Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prodeje Fordu kolabují po celém světě, s sebou berou i akcie firmy
25.7.2019 | Petr Prokopec
Ford už delší čas není v ideální kondici, pořád ale měl pár bašt, na které se mohl vzpomenout. Teď už nemá ani jednu, jeho prodeje míří ke dnu v USA, Evropě i Číně.
Tesla není jedinou automobilkou, která se v těchto dnech pochlubila finančními výsledky za druhé letošní čtvrtletí. Se svou trochou do mlýna vyrukovali také ostatní výrobci a mezi nimi i Ford. Ovšem ani v případě modrého oválu nepůjde zrovna o veselé čtení.
Americká automobilka totiž rychle ztrácí páru nejen v Evropě, kde se už delší čas nemá čeho chytit, ale i ve své domovině a také v Číně. Její prodeje navíc klesly ještě níže, než se čekalo. A aby toho nebylo málo, optimistická není ani předpověď budoucnosti. Nepřekvapí proto, že také v tomto případě došlo na rychlý pád akcií.
Abychom nemluvili jen obecně, můžeme si rovnou posvítit na celosvětové registrace i jednotlivé trhy. Globálně jsme tedy na 1,4 milionech vozů, což představuje devítiprocentní meziroční pád. Po stránce obratu však tato změna nebyla prakticky znát, automobilka od zákazníků vyinkasovala v předchozích třech měsících 38,9 miliardy dolarů (cca 890,91 mld. Kč). Na první pohled tedy není důvod ke stížnostem, neboť data naznačují, že zisk automobilky by se vůči druhému čtvrtletí 2018 mohl zvýšit.
Realita je však zcela opačná, automobilka vydělala „pouze“ 148 milionů dolarů (3,39 mld. Kč). Zaostala tak i za pesimistickými očekáváními analytiků, přičemž dodává, že tento výsledek jde na konto reorganizace společnosti. Ta bude propouštět tisíce lidí, což z dlouhodobého hlediska přinese ovoce, nicméně jednorázové náklady, do nichž bylo započítáno třeba odstupné, vystoupaly na miliardu dolarů (22,9 mld. Kč). A ta zkrátka byla započítána do tohoto účetního období.
Většinu zisku má na kontě právě severoamerická divize, a to zejména díky SUV a pick-upům, v jejichž případě došlo ke 14procentnímu růstu prodejů. Z tohoto úhlu pohledu tedy dává smysl, že modrý ovál hodlá s čímkoliv, co nemá zvýšený podvozek, skončit. Značka přitom nehodlá vše vsadit jen na jednu spornou kartu, ale hned na dvě - velkou prioritu má elektrifikace, do nichž chce do roku 2022 nalít 11 mld. USD (251,93 mld. Kč).
Podobně jako ve Státech je na tom Ford v Evropě, jen samozřejmě v menším měřítku. Prodáno totiž bylo 346 800 aut (v zámoří šlo o 650 336 vozů a 4,1procentní pád), což meziročně představuje 3,4procentní pokles. Za tím ovšem stojí pokles zájmu o osobní vozy, ty užitkové naopak míří nahoru. S 99 900 prodanými vozy totiž Ford zůstává lídrem této části trhu, navíc si meziročně polepšil o 2 procenta.
Zmínit můžeme ještě Čínu, kde došlo na pokles prodejů o 21,7 procenta. Ford tedy padá výrazně, dokonce více než samotný trh, což pro automobilku rozhodně není dobrá zpráva - ukazuje se totiž, že v rámci obliby je až za konkurencí, která se i v těžkých časech dokáže v Číně držet lépe.
Jedničkou Fordu ve Státech je pick-up F-150...
...zatímco Evropě vládne Focus
Špičkou mezi užitkovými vozy je v Evropě Transit. Žádný z těchto modelů ale nezvládl zvrátit kolaps prodejů celé značky, které aktuálně klesají ve všech významnyćh světových odbytištích
Zdroj: Ford
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 10 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. 10:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
Nejčtenější články
- Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva