Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Superb bude vypadat jako Octavia XL, překvapit tak chce hlavně uvnitř
15.10.2021 | Petr Prokopec
Na designovou revoluci skutečně zapomeňte, vlajková loď značky dostane velmi podobný design, jaký má i její momentálně padající bestseller. Oproti němu se hodlá odlišit nejen rozměry, ale i interiérem, který nebude beztlačítkový.
V letošním roce slavíme dvacáté výročí od debutu první generace Škody Superb. Ta se ukázala na autosalonu ve Frankfurtu, a to shodou okolností v jeden z nejčernějších dnů Ameriky, tedy 11. září 2001. I kvůli tomu jí spousta lidí nevěnovala pozornost, stejně jako následnému říjnovému zahájení výroby. Místo toho se totiž celý svět zabýval teroristickou organizací Al-Kajda v čele s Usámou bin Ládinem. A jakkoliv toto téma rezonovalo postupem času stále méně, Škoda se svou novou vlajkovou lodí zrovna díru do světa neudělala.
Rázem se tak začalo mluvit o konci tohoto modelu, dané řeči však Škoda definitivně vyvrátila v březnu 2008, kdy se ukázala druhá generace. Ta navíc byla k mání nejen jako sedan, který se chlubil originálním víkem zavazadelníku Twindoor, ale rovněž i jako kombík. Zároveň se nabídka rozrostla o pohon všech kol, stejně jako o 3,6litrový šestiválec. A jelikož tentokrát již premiéru nezastínil pád newyorských dvojčat, začala se na Škodu Superb rázem valit pomalu ze všech stran chvála.
V roce 2015 pak dorazila třetí generace, která v prodeji zůstává dodnes, jakkoliv je pochopitelně již po faceliftu. Oproti předchůdcům výrazně narostla hlavně v případě rozvoru náprav a šířky karoserie. Stěžejní byl však její vzhled, který snesl srovnání s vrcholnou „západní“ ligou. Nebylo tedy nikterak překvapivé, když Superb začal vytlačovat mnohou konkurenci, a to nikoliv jen z čelních příček mezinárodních anket, ale také z žebříčku nejprodávanějších modelů střední či podle některých i vyšší střední třídy.
Rok 2015 je nicméně již daleko, Škoda proto nepřekvapivě pracuje na čtvrté generaci. Ta nicméně hned tak nedorazí, premiéru má totiž naplánovanou až na rok 2023. A jakkoliv oproti předchůdcům bude mít nemalé zpoždění, s radikálně novým designem rozhodně nepočítejme. Místo toho se Škoda vydá evoluční cestou, přičemž ovlivněna bude čtvrtou generací modelu Octavia. Té se ostatně Superb vizuálně přiblíží natolik, že jej půjde překřtít na Octavii XL.
Právě kvůli této shodě se očekává nárůst v rámci délky i rozvoru, přičemž ve srovnání se stávajícím provedením dostane nový Superb výraznější zadní převis. S ním bude spojena více zešikmená střešní linie, načež vůz bude z boku působit jako rozměrné čtyřdveřové kupé. To by s ohledem na zachování stávající šířky mohlo působit nevyváženě, proto máme vpředu očekávat nejširší a nejvýraznější masku, jakou která Škoda vyfasovala.
Novinka dorazí s plejádou benzinových a dieselových motorů, které již mají být kompatibilní s novou emisní normou Euro 7. Chybět pak nebude ani plug-in hybridní ústrojí, za čímž stojí větší podíl firemních prodejů na celkových registracích. Takový Kodiaq oproti tomu láká více soukromníků, kteří pochopitelně kladou důraz spíše na cenu než emise, a právě proto se SUV kombinace elektromotoru a spalovací jednotky nedočká.
Zmínit již můžeme jen interiér, kde se má objevit až 13palcový displej multimédií převzatý ze Škody Kodiaq. Nahoru nicméně má jít i kvalita materiálů, přičemž mladoboleslavská automobilka se poučila z chyb, které koncern VW Group udělal u nové generace Volkswagenu Golf. Na jeho takřka beztlačítkový kokpit totiž srší spíše kritika než chvála, a právě proto by nový Superb měl dorazit s mixem klasického i dotykového ovládání.
I oficiální skica Škody zachycující klíčové designové prvky nové generace Superbu jasně ukazuje, že půjde v podstatě o Octavii XL. Interiér má být nápaditější. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Auto Express
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 5 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 7 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 8 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 10 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva