Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Objemné motory bez turba ještě nejsou mrtvé, nejméně jedna značka s nimi dál počítá
7.5.2021 | Petr Miler
Je snadné něčemu vystrojit pohřeb, poslat tu či onu věc skutečně na druhou stranu řeky Lethé je ale docela jiný úkol. Tak se stalo, že mnohokrát odepisovaný V12 bez turba od Ferrari žije a bude žít dál.
Ferrari minulý měsíc odhalilo nejtočivější a nejsilnější atmosféricky plněný motor své historie a nedá se říci, že by tím způsobilo poprask. Nová evoluce motoru 6,5 V12 točící až 9 500 ot./min, je pochopitelně zajímavá, čekalo se však, že Ferrari s takovým motorem přijde. Mělo jít o labutí píseň atmosféricky plněných dvanáctiválců, po nichž by následovala už jen doba turb a akumulátorů, takto to ale nebude.
Po premiéře modelu, který tento motor hostí, tedy Ferrari 812 Competizione, to otevřeně řekl prodejní a marketingový šéf značky Enrico Galliera. Podle něj V12 „rozhodně je srdcem Ferrari” a jeho dny nejsou sečteny, neboť technici „nacházejí cesty”, jak jej udržet dále při životě. To jsou pozoruhodná a popravdě příjemná slova, která navíc nejsou jen „tlachem” chlápka z marketingu.
Pronesl je totiž v rozhovoru pro Top Gear, jehož se účastnil i technický ředitel značky Michael Leiters, bývalý špičkový technik Porsche. Ten rozhodně ví, co je možné a na čem Ferrari pracuje a Gallierova slova jen podpořil. Také on říká, že v motoru zůstává ještě dost života, přiznává ovšem, že firma „rozhodně musí investovat hodně do výzkumu a vývoje, aby udržela naživu - jak Enrico řekl - tento pilíř Ferrari”, uvedl doslova Leiters.
Ohromný motor bez přeplňování tak rozhodně nekončí, to je po dnešku jasné, jakkoli Leiters přiznává, že zejména splnění emisních limitů je velká výzva. Poslední evoluce 6,5 V12 ovšem používá řadu triků z hlediska použitých materiálů a konstrukce, aby byl efektivní jak z hlediska výkonu, tak z hlediska emisní čistoty.
Leiters navíc dále říká, že to bude technika, co rozhodne, jakou cestou bude Ferrari dále kráčet a nezdá se tedy, že by firma stahovala kalhoty, když bruselský brod je ještě daleko. Uvidíme ale, co z tohoto odhodlání reálně zbude, před velkými slovy je třeba se mít vždy na pozoru.
6,5litrový V12 od Ferrari rozhodně nekončí, firma s ním chce pokračovat i nadále, emisním hrozbám navzdory. Foto: Ferrari
Zdroj: Top Gear
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 5 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 7 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejnovější články
- Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 3 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 5 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 6 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 7 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva