Peugeot RCZ R plně odhalen. Má 270 koní, stovku udělá pod 6 s

Francouzi konečně plně odhalili to nejlepší z nabídky modelu RCZ. Parametry verze R jsou ještě lepší, než jsme očekávali.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Peugeot RCZ R plně odhalen. Má 270 koní, stovku udělá pod 6 s

10.7.2013 | Petr Miler | 3 příspěvky

Peugeot RCZ R plně odhalen. Má 270 koní, stovku udělá pod 6 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Francouzi konečně plně odhalili to nejlepší z nabídky modelu RCZ. Parametry verze R jsou ještě lepší, než jsme očekávali.

Brzy uběhne již rok od chvíle, kdy Peugeot na domácím autosalonu v Paříži ukázal spolu s faceliftem modelu RCZ koncept jeho vrcholné verze R. Tehdy jsme sice nemohli vědět, jestli tento vůz zůstane jen studií, nebo se podívá do sériové výroby, sázeli jsme ale na to druhé. Však RCZ má už od začátku svých časů hlavně v dvousetkoňovém provedení dobré renomé, neprodává se špatně a postavit právě na základech dosavadního vrcholu něco ještě peprnějšího by nebylo až tak složité. Stačí ladit a upravovat, ne začínat s čistým stolem.

Nepřekvapilo nás tedy, když se Francouzi letos ozvali s tím, že ostrému RCZ sériovou výrobu dopřejí a produkční verzi představí tento týden v Goodwoodu. Naznačovali přitom, že avizovaná technika auta se nezmění a když si k tomu přidáme, že RCZ R jsme v mezičase mohli spatřit i na první fotce z ulice, nezdálo se, že zbývá mnoho k odhalování. Jenže Peugeot tak trochu mlžil a technické parametry vozu jsou nakonec jiné, nutno dodat ještě lepší. Tak se na ně pojďme podívat.

Než se dostaneme k technice, musíme krátce „zdrbnout” vzhled, který věru nepřekvapí. Design eRka se drží kopyta, které Peugeot předvedl při odhalení konceptu a vůz zbavil jen pár vizuálně až příliš dráždivých prvků. Oproti standardnímu RCZ tak verzi R rozpoznáte hlavně díky pevnému přítlačnému křídlu na víku zavazadlového prostoru a specifickému zadnímu nárazníku se dvěma samostatnými (a co do průměru vskutku neskromnými) koncovkami výfuku. Na přední partie, pomineme-li drobnosti jako znáček verze R, automobilka příliš nesáhla a zboku vůz s dobře kalibrovaným okem poznáte díky 10mimilemtrovému snížení podvozku. S horším zrakem pak díky novým 19" kolům. A vlastně je tu ještě jedno vodítko - verze R bude k mání jen v červené, černé, šedé a bílé barvě karoserie.

Ani interiér nezůstal původní, rovněž v něm jsou ale odlišnosti spíše menší než větší. Tou hlavní jsou nová, ještě výrazněji tvarovaná sedadla nemají daleko ke skořepinám, automobilka hovoří i o menším volantu (ale nevypadá tak...) a kratší řadičce (ta už tak vypadá). Jinak uvnitř najdeme jen pár nových drobností jako znovu označení modelu R, tohle asi Řidiče ze židle nezvedne.

Co by je ze stoického klidu vyvést mohlo, je technika. Peugeot pro R od začátku sliboval motor 1,6 THP s výkonem až 260 koní, nakonec ale ještě 10 koní přidal. Vůz tak disponuje stádem 270 koní, stále z pouhé jedna-šestky přeplňované jedním turbodmychadlem. Peugeot říká, že je to nejvýkonnější motor svého druhu na trhu, když nabízí plných 170 koní z litru objemu. Jak bude takhle „vyhoněná” jednotka fungovat, uvidíme, ale s RCZ R by nemusela mít těžko práci.

Vůz totiž navzdory zvýšenému výkonu a dalším úpravám neztěžkl, právě naopak. Váží jen 1 280 kg, tedy o 17 kg méně než THP 200, a to díky rozsáhlejšímu, blíže nespecifikovanému použití odlehčených materiálů. Dynamika výslednému poměru výkonu a hmotnosti každopádně odpovídá - auto zrychluje na stovku za 5,9 sekundy a o maximálku 250 km/h se stará jen omezovač rychlosti. Nebyl by to Peugeot, aby se nepochlubil nízkou papírovou spotřebou (6,3 litru benzinu na 100 km v kombinaci), my ale víme, že při zacházení s RCZ R adekvátním způsobem bude násobně vyšší.

Celé auto pochopitelně nestojí jen kolem motoru, to by asi bylo málo. Upraven tak byl i podvozek a přenos výkonu na silnici, který nyní obstarává samosvorný mechanický diferenciál Torsen. To je osvědčené řešení a mělo by fungovat i v RCZ R - u něj automobilka slibuje schopnost efektivně nakládat s výkonem motoru od 1 900 ot./min. Nové jsou též brzdy, které na přední ose tvoří mj. kotouče s průměrem 380 mm. Peugeot říká, že vůz zabrzdí ze 130 km/h na 0 během 61 metrů - asi je to dobrá hodnota, když se tím chlubí, mnohem lepší srovnání by nám ale poskytlo číslo dokladující deceleraci ze 100 na 0 km/h. To ale k dispozici není.

Auto má být podle výrobce vhodné pro silniční i okruhové využití a po poloformálním debutu v Goodwoodu jej plně představí na autosalonu ve Frankfurtu. Jak bude, jezdit, netušíme, podle zkušeností s verzí THP 200 by to s ním ale nemuselo být vůbec marné. Pokud si na tuhle hračku na druhou už brousíte zuby, opatrně s pilníkem - do prodeje se totiž má dostat až na přelomu letošního a příštího roku. Ceny tak pochopitelně zatím nejsou známé.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.


Peugeot RCZ R plně odhalen. Má 270 koní, stovku udělá pod 6 s - 1 - Peugeot RCZ R 2013 seriovy oficialni 01Peugeot RCZ R plně odhalen. Má 270 koní, stovku udělá pod 6 s - 2 - Peugeot RCZ R 2013 seriovy oficialni 02Peugeot RCZ R plně odhalen. Má 270 koní, stovku udělá pod 6 s - 3 - Peugeot RCZ R 2013 seriovy oficialni 03Peugeot RCZ R plně odhalen. Má 270 koní, stovku udělá pod 6 s - 4 - Peugeot RCZ R 2013 seriovy oficialni 04Peugeot RCZ R plně odhalen. Má 270 koní, stovku udělá pod 6 s - 5 - Peugeot RCZ R 2013 seriovy oficialni 05Peugeot RCZ R plně odhalen. Má 270 koní, stovku udělá pod 6 s - 6 - Peugeot RCZ R 2013 seriovy oficialni 06Peugeot RCZ R plně odhalen. Má 270 koní, stovku udělá pod 6 s - 7 - Peugeot RCZ R 2013 seriovy oficialni 07
Sériový RCZ R překvapuje spíše technikou a dynamikou, než vzhledem

Petr Miler

Diskuze 3 příspěvky

Autobazar

zobrazit vše