Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry

Peugeot 208 na našem trhu dávno není žhavou novinkou, Francouzi ale až nyní nabízejí superúspornou benzinovou verzi s mikrohybridem a automatem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry

10.10.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Peugeot 208 na našem trhu dávno není žhavou novinkou, Francouzi ale až nyní nabízejí superúspornou benzinovou verzi s mikrohybridem a automatem.

Peugeot 208 sklízí úspěchy. Doposud se však ti zákazníci, kterým se nechtělo řadit, museli spokojit s ne zrovna perfektním robotizovaným manuálem 2-Tronic, nabízeným v různých stupních výbav k benzínové dvanáctistovce a naftovým 1,4 a 1,6 e-HDI FAP. Právě benzínový motor 1,2 e-VTi o 82 koních a 118 Nm nyní můžete mít v prostředním stupni výbavy Active se systémem start and stop a automatickou převodovkou ETG5.

Nová převodovka již debutovala v nové generaci Citroënu C4 Picasso, kde měla označení ETG6. Ta tři písmena znamenají Efficient Tronic Gearbox a číslo znamená počet převodových stupňů. Peugeot 208 tedy má k dispozici pouze pětikvalt, na rozdíl od „Robocopa”.

Spolu s novou převodovkou je v nabídce také systém start and stop který má v městském cyklu snížit spotřebu až o 15 %. Ten funguje v teplotním rozsahu od -5 do 35 °C a umí restartovat motor za 0,4 vteřiny.

Start-stop je spřažen se systémem Volt Control, který u Peugeotu označují za „mikrohybrid” - alternátor nahradili elektromotorem a přidali hybridní baterii. Při zpomalování se tato baterie nabíjí a když je potřeba restartovat motor, energie zde uložená k tomu pomůže.

Tyto technologie mají samozřejmě jeden cíl - snížit papírové hodnoty spotřeby a emisí CO2. Daří se to však celkem dobře - Peugeot uvádí u tohoto nového systému kombinovanou spotřebu 4,1 litru benzínu na 100 km a emise 95 g CO2/km. Zrychlení z nuly na stovku zůstává na 14,5 s a maximální rychlost je 178 km/h.

Peugeot 208 1,2 s novou převodovkou, start-stopem a systémem Volt Control dostal ve Francii už i cenovku. Třídveřová verze začíná na 16 tisících Eur (cca 401 tisíc korun), pětidveřová varianta je o 600 Eur (15 tisíc korun) dražší. Očekáváme, že na ostatní trhy přijde tato verze záhy s odpovídajícími cenami, tedy u nás okolo 330 tisíc korun.


Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 1 - Peugeot 208 nove 01Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 2 - Peugeot 208 nove 02Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 3 - Peugeot 208 nove 03Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 4 - Peugeot 208 nove 04Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 5 - Peugeot 208 nove 05Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 6 - Peugeot 208 nove 06Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 7 - Peugeot 208 nove 07Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 8 - Peugeot 208 nove 08Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 9 - Peugeot 208 nove 09Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 10 - Peugeot 208 nove 10Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 11 - Peugeot 208 nove 11Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 12 - Peugeot 208 nove 12Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 13 - Peugeot 208 nove 13Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 14 - Peugeot 208 nove 14Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 15 - Peugeot 208 nove 15Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 16 - Peugeot 208 nove 16Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 17 - Peugeot 208 nove 17Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 18 - Peugeot 208 nove 18Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 19 - Peugeot 208 nove 19Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 20 - Peugeot 208 nove 20Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 21 - Peugeot 208 nove 45Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 22 - Peugeot 208 nove 46Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 23 - Peugeot 208 nove 47Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 24 - Peugeot 208 nove 49Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 25 - Peugeot 208 nove 51Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 26 - Peugeot 208 nove 52Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 27 - Peugeot 208 nove 54Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 28 - Peugeot 208 nove 55Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 29 - Peugeot 208 nove 62Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry - 30 - Peugeot 208 nove 63
Peugeot 208 dostal k benzínové dvánactistovce novou automatickou převodovku a stop-start.

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.