výhod na své straně. Čekla bych, že s tím přijde někdo z VW. Nicméně Piech je v důchodu ..........

O Rendlíku tvrdím už několik let, že se tzv. vrací a tímto to jednoznačně potvrdil.

Nepřihlášený D1

Reakce na: Ty máš technické vzdělání,.. | 3.1.2017 19:36reagovat
avatar

A jak těch velkých objemů chceš dosáhnout, je to zcela atypický rozměr použitý jen na tomto modelu. A Sceniců se neprodá ani 100tis. ročně v celé Evropě, takže zcela zanedbatelné číslo.

A cena určitě není jediná nevýhoda velkého kola, další nevýhodou je velká hmotnost sestavy disk+pneu a z toho plynoucí velké setrvačné síly působící na podvozek.

Nepřihlášený TMO

Stačí se podívat na nějaký.. | 3.1.2017 21:37reagovat
avatar

Stačí se podívat na nějaký zahraniční test, na YT už jich je dost. Ještě jsem neviděl test, ve kterém by auto nevychvalovali a nebo nenazývali průkopníkem.

Jenžeeeee! To by ten pupkatý Pepa z Prdelsvětova, musel umět anglicky a nezvracet tu nesmysly. :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený P

Reakce na: Stačí se podívat na nějaký.. | 3.1.2017 22:36reagovat
avatar

Třeba tohle? https://youtu.be/8e_prvU5hpM?t=5m7s

kvalitu jízdy zrovna dvakrát nechválí... tupé gumové řízení, nestabilita na horším povrchu (čímpak to tak asi může být, hmm?)...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený G1

Reakce na: Třeba tohle? https://youtu.. | 3.1.2017 23:09reagovat
avatar

Je to tak, stačí si projít britské testy a prakticky v každém je kritizován komfort jízdy na horších silnicích a výrazy jako:

Lumpy low-speed ride quality

Unsettled ride

Could be more comfortable

Fidgety ride

So-so to drive

20-inch wheels impact ride quality

se to tam jenom hemží.

Nepřihlášený Mastodont

The same can’t be said for.. | 6.1.2017 06:57reagovat
avatar

The same can’t be said for the ride, however. Despite Renault’s claims about specially designed sidewalls and cleverly tweaked suspension, there is simply no way to hide the impact of those whopping 20in wheels. At low speeds the car feels fidgety and unsettled, there's significant bump-thump from potholes and ruts and at high speeds the road noise can become genuinely grating.

http://www.autocar.co.uk/car-review/renault/grand-scenic /first-drives/2016-renault-grand-scenic-dynamique-s-nav-dci- 130

Nepřihlášený JaRy

Na auto, které má v základ.. | 8.1.2017 15:52reagovat
avatar

Na auto, které má v základu 205/55r16 a následně z nepochopitelných důvodů např. 235/45r17, bych dal bez váhání 205/55r20.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše