Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pokus slavného autosalonu o návrat je stále větší průšvih, nestojí o něj skoro nikdo
8.5.2021 | Petr Miler
S trochou nadsázky se chce říci, že jen Hujeři z Wolfsburgu žijící dnes pro vše „zelené” mají zálusk se na nově koncipovaný autosalon vydat. A ještě zdaleka ne všichni.
Pokud se alespoň trochu více zajímáte o auta, možná si vzpomenete na věc jménem autosalon. To vám byla taková událost, kde... Dobře, žertujeme, není to tak dávno. A autosalonům jsme se svého času nejen my věnovali tak intenzivně, že je jejich existenci snad ani nešlo nezaznamenat. Zájem o ně ale v uspěchané době plné strhujících digitálních premiér čehokoli začal opadat už dříve a koronavirus, který přeje pořádání jakýchkoli hromadných akcí asi tak, jako večer východu slunce, je odsunul skoro zapomnění.
Není to ale tak, že by to s nimi všichni vzdali. Přinejmenším organizátoři velkých, světově proslulých akcí, jako byl IAA ve Frankfurtu, chtějí, aby jejich oheň plápolal dál. Německá asociace automobilového průmyslu VDA tak po nevůli Frankufrtu se na organizaci tamního věhlasného autosalonu dále jakkoli podílet rozhodla, že frankfurtský autosalon bude v Mnichově, což vlastně neznělo jako úplně špatný nápad. Mnichov je město aut, celý region je automobilový (Audi sídlí opodál a do Stuttgartu s Mercedesem a Audi to také není daleko), takže minimálně lokálně by mnichovský IAA mohl bodovat. Ale zatím to tak nevypadá, ani zdaleka.
VDA tento týden zveřejnila informace o tom, jak bude tato akce vypadat, protože uskutečnit se má už za 4 měsíce - to je v případě autosalonu nejvyšší čas vědět, s čím počítat, však na velkých akcích automobilky pracují na podobě své účasti i rok dopředu. A říci, že se z IAA 2021 rýsuje stále větší průšvih, je slabé vyjádření, vše spěje spíše k totálnímu fiasku.
Přestože akci pořádá asociace německých automobilek, ani ty se akce účastnit moc nechtějí. K novému IAA se nehlásí prakticky nikdo - ani místní BMW, ani nedaleký Mercedes, ani Opel. Neznamená to, že tam nakonec nebudou, nadšení lze ale vysledovat jen u Volkswagenu, kterému na akci sympatický její „zelený” charakter a už několikrát dal najevo, že tohle je karta, kterou teď hraje. Ani to ale neznamená nadšení celé VW Group - Audi, Porsche a Volkswagen, to jsou všechny značky skupiny, které v Mnichově uvidíme.
Volkswagen to označuje za „silnou účast”, sami ale zvažte, co za sílu to je. Bentley, Bugatti, Lamborghini, Seat a Škoda po IAA neprahnou a Lamborghini dokonce říká, že nejde o akci, která by byla v souladu s jeho filosofií - to je pozoruhodné, otevřeně pohrdání novým konceptem a tušíme, že Lambo nebude jediné se stejným pohledem na věc. Z Němci neovládaných značek zatím také mnoho významných účastníků není. Pomineme-li Číňany, jde jen o Hyundai, Renault a Toyota. Nakonec, čemu se divit, když mluvčí VDA Nina Wendorff popisuje „nové IAA” s tím, že se mění z ryzí automobilové show na platformu mobility. Co to vůbec je?
Celý nový koncept IAA působí dojmem, jako by chtěl být tím, co zapadá do tužeb současného světa (elektromobilita, diverzita atp.), ale jaksi zapomněl na to, co chtějí lidé. A když neprobudí zájem mezi lidmi, nelze očekávat ani zájem mezi automobilkami. Uvidíme, co z akce zbude, uskutečnit se má mezi 7. a 9. zářím. Za současného vývoje bychom se ale nedivili ani tomu, kdyby z ní nezbylo vůbec nic a organizátoři byli ještě rádi, kdyby jí kvůli 75. vlně koronaviru ani nemuseli pořádat, toto je velmi rozpačité.
Prezentace nového IAA ze strany zástupců VDA probíhala ve veselém duchu, ale to je asi tak vše. Samotný autosalon nabírá spíše smutných kontur. Foto: VDA
Zdroje: VDA, Auto News
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 23 minutami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před hodinou - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 3 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 4 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry