Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily

(+ video) Základní model značky má nově pod kapotou přeplňované čtyřválce, které produkují 300 či 350 koní. Zlepšila se dynamika i spotřeba.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily

27.1.2016 | Petr Prokopec | 16 příspěvků

Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Základní model značky má nově pod kapotou přeplňované čtyřválce, které produkují 300 či 350 koní. Zlepšila se dynamika i spotřeba.

Nejzásadnější facelift modelu Boxster v celé jeho krátké historii je tu. Porsche přitom nezměnilo pouze vzhled, ale také označení vozu, který obohatilo o číslovku 718 odkazující na slavný závodní stroj z 50. a 60. let minulého století. Uprostřed se přitom pyšnil čtyřválcovým důvodem, což je nejspíše ten pravý důvod, proč v Zuffenhausenu po daném označení sáhli. Jak bylo totiž avizováno již bezpočet měsíců dopředu, v motorovém prostoru Boxster nově zaměstná namísto atmosférických šestiválců právě čtyřválce, a sice přeplňované.

Základní varianta se pochlubí dvoulitrovým objemem, ze kterého Porsche vydolovalo výkon až 300 koní a 380 Nm točivého momentu, jenž je dostupný v pásmu 1 950 a 4 500 otáček. Ve srovnání s minulostí jde o nárůst o 35 koní a 100 Nm, přičemž křivka točivého momentu navíc vrcholí o 1 500 ot./min. níže. Podle značky tak byla navýšena odezva motoru v nízkých otáčkách a jeho flexibilita v otáčkách středních. To se ostatně projevilo i na jízdní dynamice, stovku totiž vůz s automatem PDK a paketem Sport Chrono zdolá za 4,7 sekundy, o osm desetin rychleji než dříve.

Boxster S dostal do vínku čtyřválec 2,5litrový, který je navíc osazen turbodmychadlem s proměnlivou geometrií lopatek. Máme tu tedy 350 koní a 420 Nm při 1 900 až 4 500 otáčkách, což značí posun o 35 koní a 60 Nm. V kombinaci s výše zmiňovanou automatickou převodovkou a příplatkovým paketem Sport Chrono tu pak máme akceleraci z klidu na stovku za 4,2 sekundy (o šest desetin rychleji než v případě 3,4litrového atmosférického šestiválce) a nejvyšší rychlost 285 km/h (základ je o deset kilometrů v hodině pomalejší).

Díky těmto výkonům je Boxster S dokonce rychlejší než Porsche Cayman GT4, o jehož pohon se stará 3,8litrový šestiválec a 380 koní. S tímto výkonem totiž kupé zvládne stovku za 4,4 sekundy, tedy o dvě desetiny pomaleji. Na druhou stranu však disponuje pouze šestistupňovým manuálem. Ten je pro obě verze roadsteru standardem, k dispozici je ale také automat, jenž je osazen „palivo šetřícími virtuálními stupni“. Jak tohle přesně funguje, zatím nevíme.

Abychom ale nemluvili jen obecně, můžeme zmínit, že dle tvrzení Porsche byla žíznivost snížena o 13 procent. Základní Boxster si tak má dle norem říci o 6,9 l/100 km, varianta S počítá se 7,3litrovým průměrem. Obě hodnoty jsou platné pro PDK, s manuálem bude spotřeba novinky dozajista o trochu vyšší. Tím jsme však s motorovým prostorem hotovi, přesunout se tak můžeme k dalším změnám.

S ohledem na jiné pohonné jednotky a tedy odlišné rozložení hmotnosti (konkrétní data značka zatím neudává) máme co do činění s přepracovaným podvozkem, který je popisován jako „sportovnější“. Mimo to Porsche zrevidovalo elektro-mechanický systém řízení, který je nyní o 10 procent přímější než dříve. Pro ty, co touží po ještě vyšší ovladatelnosti, je pak za příplatek připraven o 10 milimetrů nižší podvozek s adaptivními tlumiči PASM.

Zmínit již můžeme jen vizuální změny, které se projevují hlavně na přídi, kde najdeme nový agresivněji stylizovaný nárazník či bi-xenony doplněné LEDkami pro denní svícení. Na bocích si pak můžeme povšimnout nových prahů a dveřních klik nebo větších „kapes“ přivádějících vzduch k motoru. Vzadu se pak objevují rovněž nové světlomety, které nově spojuje proužek s názvem automobilky.

Uvnitř je možné počítat s částečně pozměněnou architekturou palubní desky, jejíž součástí jsou nové výdechy klimatizace. Revizí prošel také volant, počítat je možné rovněž s novější verzí multimediálního systému PCM. Tím jsme se dostali na konec tiskové zprávy, pročež jen dodáme, že na německém trhu startují ceny na 53 646 Eur (cca 1,5 mil. Kč) za základ, respektive na 66 141 Eur (1 787 500 Kč) za verzi S.


Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily - 1 - Porsche 718 Boxster 2016 prvni sada 01Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily - 2 - Porsche 718 Boxster 2016 prvni sada 02Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily - 3 - Porsche 718 Boxster 2016 prvni sada 03Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily - 4 - Porsche 718 Boxster 2016 prvni sada 04Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily - 5 - Porsche 718 Boxster 2016 prvni sada 05Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily - 6 - Porsche 718 Boxster 2016 prvni sada 06Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily - 7 - Porsche 718 Boxster 2016 prvni sada 07Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily - 8 - Porsche 718 Boxster 2016 prvni sada 08Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily - 9 - Porsche 718 Boxster 2016 prvni sada 09Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily - 10 - Porsche 718 Boxster 2016 prvni sada 10Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily - 11 - Porsche 718 Boxster 2016 prvni sada 11Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily - 12 - Porsche 718 Boxster 2016 prvni sada 12Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily - 13 - Porsche 718 Boxster 2016 prvni sada 13Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily - 14 - Porsche 718 Boxster 2016 prvni sada 14Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily - 15 - Porsche 718 Boxster 2016 prvni sada 15Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily - 16 - Porsche 718 Boxster 2016 prvni sada 16Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily - 17 - Porsche 718 Boxster 2016 prvni sada 17Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily - 18 - Porsche 718 Boxster 2016 prvni sada 18Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily - 19 - Porsche 718 Boxster 2016 prvni sada 19Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily - 20 - Porsche 718 Boxster 2016 prvni sada 20Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily - 21 - Porsche 718 Boxster 2016 prvni sada 21Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily - 22 - Porsche 718 Boxster 2016 prvni sada 22Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily - 23 - Porsche 718 Boxster 2016 prvni sada 23Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily - 24 - Porsche 718 Boxster 2016 prvni sada 24Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily - 25 - Porsche 718 Boxster 2016 prvni sada 25Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily - 26 - Porsche 718 Boxster 2016 prvni sada 26Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily - 27 - Porsche 718 Boxster 2016 prvni sada 27Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily - 28 - Porsche 718 Boxster 2016 prvni sada 28Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily - 29 - Porsche 718 Boxster 2016 prvni sada 29Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily - 30 - Porsche 718 Boxster 2016 prvni sada 30Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily - 31 - Porsche 718 Boxster 2016 prvni sada 31Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily - 32 - Porsche 718 Boxster 2016 prvni sada 32Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily - 33 - Porsche 718 Boxster 2016 prvni sada 33Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily - 34 - Porsche 718 Boxster 2016 prvni sada 34Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily - 35 - Porsche 718 Boxster 2016 prvni sada 35
Porsche 718 Boxster dostalo do vínku nový název, vizuál i čtyřválcový motor, se kterým ve verzi S zvládne stovku již za 4,2 sekundy

Petr Prokopec

Diskuze 16 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.