Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Osmiválcový superkombík Mercedesu s 457 koňmi dnes koupíte za cenu základní Octavie
10.4.2020 | Petr Prokopec
Dilemata, zda sáhnout po autě novém a velmi obyčejném nebo ojetém a velmi neobyčejném jsou věčná. A někdy je skutečně těžké se rozhodnout, třeba když Mercedes C63 AMG W204 lze mít za podobnou sumu jako Octavii 1,0 TSI.
Před dvanácti lety svět podobně jako dnes čelil ekonomickým problémům, třebaže poněkud odlišného charakteru. Na svět aut však měla podobný účinek, prodeje rázem citelně klesaly. Do této situace přišel zcela nový Mercedes-Benz C63 AMG, který byl prvním vozem z Affalterbachu vzešlým z čistého listu papíru. Do té doby sportovní divize německé značky stavěla své vozy na již existujících základech, což v podstatě odpovídalo spíše klasickému tuningu než vývoji a výrobě separátních modelů. I proto byly tyto vozy považovány hlavně za rychlé v přímce a dál skoro nic.
Tehdy nové Céčko vše změnilo třeba i proto, že jeho přední zavěšení vycházelo z Mercedesu CLK 63 AMG Black Series. Mimo to se dočkalo vůbec nejkomunikativnějšího řízení, jaké značka do té doby představila. Vyrazit jste s ním tedy bez obav mohli i na okruh, i díky zcela nové sedmistupňové automatické převodovce, která disponovala čtyřmi režimy. Mód Manual přitom řidiči umožnil uzamčení konvertoru točivého momentu, díky čemuž bylo možné držet motor i na limitu otáček.
Změny se ovšem vůči minulosti odehrály rovněž pod kapotou. Zatímco generace W203 disponovala 5,4litrovým osmiválcem (a názvem C55 AMG), nástupce již dostal do vínku 6,2litrovou jednotku (a označení C63 AMG). Agregát byl přitom naladěn na 457 koní a 600 Nm točivého momentu, v rámci paketu Performance Package Plus však došlo k navýšení výkonu na 487 koní. Problémem tak nebyla akcelerace na stovku za necelé 4 sekundy či maximálka až 280 km/h.
Proč na tento vůz vzpomínáme? Zejména proto, že za oněch dvanáct let logicky došlo k poklesu ceny. Ta kdysi startovala těsně na dvou milionech korun, nicméně s pomocí příplatků, mezi něž patřil i zmíněný paket, nebyl problém vyšponovat finální účet klidně ještě o půl milionu korun výše. A za cenu nižší než sumu potřebnou na tyto příplatky nyní můžete C63 AMG mít, dokonce i jako kombík, který oproti sedanu disponuje při aretovaných sedadlech zavazadelníkem větším o deset litrů.
V Česku je výběr takových aut mizivý, pokud ale zamíříte do Německa, můžete vybírat z aut s perspektivou za ceny kolem 18 500 Eur (asi 498 tisíc Kč). Právě tolik stojí auto na fotkách níže a za zmíněnou sumu můžete počítat s šedě lakovaným kombíkem, který se uvnitř chlubí černou kůží a pod kapotou základními 457 koňmi. Najeto pak má 164 tisíc kilometrů, což není nic, ale ani moc. A při ceně, za jakou lze pořídit leda základní Škodu Octavia s litrovým tříválcem to člověka moc trápit nemusí.
Z kanceláří TÜV, tedy německé obdoby STK, navíc zaznívá nemalá chvála na techniku třícípé hvězdy. S velkoobjemovým atmosférickým motorem nebývají problémy, stejně jako s převodovkou. Pozor je nicméně třeba dát na přední zavěšení, zejména pak na ložiska. V rámci samotného provozu se pak uživatelům radí pozvolné seznamování s vozem, neboť jeho relativně měkké zavěšení disponuje úzkou hranicí mezi nedotáčivostí a přetáčivostí.
Pokud se nicméně obáváte přílišného nájezdu a tedy většího množství nutných oprav, můžete svá kritéria zpřísnit třeba limitem do 90 tisíc kilometrů. V té chvíli ovšem již musíte vytáhnout z kapsy okolo 25 tisíc Eur (asi 630 tisíc Kč). Ani to nicméně není nesmyslně vysoká suma- Škoda za ni nabízí Octavii Combi s dvoulitrovým turbodieselem, 150 koňmi a základní výbavou Ambition.
















Tento či podobný Mercedes-Benz C63 AMG z konce minulé dekády můžete mít již za ceny pod půl milionu Kč, za tolik se dnes prodávají jen ty nejlevnější Octavie
Zdroje: Burgdorff Cars, Mobile.de
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
včeraSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda CB125F 2026: s novým displejem včera 13:50
- MS Superbike pokračuje v Mostě včera 10:00
- Začalo i MS MotoE 12.5.2025
- Autodrom Most: Vylepšení trasy a infrastruktury 12.5.2025
- Vítězství lokalmatadora Zarca 11.5.2025
Nejnovější články
GM dal americké tajné službě 10 vyřazených aut i proto, aby se ochranka prezidenta naučila řadit s manuální převodovkou
včeraMansory už neví, jak hluboko by ještě kleslo, tohle upravené Ferrari je asi to nejodpornější, co kdy firma stvořila
včeraNěmcům otrnulo, ve srovnání elektrického a spalovacího VW vyhlásili jasným vítězem benzinové auto. A to nevybrali žádného krasavce
včeraToyota začala odhalovat novou RAV4. Tedy alespoň chce, abyste si mysleli, že jde o novou generaci jejího bestselleru
včeraFord v roce 2023 za 50 miliard předělal továrnu v Kolíně na výrobu elektroaut, teď mu v ní stávkují zaměstnanci kvůli hromadnému propouštění
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.13. 20:35 - Brus
- Detektory policejních radarů 05.13. 17:22 - GENEVO Guru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.13. 12:10 - H357
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch