Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Astra 2014: další modelový rok přinesl nový turbodiesel a vylepšený interiér
12.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německou novinku si budete moci objednat s motorem 1,6 CDTi o výkonu 136 koní. Spotřeba má činit 3,9 l/100 km, důraz byl kladen i na potlačení hluku.
Na sklonku října jsme poprvé zmínili příchod Opelu Astra nové generace, k němuž by mělo dojít již v roce 2015, což není zrovna vzdálená budoucnost. Neznamená to ovšem, že by německá značka nevěnovala pozornost stávajícímu modelu. Ba právě naopak, na trh momentálně míří její poslední facelift, či spíše novinky pro další modelový rok. Po stránce exteriérové však změny nehledejte, jednalo by se o naprostou ztrátu času. Modernizace se totiž zaměřila pouze na motorový prostor a interiér.
Začít můžeme novou pohonnou jednotkou, kterou se stává 1,6litrový turbodiesel o výkonu 136 koní a točivém momentu 320 Nm. S ním pětidveřový hatchback sprintuje z klidu na stovku za 10,3 sekundy, přičemž nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 200 km/h. Zajímavé je rovněž pružné zrychlení z 80 na 120 km/h na pátý rychlostní stupeň, které zabere 9,2 sekundy.
Dá se ovšem předpokládat, že hlavním kladem této pohonné jednotky bude spotřeba. Ta byla v evropském normovaném cyklu vyčíslena u hatchbacku na 3,9 l/100 km. Kromě toho Opel u motoru použil vícebodové vstřikování NGV, které by mělo snížit úroveň hluku a vibrací. A díky tomu má být kabina modelu Astra tišší než kdykoliv předtím.
Daný agregát si samozřejmě budete moci pořídit i pod kapotu karosářských verzí sedan a kombi, v jejich případě však automobilka nezveřejnila žádné technické parametry. Jisté jsou u nich tedy pouze prvky, jež byly změněny v interiéru. Ty se přitom soustředí hlavně na středovou konzoli, kde najdeme nová multimediální rozhrání.
Základem se stává systém CD 600 IntelliLink, který zahrnuje Bluetooth nebo port na USB. Vyšší úrovně Navi 650 IntelliLink a Navi 950 IntelliLink pak již dle názvu přinášejí navigaci (u druhé zmiňované je standardem mapa celé Evropy) nebo hlasové ovládání, přičemž nechybí ani systém čtoucí příchozí textové zprávy.
Novinkou je rovněž paket Active, do kterého spadají venkovní diody pro denní svícení, vnitřní dekory lakované piánovou černí nebo komfortní sedadla s látkovým potahem. To je ale již opravdu vše, na opravdu rozsáhlou modernizaci si budeme muset počkat do v úvodu zmiňovaného roku 2015, kdy dorazí zcela nová Astra.
Po stránce venkovní se Opel Astra modelového roku 2014 vůbec nezměnil, hlavní modernizaci lze hledat v kabině a motorovém prostoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 10 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch