Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 2008 2016: facelift přinesl verzi GT Line, pohon 4x4 nikoli
18.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzský crossover je nově k mání pouze s benzinovými tříválci, případně s 1,6litrovým dieselem. Rozšířena byla vnitřní či bezpečnostní výbava.
Pro Peugeot je crossover 2008 jedním z nejdůležitějších modelů. Zatímco předchozí snaha značky proniknout do daného segmentu pokaždé skončila neúspěchem, po tomto voze sáhlo jen v Evropě v prvním roce 58 672 zákazníků. Předloni již prodeje překročily 135 tisíc exemplářů, loni pak dokonce 154 tisíc. Nedá se tedy říci, že by daný model dojížděl na nezájem kupujících, právě naopak. I přesto se ovšem Francouzi rozhodli, že Peugeot 2008 trochu zmodernizují.
Facelift ovšem probíhal přesně v duchu pořekadla „neopravuj, co není rozbité“. Po stránce vizuální tedy prakticky není o čem mluvit, neboť tu máme jen lehce pozměněné světlomety, novou zatmavenou čelní masku či jinak stylizované ochranné pláty podvozku. Nepatrnými změnami prošly také střecha, střešní ližiny, zadní spoiler či zadní dveře, tím jsme ovšem na konci výčtu všech vizuálních novinek. Tedy stran nového designu kol a pozměněné palety barev.
Více se toho odehrálo pod kapotou, kde po stránce benzinové již nedostanete nic jiného než 1,2litrové tříválce. Ty produkují 82, 110 nebo 130 koní, přičemž spřáhnout je můžete s pěti- či šestistupňovým manuálem, případně pak pětistupňovou robotizovanou a šestistupňovou plně automatickou převodovkou. O jízdní dynamice se značka nezmiňuje, nicméně dodává, že nejúspornější verze PureTech 82 si v průměru řekne pouze o 4,4 l/100 km.
Po stránce dieselové tu nepřekvapivě máme ještě nižší hodnoty, přestože se o jejich produkci zasadil objemnější 1,6litrový čtyřválec BlueHDi. Ten byl naladěn na 75, 100 či 120 koní, jimiž opětovně jen přední kola zásobují pětistupňový manuál či robotizovaná převodovka, případně pak šestistupňový manuál. Ve všech případech značka pomocí norem došla k 3,6litrovému průměru, přestože systém start/stop dostala jen verze se 120 koňmi. Standardem bez alternativy pak pro všechny varianty 2008 zůstává pohon předních kol.
Další výraznou novinkou je příchod verze GT Line, která se oproti standardu liší sadou exkluzivních 17palcových litých kol v černém provedení. Ve stejném odstínu je vyvedena také čelní maska či okolí čelních světlometů, stejně jako střešní ližiny a kryty zpětných zrcátek. Uvnitř je pak možné počítat se sadou hliníkových pedálů či červeně zbarvenými lemy koberečků a švů čalounění. Volant a madlo ruční brzdy jsou pak obšity kůží.
Vyjma toho se facelift pyšní systémem i-Cockpit, který počítá se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou. Na té jsou zobrazeny jízdní režimy systému Grip Control (Standard, Snow, All-Terrarin, Sand a ESP Off), které volíte kruhovým ovladačem na středové konzoli. Peugeot přitom dodává, že právě tato technologie má v kombinaci s celoročními pneumatikami a světlou výškou 16 cm zaručit příkladné vlastnosti za každého počasí.
Dále můžeme zmínit ještě přítomnost head-up displeje či nového multimediálního systému, který nabízí kompatibilitu pro technologie MirrorLink a Apple CarPlay. Dorazila pak i zpětná parkovací kamera či systémy Active City Brake a Park Assist, z nichž první počítá s autonomními brzdami, druhý pak s automatickým podélným parkováním. Tím jsme se ale dostali na konec tiskové zprávy, ceny zjevně budou oznámeny později.
Oficiální fotogalerie faceliftovaného Peugeotu 2008
Oficiální fotogalerie faceliftovaného Peugeotu 2008 GT Line
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 8 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 10 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 11 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis