Pokus Citroënu o návrat do střední třídy má první ceny, i s nicotným motorem hýří sebevědomím

Chtít se zařadit zpět mezi úspěšné výrobce podobných aut, snažili bychom se přijít s něčím technicky solidním za atraktivní cenu. Auto střední třídy za více jak milion pořád jen s tříválcem tak úplně nepůsobí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Pokus Citroënu o návrat do střední třídy má první ceny, i s nicotným motorem hýří sebevědomím

24.9.2021 | Petr Prokopec

Pokus Citroënu o návrat do střední třídy má první ceny, i s nicotným motorem hýří sebevědomím

/

Foto: Citroën

Chtít se zařadit zpět mezi úspěšné výrobce podobných aut, snažili bychom se přijít s něčím technicky solidním za atraktivní cenu. Auto střední třídy za více jak milion pořád jen s tříválcem tak úplně nepůsobí.

V dubnu letošního roku odhalil Citroën novinku, které jsme rozhodně nemohli upřít odvahu. Automobilka se s ní pokouší vrátit do střední třídy, ve které neprémiové značky znamenají v posledních letech stále méně. O úspěchu Francouzů jsme ale nepochybovali jen proto, jejich nový model C5 X je totiž křížencem mezi sedanem, kombíkem a SUV, což je kombinace, na kterou publikum dosud příliš neslyšelo. A máme pocit, že Citroën to nezmění, neboť extravagantní pojetí kombinuje s dosti sebevědomými cenami.

C5 X zatím nedorazil na český trh, známe ale německé ceny, které jsou těm místním obvykle velmi blízké. U našich západních sousedů je tedy vůz k mání od 35 730 Eur (cca 907 tisíc Kč), což je opravdu nemalá suma, která převyšuje i částku, za kterou je k mání elektrický Citroën Ë-C4. Zrovna toto provedení přitom v místních showroomech pořídíte, a to od 804 900 Kč. V Německu je pak k mání od 34 640 Eur (asi 880 tisíc Kč), čímž se nám tu rýsuje jistý mustr pro výpočet pravděpodobné ceny „ikska“.

Mezi německým a českým trhem je tedy těchto sférách asi 10procentní rozdíl v cenách, na jejichž základě by se novinka mohla pohybovat s cenou okolo 820 tisíc korun. To možná na první pohled nevypadá až tak drasticky, ostatně za své peníze dostáváte 4,8metrový vůz s 2,8metrovým rozvorem. Ten pak v rámci německé základní výbavy zvané Feel Pack počítá s 19palcovými litými koly, dvouzónovou klimatizací nebo multimédii doprovázenými 10palcovou dotykovou obrazovkou. Pod kapotou ovšem s žádnou velkorysostí nepočítejte.

Základem nabídky je totiž tříválcová benzinová jedna-dvojka (skutečně), která produkuje 130 koní a 230 Nm točivého momentu. To by třeba takovému Citroënu C4 stačilo, nicméně v tomto případě zde máme o poznání větší proporce. A také hmotnost startující na 1 493 kilogramech. Nepřekvapí tedy, že na stovku se dostanete za 11,3 sekundy, papírové údaje o dynamice ale budou působit pořád hůře než realita. S kombinovanou pětilitrovou spotřebou bychom pak příliš nepočítali, zvláště při plném zatížení sedadel i zavazadelníku.

Zmíněnou jedna-dvojku si přitom můžete dopřát v silnější formě, jenž počítá se 180 koňmi a 300 Nm. Stovku v té chvíli dáte již za 8,8 sekundy, zatímco maximálka se zvedá na 230 km/h a papírová spotřeba na 5,5 l/100 km. Do kapsy ovšem již budete muset sáhnout pro 40 930 Eur (1 040 000 Kč), načež vskutku již ony odvážné tvary budete muset milovat. Jakkoliv jistým ospravedlněním daného nárůstu je i výše položená výbava Shine, se základní úrovní totiž silnější benzinový motor v Německu není k mání.

Zmínit pak už lze jen vrcholnou motorizaci Hybrid 225, jenž počítá s přeplňovanou jedna-šestkou a elektromotorem. Výkon celé soustavy je přitom zmíněn již v jejím názvu, po stránce dynamické pak lze počítat se 7,9 sekundami a 233 km/h. Na udávanou 1,3litrovou spotřebu ovšem zapomeňte, ta je vycucána z laboratorního prstu, který vychází ze 64kilometrového elektrického dojezdu. S čím naopak počítat musíte, to je vysoká cena - ta startuje na 44 980 Eurech (1 142 000 Kč), a to u výbavy Feel Pack.

Uvážíme-li, že Škoda u nás prodává Superb s motorem 2,0 TDI o 150 koních od (beztak vysokých) 800 tisíc Kč, bude skutečně těžké dosáhnout na trhu větších úspěchů. My bychom ostatně auto střední třídy s 1,2litrovým tříválcem nechtěli za žádné peníze...


Pokus Citroënu o návrat do střední třídy má první ceny, i s nicotným motorem hýří sebevědomím - 1 - Citroen C5 X 2021 prvni sada 01Pokus Citroënu o návrat do střední třídy má první ceny, i s nicotným motorem hýří sebevědomím - 2 - Citroen C5 X 2021 prvni sada 02Pokus Citroënu o návrat do střední třídy má první ceny, i s nicotným motorem hýří sebevědomím - 3 - Citroen C5 X 2021 prvni sada 03Pokus Citroënu o návrat do střední třídy má první ceny, i s nicotným motorem hýří sebevědomím - 4 - Citroen C5 X 2021 prvni sada 04Pokus Citroënu o návrat do střední třídy má první ceny, i s nicotným motorem hýří sebevědomím - 5 - Citroen C5 X 2021 prvni sada 05Pokus Citroënu o návrat do střední třídy má první ceny, i s nicotným motorem hýří sebevědomím - 6 - Citroen C5 X 2021 prvni sada 06Pokus Citroënu o návrat do střední třídy má první ceny, i s nicotným motorem hýří sebevědomím - 7 - Citroen C5 X 2021 prvni sada 07Pokus Citroënu o návrat do střední třídy má první ceny, i s nicotným motorem hýří sebevědomím - 8 - Citroen C5 X 2021 prvni sada 08Pokus Citroënu o návrat do střední třídy má první ceny, i s nicotným motorem hýří sebevědomím - 9 - Citroen C5 X 2021 prvni sada 09Pokus Citroënu o návrat do střední třídy má první ceny, i s nicotným motorem hýří sebevědomím - 10 - Citroen C5 X 2021 prvni sada 10Pokus Citroënu o návrat do střední třídy má první ceny, i s nicotným motorem hýří sebevědomím - 11 - Citroen C5 X 2021 prvni sada 11Pokus Citroënu o návrat do střední třídy má první ceny, i s nicotným motorem hýří sebevědomím - 12 - Citroen C5 X 2021 prvni sada 12Pokus Citroënu o návrat do střední třídy má první ceny, i s nicotným motorem hýří sebevědomím - 13 - Citroen C5 X 2021 prvni sada 13Pokus Citroënu o návrat do střední třídy má první ceny, i s nicotným motorem hýří sebevědomím - 14 - Citroen C5 X 2021 prvni sada 14Pokus Citroënu o návrat do střední třídy má první ceny, i s nicotným motorem hýří sebevědomím - 15 - Citroen C5 X 2021 prvni sada 15Pokus Citroënu o návrat do střední třídy má první ceny, i s nicotným motorem hýří sebevědomím - 16 - Citroen C5 X 2021 prvni sada 16Pokus Citroënu o návrat do střední třídy má první ceny, i s nicotným motorem hýří sebevědomím - 17 - Citroen C5 X 2021 prvni sada 17Pokus Citroënu o návrat do střední třídy má první ceny, i s nicotným motorem hýří sebevědomím - 18 - Citroen C5 X 2021 prvni sada 18
Odvahu novému Citroënu C5 X rozhodně nemůžeme upřít, ať již jde o design, nebo o první ceny. Ty pak sice reflektují posun celého trhu, ovšem ani tak to francouzská novinka nebude mít jednoduché. Foto: Citroën

Zdroj: Citroën

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.