Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 918 Spyder: připravte si 18 miliónů
22.3.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Pánové a dámy, prosíme o pozornost. Nejdražší Porsche všech dob právě přichází. Je drahé, je rychlé, ale když na to přijde, spokojí se se šťávou ze zásuvky.
Porsche naštěstí stále ještě vyrábí i jiná auta než jen SUV a občas se pustí také do sféry hypersportů. Pamatujete Carreru GT s nezaměnitelně ječivým desetiválcem? Nyní se Porsche vydává do stejných vod, ovšem s úplně jinou technikou.
Na loňském autosalonu v Ženevě byla představena studie hybridního supersportu označená 918 Spyder. S ročním zpožděním přichází z Zuffenhausenu podrobnosti o produkční verzi, které doprovázejí i nové skici vyobrazující její finální vzhled. Ačkoli jde jen o „malůvky”, dá se s z nich usoudit, že vzhled sériového vozu se oproti konceptu změní jen v nepodstatných detailech. Jak už vyplývá z názvu, 918 Spyder zůstává otevřeným vozem s manuálně odnímatelným střešním panelem, který bude možno uložit do prostoru pod přední kapotou. Stejné řešení už známe třeba od Koenigseggu.
Co se týče techniky, základem Spyderu je monokok z plastů zesílených uhlíkovými vlákny (CFRP). Pohon zajistí hybridní soustava složená z před zadní nápravou umístěného benzínového V8 o objemu přes 4 lilty a výkonu přes 500 koní, který bude přes 7° dvouspojkový automat DPK pohánět zadní kola, a dvou elektromotorů. Jeden se bude starat o přední kola, druhý bude pomáhat vzadu. Jejich celkový výkon bude minimálně 218 koní.
Šťávu jim zajistí vodou chlazené Li-ion baterie, které bude možno nabíjet i externě. Maximální rychlost při jízdě čistě na elektřinu bude 150 km/h, dojezd okolo 25 km a doba nabíjení bude záviset na místní elektrické síti, v Německu má zabrat 3 hodiny. Vůz je tak ve výsledku tzv. plug-in hybridem, tedy vozem schopným po omezený čas využívat omezeného množství celkového výkonu při čerpání energie pouze z akumulátorů dobitých třeba přes noc v garáži.
Porsche 918 Spyder na nejnovějších oficiálních skicách
Bez zajímavosti není, že kombinovaná spotřeba benzinu při evropskými normami daných testech je odhadována na 3 l/100 km. Jakým způsobem se k ní pánové od Porsche dopočítali, to nám zůstává záhadou. Zřejmě půjde o ryzí spotřebu benzinu při současném využití elektřiny z akumulátorů během prvních kilometrů jízdy, což by ovšem bylo poněkud zavádějící. Jednak se elektřina v akumulátorech nezjeví sama od sebe a pak jistě nevydrží dlouho. Ačkoli přesnou kapacitu „baterek” zatím automobilka nezveřejnila, při tříhodinové době dobíjení a teoretickém dojezdu na nabití okolo 25 kilometrů to žádná velká sada nebude.
Současně informacemi o technice a vzhledu přišla také zpráva o ceně, za kterou si můžete novinku už nyní objednat. Rozhodně ji nelze nazvat lidovou. Pokud byste se chtěli stát jedním z 918 vyvolených, budete si muset připravit 645 000 Eur bez DPH. V našich končinách to při současném kurzu a při připočtení české DPH odpovídá zhruba 18 000 000 Kč.
Celý nákup je navíc poměrně komplikovaným procesem. Pokud byste snad o Spyder měli zájem, bude třeba vyhledat dealera, který je oprávněn tento vůz prodávat. Může jím být jakékoli zastoupení značky, pro prodej 918 ale musí mít podepsanou s Porsche zvláštní dohodu. Samotné objednávce pak musí od dealera předcházet zaslání žádosti o přidělení, na které Porsche zareaguje s tím, zda má v plánované omezené produkci prostor pro vyřízení další objednávky. Pokud ano, od zákazníka bude vyžadována záloha ve výši 150 000 Eur, po níž automobilka potvrdí i předpokládaný datum výroby. Rok před samotnou výrobou pak kupující bude muset složit zálohu dalších 150 000 Eur, zbylých 345 000 Eur pak uhradí v momentě skutečného vzniku vozu. Porsche jej nicméně nezašle k dealerovi do doby plné úhrady kupní ceny.
S ohledem na cenovku vozu je to od automobilky velmi sebevědomý postup, který může leckterého zákazníka odradit. A to zvláště pokud uvážíme, že výroba bude zahájena 18. října 2013 a první šťastlivci se budou moci vlastním Spyderem svézt až v listopadu téhož roku. Snad možná i proto dostane každý zákazník kromě pořadového čísla také možnost zakoupit si speciální edici modelu 911 Turbo S, což by mu dlouhé čekání na 918 mělo zkrátit.
Snímky konceptu 918 Spyder z loňského ženevského autosalonu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 7 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024 - Elektromobily ovlivní i americké prezidentské volby, odpor veřejnosti donutil Bidena zmírnit jejich nařizování
25.3.2024 - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024 - Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva