Pokus Korejců konkurovat luxusním Němcům je takové fiasko, že 2 prodaná auta měsíčně musí brát jako úspěch

V posledních letech slýcháme, že korejské značky to dotáhly tak daleko, že už nemají problém se svými drahými modely konkurovat tradičním prémiovým značkám třeba v USA. Soudě podle výsledků Kie K900 právě v Americe to tak ale úplně nevypadá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Pokus Korejců konkurovat luxusním Němcům je takové fiasko, že 2 prodaná auta měsíčně musí brát jako úspěch

3.11.2021 | Petr Prokopec

Pokus Korejců konkurovat luxusním Němcům je takové fiasko, že 2 prodaná auta měsíčně musí brát jako úspěch

/

Foto: Kia

V posledních letech slýcháme, že korejské značky to dotáhly tak daleko, že už nemají problém se svými drahými modely konkurovat tradičním prémiovým značkám třeba v USA. Soudě podle výsledků Kie K900 právě v Americe to tak ale úplně nevypadá.

Na sklonku 90. let minulého století začala korejská automobilka Hyundai pomýšlet na vstup do luxusního segmentu. Kvůli tomu došlo na spolupráci s Mitsubishi, přičemž obě značky pustily v roce 1999 na trh model Equus první generace. Korejci v té době sice naznačovali, že jde o konkurenci pro BMW řady 7 či Mercedes-Benz třídy S, ve skutečnosti ale Equus mířil spíše proti SsangYongu Chairman. A v tomto smyslu se dočkal úspěchu. Ten mezinárodní nepřišel, ostatně ani nemohl, neboť vůz byl vedle své domoviny nabízen pouze v Číně a na Středním Východě. Tam se ale neprodával špatně.

V případě druhé generace tak Equus zamířil i do Spojených států a nový svět nešel dobývat sám. V roce 2012 se dočkal sourozence v podobě Kie K9, která se v USA a Kanadě prodávala jako K900 a v Rusku jako Quoris. S délkou 5 090 milimetrů šlo o majestátní vůz, pod jehož kapotu šlo napěchovat i pětilitrový osmiválec. V roce 2015 tak Korejci v zámoří prodali 2 524 exemplářů, což odpovídalo zhruba polovině tehdejších registrací zavedenějšího Audi A8.

Vypadalo, že cesta k úspěchu je vydlážděna, po dosažení tohoto rekordu se ale zájem o Kiu K900 ve Státech začal rychle propadat. A zákazníky do showroomů nenahnala ani nová generace, která se objevila v roce 2018. Bylo to zklamání, nová K900 slibovala vysokou kvalitu a byla ve standardu vybavena mnoha luxusními prvky. Značka nicméně dále narážela na svou reputaci výrobce levných aut, od nějž málokdo chtěl vůz za 60 000 USD (cca 1,3 mil. Kč).

V loňském roce bylo ve Státech prodáno pouze 305 aut (v letech 2018 a 2019 pak šlo o 354 a 390 kusů), a tak se Kia rozhodla, že éra K900 je v novém světě u konce. Jinak než jako fiasko tento pokus označit nelze, třeba konkurenčního Mercedesu třídy S se v USA ročně prodávají i desetitisíce kusů. Kia tak letos rozhodla o předčasném ukončení prodeje, dealeři ale evidentně měli a mají na skladech část dříve dovezených exemplářů. Velký sedan se tak prodává i nadále, ovšem výsledky jen podtrhují dřívější stav - za první půlrok bylo udáno jen 70 kusů, v červenci pak byly prodány dva vozy, v srpnu žádný a v září jedenáct.

Mizérie pak logicky pokračovala i v říjnu, kdy byly prodány další dva exempláře. V daném kontextu ale i to musí Korejci považovat za úspěch. Ostatně, v mezičase dorazil na trh inovovaný Mercedes-Benz třídy S, který opět slízává veškerou smetanu. Nebo možná ne veškerou, neboť i německá automobilka je silně zasažena nedostatkem čipů. To už je ale trochu jiný příběh.


Pokus Korejců konkurovat luxusním Němcům je takové fiasko, že 2 prodaná auta měsíčně musí brát jako úspěch - 1 - Kia K900 2019 ilustracni sada 01Pokus Korejců konkurovat luxusním Němcům je takové fiasko, že 2 prodaná auta měsíčně musí brát jako úspěch - 2 - Kia K900 2019 ilustracni sada 02Pokus Korejců konkurovat luxusním Němcům je takové fiasko, že 2 prodaná auta měsíčně musí brát jako úspěch - 3 - Kia K900 2019 ilustracni sada 03Pokus Korejců konkurovat luxusním Němcům je takové fiasko, že 2 prodaná auta měsíčně musí brát jako úspěch - 4 - Kia K900 2019 ilustracni sada 04Pokus Korejců konkurovat luxusním Němcům je takové fiasko, že 2 prodaná auta měsíčně musí brát jako úspěch - 5 - Kia K900 2019 ilustracni sada 05Pokus Korejců konkurovat luxusním Němcům je takové fiasko, že 2 prodaná auta měsíčně musí brát jako úspěch - 6 - Kia K900 2019 ilustracni sada 06Pokus Korejců konkurovat luxusním Němcům je takové fiasko, že 2 prodaná auta měsíčně musí brát jako úspěch - 7 - Kia K900 2019 ilustracni sada 07Pokus Korejců konkurovat luxusním Němcům je takové fiasko, že 2 prodaná auta měsíčně musí brát jako úspěch - 8 - Kia K900 2019 ilustracni sada 08
Kia K900 je pohledným vozem napěchovaným luxusem i moderní technikou. Spojena je nicméně s image výrobce levných aut, což zájem poslalo na dno. Korejci tak prodeje ve Státech oficiálně ukončili a v říjnu prodané dva skladové kusy musí považovat za úspěch. Foto: Kia

Zdroj: Jalopnik

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.