Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se, jak teď Škoda prodává auta. Připomíná to trochu jiné služby
5.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Škodu bychom označili za konzervativní značku, kterou bude vyhledávat spíše konzervativní klientela. Úspěch nového způsobu prodeje o tom ale nesvědčí.
Britský trh je pro mladoboleslavskou automobilku jeden z nejdůležitějších. Není proto divu, že právě zde Škoda v prvé řadě zkouší nový způsob prodeje svých aut - prostřednictvím digitálního showroomu. Ten je popisován jako jednosměrné volání přes Skype, kdy návštěvníkům webové stránky britského zastoupení značky stačí pouhé stisknutí tlačítka. S jeho pomocí si vyžádají zpětný videohovor, během nějž jim tzv. produktový průvodce za pomoci statických kamer a kamery mobilního telefonu představí vyžádaný vůz jak si jen potenciální zákazník poručí.
To způsobuje poněkud úsměvné konotace, Škoda to ale myslí vážně. Zatím tedy takto nabízí jen Kodiaq a faceliftovanou Octavii, které si zájemci mohou na dálku prohlédnout každý den v době od 10:30 do 21:30. Průvodce je přitom provede nejen skrze různé detaily exteriéru a interiéru, ale zároveň také - nebude-li klient proti - zabrousí také na téma prvků Simply Clever. Odprezentován může být taktéž zavazadlový prostor, k jehož naplnění taktéž dojde před objektivy kamer. A na konci hovoru se produktový průvodce zeptá, zda vám má sjednat schůzku s nejbližším prodejcem.
Z výše zmíněného jasně vyplývá, že prozatím skrze tuto službu nelze objednat vůz online, jak to nabízí konkurence třeba od Hyundai. Místo toho zde máme pouze asistenční službu, která má dle britského zastoupení napomoci zejména těm zákazníkům, kteří nemají čas na prozkoumání vysněného vozu přes den, ale pouze ve večerních a nočních hodinách. Tím se nám ostatně vysvětluje otevírací doba digitálního showroomu.
Britské zastoupení službu spustilo 6. dubna, přičemž od té doby ji využilo 184 lidí. Průměrná délka jedné virtuální prohlídky zabere zhruba 15 až 20 minut, nejdelší pak trvala 1 hodinu a 6 minut. Výše zmiňované číslo nezní moc přesvědčivě, jenže z tohoto počtu zájemců skončilo 71 u koupě vozu. Digitální showroom má tedy 39procentní úspěšnost, pročež se dá počítat s rozvojem celého projektu, který má nyní své limity.
Důvodem je zejména stísněnost studia, do nějž se vejdou pouze tři vozy (aktuálně zde trůní dva exempláře Škody Kodiaq a jedna Octavia Combi). Naráz lze tedy obsloužit maximálně tři zákazníky, ostatní si při obsazené lince mohou domluvit přesný termín, kdy se jim systém ozve zpátky. Manažer projektu Jonathan Harris proto doufá, že již brzdy dojde k rozšíření virtuálního showroomu, který by ukázal celou nabídku značky.
My se můžeme ptát na dvě otázky, přičemž ta první je víceméně logická - tedy zda dojde k expanzi projektu také mimo britské hranice? Ve druhém sledu nás pak zajímá, jestli Škoda zajde ještě dále a v závěru virtuální prohlídky vozu umožní i jeho koupi přes internet. Odpovědi na to zatím neznáme, nicméně minimálně ve druhém případě se dá očekávat pozitivní vývoj - automobilka nemá důvod hnát vás k dealerovi, je to pro ni akorát dražší...
Škoda spustila virtuální showroom, prozatím ve Velké Británii. A je to pozoruhodná věc, však se podívejte sami
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 3 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 6 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva