Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový a překvapivě levný Ford Mondeo se dostal na další trh, své legendární jméno vyměnil za jiné
26.4.2022 | Petr Prokopec
Ford dlouho tvrdil, že žádné nové Mondeo nebude. A nakonec je. Pak se říkalo, že bude vyhrazeno jen jednomu trhu. A nakonec není. Nic to ale nemění na tom, že přinejmenším k nám skutečně nemíří pod žádným jménem.
Před měsícem jsme mohli tak trochu se slzou v oku poinformovat o páté generaci Fordu Mondeo. Ta bohužel již nebude k mání v Evropě či Spojených státech, prodávat se začala jen v Číně. Tamní klientela přitom za větší a pohlednější vůz s výkonnějším motorem zaplatí překvapivě nízké ceny. Těšit se pak mimo jiné může hlavně na masivní 43palcový (neboli 1,1metrový) digitální panel, který nahrazuje klasickou palubku i displej infotainmentu. Složen je ze 12,3palcového a 27palcového displeje.
I ceny startující na zhruba 563 tisících korunách byly důvodem našeho smutku, který nyní může být ještě větší. Už v předchozím článku jsme naznačili, že Mondeo nakonec nebude ryze čínskou záležitostí. K dispozici bude totiž také na Středním východě, ovšem nikoli pod nám známým označením. Místo něj tamní zastoupení modrého oválu zvolilo jiný legendární název, a sice Taurus. Tím ovšem některé zákazníky může poněkud zmást.
Dosud nabízený Taurus totiž vycházel z čínského provedení, jež pro změnu mělo základ v evropském Fordu Mondeo. Oproti němu však došlo na prodloužení platformy, rozvor tak narostl na 2 949 milimetrů a délka dokonce na 4 996 mm. Novinka oproti tomu kompletně kopíruje nové Mondeo, což znamená, že je „jen“ 4 935 mm dlouhá a užívá rozvor 2 945 mm. Rozdíly jsou tak sice nepatrné, ovšem v rámci vnitřního prostoru a komfortu jde oproti Taurusu přece jen o krok zpět.
Ve srovnání s čínským Mondeem se pak nový Taurus nemění ani rozměry, ani designem. Vzadu tak zůstávají světla připomínající Mustang, zatímco na přídi najdeme rozměrnou masku s třídimenzionálním výpletem doplněnou úzkými světlomety. Odlišný pak ostatně není ani prostor za nimi, neboť také verze pro Střední východ bude užívat jedinou motorizaci, a to kombinaci přeplňovaného benzinového dvoulitru a osmistupňové automatické převodovky.
Ford ale kupodivu nezměnil pouze označení vozu, nýbrž i jeho nejvýraznější prvek, tedy výše zmíněný 43palcový digitální panel v interiéru. Místo něj si zákazníci musí vystačit pouze s 8palcovým digitálním přístrojovým štítem a 13,2palcovou obrazovkou multimédií. Necháme přitom jen na vás, která verze se vám líbí více - my bychom nakonec asi hlasovali pro zlatou střední cestu, načež bychom spojili 12,3palcový štít s 13,2palcovým centrálním displejem.
Kdy přesně odstartuje prodej, zatím nebylo zmíněno. Ford nicméně uvedl, že jakkoli se Taurus oproti Mondeu na první pohled vůbec neliší, na některé technické změny došlo. „Prach a písek mohou na vnitřních komponentech motoru způsobit pořádnou paseku, stejně jako mohou způsobit předčasné opotřebení zavěšení. Přidejte k tomu horko, a rázem máte extrémní podmínky, jimž musí toto auto čelit,“ uvedl produktový manažer značky Ziyad Dallalah.
Než tedy Mondeo dorazilo z Číny na Střední východ a změnilo se na Taurus, musel si Ford pohrát s motorem, převodovkou a zejména s chladicími systémy. Zda se mu nicméně povedlo tuto misi splnit, bohužel nezjistíme. Obě novinky modrého oválu totiž dále spojuje fakt, že na evropské opravdu nezamíří. Jak je přitom patrné z diskuzí, zájem v našich končinách by byl, zvláště za výše zmíněné ceny.
Nový Ford Taurus je takřka identickým klonem čínského Mondea. Na rozdíly došlo hlavně v interiéru, kde se objevuje menší digitální panel, technika byla více přizpůsobena provozu v prašném a horkém prostředí. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejčtenější články
- Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 05:27 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis