Osmiválcový superkombík Mercedesu s 457 koňmi dnes koupíte za cenu základní Octavie

Dilemata, zda sáhnout po autě novém a velmi obyčejném nebo ojetém a velmi neobyčejném jsou věčná. A někdy je skutečně těžké se rozhodnout, třeba když Mercedes C63 AMG W204 lze mít za podobnou sumu jako Octavii 1,0 TSI.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Osmiválcový superkombík Mercedesu s 457 koňmi dnes koupíte za cenu základní Octavie

10.4.2020 | Petr Prokopec

Osmiválcový superkombík Mercedesu s 457 koňmi dnes koupíte za cenu základní Octavie

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dilemata, zda sáhnout po autě novém a velmi obyčejném nebo ojetém a velmi neobyčejném jsou věčná. A někdy je skutečně těžké se rozhodnout, třeba když Mercedes C63 AMG W204 lze mít za podobnou sumu jako Octavii 1,0 TSI.

Před dvanácti lety svět podobně jako dnes čelil ekonomickým problémům, třebaže poněkud odlišného charakteru. Na svět aut však měla podobný účinek, prodeje rázem citelně klesaly. Do této situace přišel zcela nový Mercedes-Benz C63 AMG, který byl prvním vozem z Affalterbachu vzešlým z čistého listu papíru. Do té doby sportovní divize německé značky stavěla své vozy na již existujících základech, což v podstatě odpovídalo spíše klasickému tuningu než vývoji a výrobě separátních modelů. I proto byly tyto vozy považovány hlavně za rychlé v přímce a dál skoro nic.

Tehdy nové Céčko vše změnilo třeba i proto, že jeho přední zavěšení vycházelo z Mercedesu CLK 63 AMG Black Series. Mimo to se dočkalo vůbec nejkomunikativnějšího řízení, jaké značka do té doby představila. Vyrazit jste s ním tedy bez obav mohli i na okruh, i díky zcela nové sedmistupňové automatické převodovce, která disponovala čtyřmi režimy. Mód Manual přitom řidiči umožnil uzamčení konvertoru točivého momentu, díky čemuž bylo možné držet motor i na limitu otáček.

Změny se ovšem vůči minulosti odehrály rovněž pod kapotou. Zatímco generace W203 disponovala 5,4litrovým osmiválcem (a názvem C55 AMG), nástupce již dostal do vínku 6,2litrovou jednotku (a označení C63 AMG). Agregát byl přitom naladěn na 457 koní a 600 Nm točivého momentu, v rámci paketu Performance Package Plus však došlo k navýšení výkonu na 487 koní. Problémem tak nebyla akcelerace na stovku za necelé 4 sekundy či maximálka až 280 km/h.

Proč na tento vůz vzpomínáme? Zejména proto, že za oněch dvanáct let logicky došlo k poklesu ceny. Ta kdysi startovala těsně na dvou milionech korun, nicméně s pomocí příplatků, mezi něž patřil i zmíněný paket, nebyl problém vyšponovat finální účet klidně ještě o půl milionu korun výše. A za cenu nižší než sumu potřebnou na tyto příplatky nyní můžete C63 AMG mít, dokonce i jako kombík, který oproti sedanu disponuje při aretovaných sedadlech zavazadelníkem větším o deset litrů.

V Česku je výběr takových aut mizivý, pokud ale zamíříte do Německa, můžete vybírat z aut s perspektivou za ceny kolem 18 500 Eur (asi 498 tisíc Kč). Právě tolik stojí auto na fotkách níže a za zmíněnou sumu můžete počítat s šedě lakovaným kombíkem, který se uvnitř chlubí černou kůží a pod kapotou základními 457 koňmi. Najeto pak má 164 tisíc kilometrů, což není nic, ale ani moc. A při ceně, za jakou lze pořídit leda základní Škodu Octavia s litrovým tříválcem to člověka moc trápit nemusí.

Z kanceláří TÜV, tedy německé obdoby STK, navíc zaznívá nemalá chvála na techniku třícípé hvězdy. S velkoobjemovým atmosférickým motorem nebývají problémy, stejně jako s převodovkou. Pozor je nicméně třeba dát na přední zavěšení, zejména pak na ložiska. V rámci samotného provozu se pak uživatelům radí pozvolné seznamování s vozem, neboť jeho relativně měkké zavěšení disponuje úzkou hranicí mezi nedotáčivostí a přetáčivostí.

Pokud se nicméně obáváte přílišného nájezdu a tedy většího množství nutných oprav, můžete svá kritéria zpřísnit třeba limitem do 90 tisíc kilometrů. V té chvíli ovšem již musíte vytáhnout z kapsy okolo 25 tisíc Eur (asi 630 tisíc Kč). Ani to nicméně není nesmyslně vysoká suma- Škoda za ni nabízí Octavii Combi s dvoulitrovým turbodieselem, 150 koňmi a základní výbavou Ambition.


Osmiválcový superkombík Mercedesu s 457 koňmi dnes koupíte za cenu základní Octavie - 1 - Mercedes C63 AMG 2008 prodej 01Osmiválcový superkombík Mercedesu s 457 koňmi dnes koupíte za cenu základní Octavie - 2 - Mercedes C63 AMG 2008 prodej 02Osmiválcový superkombík Mercedesu s 457 koňmi dnes koupíte za cenu základní Octavie - 3 - Mercedes C63 AMG 2008 prodej 03Osmiválcový superkombík Mercedesu s 457 koňmi dnes koupíte za cenu základní Octavie - 4 - Mercedes C63 AMG 2008 prodej 04Osmiválcový superkombík Mercedesu s 457 koňmi dnes koupíte za cenu základní Octavie - 5 - Mercedes C63 AMG 2008 prodej 05Osmiválcový superkombík Mercedesu s 457 koňmi dnes koupíte za cenu základní Octavie - 6 - Mercedes C63 AMG 2008 prodej 06Osmiválcový superkombík Mercedesu s 457 koňmi dnes koupíte za cenu základní Octavie - 7 - Mercedes C63 AMG 2008 prodej 07Osmiválcový superkombík Mercedesu s 457 koňmi dnes koupíte za cenu základní Octavie - 8 - Mercedes C63 AMG 2008 prodej 08Osmiválcový superkombík Mercedesu s 457 koňmi dnes koupíte za cenu základní Octavie - 9 - Mercedes C63 AMG 2008 prodej 09Osmiválcový superkombík Mercedesu s 457 koňmi dnes koupíte za cenu základní Octavie - 10 - Mercedes C63 AMG 2008 prodej 10Osmiválcový superkombík Mercedesu s 457 koňmi dnes koupíte za cenu základní Octavie - 11 - Mercedes C63 AMG 2008 prodej 11Osmiválcový superkombík Mercedesu s 457 koňmi dnes koupíte za cenu základní Octavie - 12 - Mercedes C63 AMG 2008 prodej 12Osmiválcový superkombík Mercedesu s 457 koňmi dnes koupíte za cenu základní Octavie - 13 - Mercedes C63 AMG 2008 prodej 13Osmiválcový superkombík Mercedesu s 457 koňmi dnes koupíte za cenu základní Octavie - 14 - Mercedes C63 AMG 2008 prodej 14Osmiválcový superkombík Mercedesu s 457 koňmi dnes koupíte za cenu základní Octavie - 15 - Mercedes C63 AMG 2008 prodej 15Osmiválcový superkombík Mercedesu s 457 koňmi dnes koupíte za cenu základní Octavie - 16 - Mercedes C63 AMG 2008 prodej 16
Tento či podobný Mercedes-Benz C63 AMG z konce minulé dekády můžete mít již za ceny pod půl milionu Kč, za tolik se dnes prodávají jen ty nejlevnější Octavie

Zdroje: Burgdorff Cars, Mobile.de

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše