Nový vrchol korejského luxusu zná své ceny, stojí stejné peníze jako vrcholná Škoda v základu

S luxusem si korejská auta pořád automaticky nespojujeme, tamní automobilky se ale na tomto poli opravdu snaží. Nový vrcholný model korejského Hyundai, který je pochopitelně nabízen už jen pod značkou Genesis, je zajímavý. A jeho ceny zaujmou též.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový vrchol korejského luxusu zná své ceny, stojí stejné peníze jako vrcholná Škoda v základu

9.6.2022 | Petr Prokopec

Nový vrchol korejského luxusu zná své ceny, stojí stejné peníze jako vrcholná Škoda v základu

/

Foto: Genesis

S luxusem si korejská auta pořád automaticky nespojujeme, tamní automobilky se ale na tomto poli opravdu snaží. Nový vrcholný model korejského Hyundai, který je pochopitelně nabízen už jen pod značkou Genesis, je zajímavý. A jeho ceny zaujmou též.


Na sklonku roku 2015 Hyundai vdechlo život značce Genesis jako samostatné luxusní divizi. Krátce na to byl odhalen i první model nové značky, a to limuzína G90, kterou s ročními odstupy následovaly menší sedany G80 a G70. To však byl jen počátek korejské expanze, neboť předloni došlo na představení SUV GV80 a GV70, k nimž se loni přidal ještě třetí model GV80. Mimo to dorazila také elektrická verze G80, na pořád vlastně začínající značku tak má Genesis opravdu rozsáhlé portfolio. Do toho ostatně patří i stylové kombi G70 Shooting Brake zaměřené čistě na Evropu.

Korejci tak mohou počítat s opravdu pevnými základy pro své budoucí aktivity, načež se nadále mohou soustředit jak na upevňování své image, tak na modernizaci portfolia. Ve druhém ohledu nedávno učinili důležitý krok, neboť představili G90 druhé generace. Stejně jako předchůdce je limuzína i tentokrát k dispozici ve dvou variantách, z nichž ta s prodlouženým rozvorem nabídne o 190 milimetrů větší prostor mezi nápravami. Profitovat z něj přitom budou hlavně cestující ve druhé řadě, a tak majitelé za volant asi příliš usedat nebudou.

Genesis vozu nadělilo tzv. Integrovaný kokpit, jehož součástí je 12,3palcový digitální přístrojový štít a 12,3palcový displej multimédií. Doplňují je ergonomická relaxační sedadla, jejichž součástí je deset vzduchových měchů v opěradle a dva v sedáku. Zákazníci tak mohou počítat se čtyřmi druhy masáží, u nichž je možné navolit délku i tlak. Stejně tak bude na výběr vonný systém, jenž počítá se dvěma flakony a třemi různými typy vůně (Driver's Awakening, Great Outdoors a My Favourite Place). Ovládat je přitom půjde nezávisle zepředu i zezadu.

Ještě větší komfort než vpředu lze očekávat vzadu, hlavně u oné prodloužené varianty. Na pravé straně přitom nechybí VIP sedadlo, jehož součástí je vyhřívání, chlazení i nožní opěrka. Korejci přitom do koncového sloupku integrovali také schránku na knihy a časopisy, zatímco středová opěrka obsahuje osmipalcový displej, skrze nějž lze ovládat podsvícení, klimatizaci nebo polohu sedadla. A pochopitelně také zábavní systém, jenž spolupracuje s 23 reproduktory audio soupravy Bang&Olufsen. O nedostatku pohodlí tak nemůže být řeč.

Zajímavé je i to, že Korejci nepamatovali jen na luxus, který reprezentuje jak kůže, hliník či křišťál, ale také na ekologii. Vnitřní dekory se vzhledem dřeva tak byly vyrobeny ze zbytkového papíru včetně novin. To ovlivnilo i názvy, na výběr budou totiž varianty Newspaper Crown a Newspaper Stripe. Dále pak lze počítat se dvěma střešními okny, stejně jako se čtečkou otisků prstů, jenž nastartuje nejen motor, ale zároveň upraví nastavení dle zadaného profilu. Těch může být hned několik.

Tím jsme se dostali k motorovému prostoru, se kterými přišlo jisté zklamání. G90 první generace bylo totiž k dispozici s 3,8litrovým atmosférickým šestiválcem (315 koní), 3,3litrovým přeplňovaným šestiválcem (370 koní) a pětilitrovým atmosférickým osmiválcem (413 a 425 koní), zatímco novinka se zatím prodává jen s 3,5litrovým přeplňovaným šestiválcem (380 koní). Korejci nicméně počítají s tím, že prodloužené verzi dodají výkonnější jednotku, jakkoliv aktuálně nebylo zmíněno, kdy a jakou.

Přesunout se tak můžeme k podvozku, který pracuje s přední kamerou detekující povrch vozovky. Na základě dat pak dochází k vyhlazení nerovností, o což se starají vzduchové měchy. Ty lze v případě jízdy po polních cestách přizvednout o 25 milimetrů, stejně jako je součástí vozu systém sledující sklon silnice. Následně pak s pomocí senzorů může zvednout pouze přední část vozu, aby nedošlo na kontakt s povrchem. Kromě toho můžeme zmínit i zadní řiditelnou nápravu či pohon všech kol.

Zajímavým prvkem je nastavení brzd, jenž počítá se třemi režimy včetně řidičského. Pokud tedy majitelé budou sedět vzadu, nemělo by se jim nemělo stát, že při prudkém dupnutí poletí dopředu. Zároveň se nebudou muset namáhat při otevírání či zavírání vozu, neboť zapuštěné kliky dveří se vysunou ve chvíli, kdy G90 detekuje signál z mobilního telefonu. Uvnitř pak posádce postačí jen stisk tlačítka, jenž dveře zavře, u řidiče vše zařídí jen stisknutí brzdového pedálu.

To je spousta věcí zabalená do designu charakterizovaného hlavně dvojitými úzkými světlomety nebo zajímavě pojatými 20palcovými litými koly. Tento styl nebude imponovat každému, když si ale vezmeme, kolik za to všechno Genesis chce, může být těžké odolat. Automobilka rozjela prodeje ve své domovině se zvýhodněnou startovní 85 970 korejských wonů, což je na české asi 1 570 000 Kč. To je skoro na korunu stejně jako u současné vrcholně drahé Škody v základu, tady se ale bavíme o konkurentovi BMW řady 7 s výkonným šestiválcovým turbem.

Pochopitelně, s rostoucími specifikacemi a hlavně prodlouženou verzí ceny stoupají, stropem je dnes 167 000 000 wonů, tedy asi 3,06 milionu Kč. V tu chvíli ale můžete počítat i s věcmi, které nedostanete ani do onoho sedmičkového BMW.


Nový vrchol korejského luxusu zná své ceny, stojí stejné peníze jako vrcholná Škoda v základu - 1 - Genesis G90 2021 prvni sada 01Nový vrchol korejského luxusu zná své ceny, stojí stejné peníze jako vrcholná Škoda v základu - 2 - Genesis G90 2021 prvni sada 02Nový vrchol korejského luxusu zná své ceny, stojí stejné peníze jako vrcholná Škoda v základu - 3 - Genesis G90 2021 prvni sada 03Nový vrchol korejského luxusu zná své ceny, stojí stejné peníze jako vrcholná Škoda v základu - 4 - Genesis G90 2021 prvni sada 04Nový vrchol korejského luxusu zná své ceny, stojí stejné peníze jako vrcholná Škoda v základu - 5 - Genesis G90 2021 prvni sada 05Nový vrchol korejského luxusu zná své ceny, stojí stejné peníze jako vrcholná Škoda v základu - 6 - Genesis G90 2021 prvni sada 06Nový vrchol korejského luxusu zná své ceny, stojí stejné peníze jako vrcholná Škoda v základu - 7 - Genesis G90 2021 prvni sada 07Nový vrchol korejského luxusu zná své ceny, stojí stejné peníze jako vrcholná Škoda v základu - 8 - Genesis G90 2021 prvni sada 08Nový vrchol korejského luxusu zná své ceny, stojí stejné peníze jako vrcholná Škoda v základu - 9 - Genesis G90 2021 prvni sada 09Nový vrchol korejského luxusu zná své ceny, stojí stejné peníze jako vrcholná Škoda v základu - 10 - Genesis G90 2021 prvni sada 10Nový vrchol korejského luxusu zná své ceny, stojí stejné peníze jako vrcholná Škoda v základu - 11 - Genesis G90 2021 prvni sada 11Nový vrchol korejského luxusu zná své ceny, stojí stejné peníze jako vrcholná Škoda v základu - 12 - Genesis G90 2021 prvni sada 12Nový vrchol korejského luxusu zná své ceny, stojí stejné peníze jako vrcholná Škoda v základu - 13 - Genesis G90 2021 prvni sada 13Nový vrchol korejského luxusu zná své ceny, stojí stejné peníze jako vrcholná Škoda v základu - 14 - Genesis G90 2021 prvni sada 14Nový vrchol korejského luxusu zná své ceny, stojí stejné peníze jako vrcholná Škoda v základu - 15 - Genesis G90 2021 prvni sada 15Nový vrchol korejského luxusu zná své ceny, stojí stejné peníze jako vrcholná Škoda v základu - 16 - Genesis G90 2021 prvni sada 16Nový vrchol korejského luxusu zná své ceny, stojí stejné peníze jako vrcholná Škoda v základu - 17 - Genesis G90 2021 prvni sada 17Nový vrchol korejského luxusu zná své ceny, stojí stejné peníze jako vrcholná Škoda v základu - 18 - Genesis G90 2021 prvni sada 18Nový vrchol korejského luxusu zná své ceny, stojí stejné peníze jako vrcholná Škoda v základu - 19 - Genesis G90 2021 prvni sada 19Nový vrchol korejského luxusu zná své ceny, stojí stejné peníze jako vrcholná Škoda v základu - 20 - Genesis G90 2021 prvni sada 20Nový vrchol korejského luxusu zná své ceny, stojí stejné peníze jako vrcholná Škoda v základu - 21 - Genesis G90 2021 prvni sada 21Nový vrchol korejského luxusu zná své ceny, stojí stejné peníze jako vrcholná Škoda v základu - 22 - Genesis G90 2021 prvni sada 22Nový vrchol korejského luxusu zná své ceny, stojí stejné peníze jako vrcholná Škoda v základu - 23 - Genesis G90 2021 prvni sada 23Nový vrchol korejského luxusu zná své ceny, stojí stejné peníze jako vrcholná Škoda v základu - 24 - Genesis G90 2021 prvni sada 24Nový vrchol korejského luxusu zná své ceny, stojí stejné peníze jako vrcholná Škoda v základu - 25 - Genesis G90 2021 prvni sada 25Nový vrchol korejského luxusu zná své ceny, stojí stejné peníze jako vrcholná Škoda v základu - 26 - Genesis G90 2021 prvni sada 26Nový vrchol korejského luxusu zná své ceny, stojí stejné peníze jako vrcholná Škoda v základu - 27 - Genesis G90 2021 prvni sada 27
Nové Genesis G90 je zajímavé jsou i jeho ceny, na dnešní dobu rozhodně. Foto: Genesis

Zdroj: Genesis

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.