Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Renault Twingo 2014 prý obrátí svět mini naruby, i svou koncepcí „vše vzadu”
11.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Spolupráce s Daimlerem prý Francouzům umožní znovu vynalézt malé vozy. Příští Twingo tak dostane pohon zadních kol i motor uložený vzadu.
Psal se konec 60. let minulého století a Evropu pohltila Suezská krize, v jejímž důsledku především do francouzských a britských čerpacích stanic neproudily prakticky žádné pohonné hmoty. Jedním z řešení této situace se stalo původní Mini, které Sir Alec Issigonis navrhl jako třímetrový vůz se spotřebou motocyklu, ovšem s prostorem pro celou rodinu. Toho bylo dosaženo uložením všech hnacích komponentů vpředu, což bylo považováno za geniální konstruktérský počin.
Dlouho ale u tohoto tvrzení nezůstalo, neboť Renault nyní prohlašuje, že hodlá „znovu vynalézt malé vozy“. A to skrze příští generaci modelu Twingo, která kvůli maximu prostoru uvnitř převrátí Issigonisův princip naruby. Vůz totiž bude postaven na platformě, kterou pro budoucí Smart Fortwo a Forfour vyvíjí Francouzi společně s Daimlerem. A to znamená pohon zadních kol a motor uložený vzadu, stejně jako třeba u Porsche 911.
Podle šéfdesignéra francouzské značky Laurense van den Ackera je přitom „štěstím, že automobilka mohla díky své alianci s Daimlerem začít s čistým listem papíru“. Nyní ovšem Renault doufá, že se vše povede na výbornou, neboť jen špičková variabilita a flexibilita kabiny napomohou ke kompenzaci menšího zavazadelníku, jehož objem určuje použitá koncepce.
Na druhou stranu má ovšem uložení motoru vzadu napomoci posunutí přístrojového štítu co nejvíce dopředu, čímž na velmi krátkém obrysu vznikne kabina nabízející místo celé rodině. Proto ostatně provozní ředitel Renaultu Carlos Tavares vůz popisuje jako „kompaktní, vcelku svalnatý a velmi čilý s dobrým poměrem prostoru vůči venkovním dimenzím“.
Vzhledově pak jako inspirace poslouží koncepty Twin'Run a Twin'Z, které měly díky odlišnému přístupu oslovit mnohem širší veřejnost, než by to zvládla třeba jen samotná výkonná varianta. Podle van der Ackera by totiž zaujala jen nadšence, zatímco dvě studie mohou naznačit, jak široké spektrum dokáže příští Twingo pokrýt.
Jistotou by přitom u produkční verze mělo být skleněné víko zavazadelníku, jež oproti konvenčním dveřím šetří hmotnost. Navíc nabízí lepší výhled dozadu, což se u vozu zaměřeného na jízdu ve městě počítá dvojnásob. Na stylizaci připomínající první generaci ale máme zapomenout, neumožňují ji totiž stávající bezpečnostní předpisy. Proto prý nové Twingo dostane malý „čumák“, kterým se pyšnily i oba koncepty.
Vizualizace příštího modelu Twingo zobrazuje vše, co Renault naznačuje - tedy krátký předek a prosklené víko zavazadelníku
Koncepční Renault Twin'Run by měl příští Twingo předznamenávat vizuálně i mechanicky - také sériový model totiž dostane motor uložený vzadu a pohon zadních kol
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 10 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 11 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva