Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche odhalilo „oholenou” 911. Bez klik a rádia je jako Škoda 105 S, nestojí moc
23.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatímco u normálního auta by takové kroky byly považovány za přílišné šetření, u 911 jde o něco jiného - co nejnižší hmotnost dostupné verze.
Na sklonku 60. let minulého století Porsche nabízelo model 911 Carrera ve verzi T (zkratka pro Touring), kterým se před pár dny pochlubil Richard Hammond. Rekordní množství zákazníků sice tato varianta neoslovila, nicméně i u Porsche platilo, že co je doma, to se počítá. A platí to evidentně i nyní, pročež si můžeme představit moderní inkarnaci Porsche 911 Carrera T. To vychází ze základního kupé, nicméně se pyšní nižší hmotností danou hlavně zbavením interiéru veškeré výbavy, kratšími převody manuální převodovky a pohonem zadních kol s integrovaným samosvorem.
Základem vozu je dosavadní 911 Carrera, která ovšem prošla řádnou dietou. Třeba zadní okno, stejně jako ta boční, jsou z odlehčeného skla, zredukováno bylo také odhlučnění kabiny. Zadní sedadla dostala padáka, stejně jako multimediální systém Porsche Communication Management (PCM), byť oba tyto prvky můžete na přání dostat zpět na palubu, a to bez příplatku. Pozoruhodné je, že dveře mají poutka namísto běžných klik, čímž Čechům a Slovákům tento stroj připomene hlavně někdejší Škodu 105 S. Ovšem, u té šlo jen o cenu, 911 T chce být v prvé řadě lehká.
Výsledkem je 20kilogramová dieta, v případě dvoumístného provedení lze tedy mluvit o hmotnosti 1 425 kg. S tou je nadále spojen přeplňovaný třílitrový šestiválec, v jehož případě se výkon vůči výchozímu modelu nikterak nezměnil. Máme tu tedy nadále 370 koní a 450 Nm točivého momentu, jenž ovšem na zadní kola přenáší v úvodu zmíněná manuální převodovka se zkrácenými převody.
Vůz tedy nově zvládá zrychlení z klidu na stovku za 4,5 sekundy, tedy o desetinu rychleji než Porsche 911 Carrera. Dvoustovky pak nové provedení dosáhne za 15,1 sekundy, nejvyšší rychlost končí hodnotou 290 km/h. Této mety přitom dosahuje i varianta s příplatkovým sedmistupňovým automatem PDK, v jehož případě jsou hodnoty při sprintu poníženy na 4,2 sekundy, resp. na 14,5 s.
Stran toho lze dodat, že vůz se již standardně pyšní sportovním podvozkem PASM sníženým o 20 milimetrů. Kromě toho nechybí ani paket Sport Chrono, za příplatek pak můžete sáhnout dokonce po natáčení zadní nápravy. Uvnitř lze pro změnu očekávat sedadla čalouněná látkou, zákazníci ovšem mohou zvolit i plnohodnotné skořepiny - a to vůbec poprvé u verze 911 Carrera.
Zbývá jen zmínit, že zvenčí se „Téčko“ pyšní lehce modifikovaným bodykitem, který je doplněn 20palcovými koly. Ceny na německém trhu startují na částce 107 553 Eur (cca 2 768 000 Kč), ve Velké Británii je vůz ještě o 200 tisíc levnější. To není zrovna málo, ale na řidičsky zajímavou 911? Máte-li zájem, předobjednávky startují již nyní, s prvními vozy pak zákazníci mohou počítat od ledna příštího roku.
Porsche 911 Carrera T nabízí hodně muziky za málo peněz, zjevně tak jde o řidičský ideál
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 9 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 11 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 6 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 7 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 9 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 10 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 23:34 - Lachende Bestien
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry