Prodeje Škod v ČR jdou tak mizerně, že někdo ze zákazníků nepohrdl 4 roky nevyráběnou skladovkou

Prodeje nových aut v Česku se dál propadají. Trh táhne dolů hlavně Škoda, kvůli jejímž výsledkům tu máme nejhorší bilanci od roku 2007. Tragická situace má ale i komické dopady, někdo z dealerů poslal do oběhu dodnes nepřihlášený Yeti.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Prodeje Škod v ČR jdou tak mizerně, že někdo ze zákazníků nepohrdl 4 roky nevyráběnou skladovkou

4.11.2021 | Petr Prokopec

Prodeje Škod v ČR jdou tak mizerně, že někdo ze zákazníků nepohrdl 4 roky nevyráběnou skladovkou

/

Foto: Škoda Auto

Prodeje nových aut v Česku se dál propadají. Trh táhne dolů hlavně Škoda, kvůli jejímž výsledkům tu máme nejhorší bilanci od roku 2007. Tragická situace má ale i komické dopady, někdo z dealerů poslal do oběhu dodnes nepřihlášený Yeti.

V dnešní době je asi možné vše, třeba i prodat jako zcela nový automobil, který se již čtyři roky nevyrábí. Přesně to se stalo v říjnu, kdy do českých registrací nových vozů znovu pronikla Škoda Yeti. Bližší podrobnosti k tomuto počinu z dat Sdružení dovozců automobilů pochopitelně nevyčteme, je ale jasné, že někdo z dealerů mladoboleslavské automobilky držel tento vůz dodnes na skladě jako nový. A teprve teď, v době, kdy nejsou čipy a prodeje Škod jdou mizerně jako dlouho ne, se rozhodl jej poslat do světa. Dost by nás přitom zajímala hlavně cena, neboť ta s ohledem na výjimečnost takového kousku nemusela být úplně malá.

Bizarní zářez Škody Yeti je ovšem v rámci říjnových prodejních dat jednou z velmi mála dobrých zpráv. Registrace totiž vystoupaly jen na 12 670 aut, což představuje pokles jak proti loňsku (-17,32 %), tak proti roku 2019 (-36,44 %). Ba co hůře, při pohledu do historických záznamů vyplývá, že méně aut se během října prodalo naposledy v roce 2007. Skutečně tedy nepřeháníme, když daný stav označujeme za katastrofický. Značný vliv na něj má přitom právě Škoda, navzdory ojedinělému návratu „sněžného muže“.

Prodeje mladoboleslavské automobilky se totiž propadly o hrozivých 38,4 procenta na pouhých 3 760 vozů. Škoda se tak již pomalu musí bát o trůn, nikoliv však kvůli Volkswagenu. Ani tomu se nedaří, jakkoliv ne až tak dramaticky (-18 %). Místo toho je jasnou tuzemskou dvojkou Hyundai, které si dokonce meziročně o téměř 15 procent polepšilo. V říjnu tak Korejci prodali 1 417 aut, přičemž daný úspěch ještě pojistila čtvrtá Kia s 770 vozy a 1,3procentním zlepšením.

Je přitom jasné, že tento stav není dán primárně nezájmem zákazníků, ale nedostatkem nových aut. A pokud si navíc uvědomíme, že Škoda nadále počítá s odstávkami výroby až do konce roku, pak zlepšení jistě není na spadnutí. Oproti tomu Korejci si na nedostatek čipů v Evropě až tak nestěžují, pročež vskutku může dojít na až tak bezprecedentní situaci, jako je jejich (aspoň společné) vystoupání na trůn, byť by šlo jen o krátkodobou nadvládu.

Pokud se ovšem zadíváme na jednotlivé segmenty, můžeme zjistit, že Hyundai již v některých dominuje. Tucson je jedničkou mezi SUV a i10 vládne minivozům. Škoda se pak sice může pochlubit třeba tím, že Fabia, Scala a Octavia vládnou ve svých obchodních třídách, kvůli tomu ale nejspíše nikdo šampaňské vytahovat nebude. Zejména u posledního zmíněného modelu jsou totiž čísla mimořádně nízká a meziroční propad obrovský.

Zaměřit se můžeme na registrace dle paliva, kde většinu tvoří vozy s benzinovým pohonem (69,76 %). Na diesely pak připadá 21,94 % a na elektromobily 1,37 %. Jakkoliv v tomto ohledu můžeme statistiku SDA považovat za zmatečnou - třeba taková Tesla se pohybuje v kategorii „Nezařazeno“, jakkoliv je jasné, že kalifornská automobilka nikdy nic jiného než elektromobily nevyráběla. Jejích 200 letos prodaných aut ale stejně situaci zásadně nezmění.

Zájem o elektrický pohon tak u nás zůstává mizivý, jakkoli i zde je kupcům nabízena řada výhod - jen ne přímo rozdávaní peněz jiných na samotné pořízení. Vzestup registrací je pak dán do značné míry tím, že výrobci v důsledku nedostatku čipů hrnou na trh hlavně ta auta, na kterých mají největší zisk, popř. taková, která jim zajistí odpustky v Bruselu. Při pohledu na registrace Škody Enyaq (31 ks) je ale patrné, že někdy ani to nestačí k tomu, aby si větší množství lidí za více jak 1 milion korun koupilo auto s užitnou hodnotou nerovnající se ani vozu o stovky tisíc levnějšímu.


Prodeje Škod v ČR jdou tak mizerně, že někdo ze zákazníků nepohrdl 4 roky nevyráběnou skladovkou - 1 - Prodeje CR 10-21 01Prodeje Škod v ČR jdou tak mizerně, že někdo ze zákazníků nepohrdl 4 roky nevyráběnou skladovkou - 2 - Prodeje CR 10-21 02Prodeje Škod v ČR jdou tak mizerně, že někdo ze zákazníků nepohrdl 4 roky nevyráběnou skladovkou - 3 - Prodeje CR 10-21 03Prodeje Škod v ČR jdou tak mizerně, že někdo ze zákazníků nepohrdl 4 roky nevyráběnou skladovkou - 4 - Prodeje CR 10-21 04Prodeje Škod v ČR jdou tak mizerně, že někdo ze zákazníků nepohrdl 4 roky nevyráběnou skladovkou - 5 - Prodeje CR 10-21 05Prodeje Škod v ČR jdou tak mizerně, že někdo ze zákazníků nepohrdl 4 roky nevyráběnou skladovkou - 6 - Prodeje CR 10-21 06Prodeje Škod v ČR jdou tak mizerně, že někdo ze zákazníků nepohrdl 4 roky nevyráběnou skladovkou - 7 - Prodeje CR 10-21 07Prodeje Škod v ČR jdou tak mizerně, že někdo ze zákazníků nepohrdl 4 roky nevyráběnou skladovkou - 8 - Prodeje CR 10-21 08Prodeje Škod v ČR jdou tak mizerně, že někdo ze zákazníků nepohrdl 4 roky nevyráběnou skladovkou - 9 - Prodeje CR 10-21 09Prodeje Škod v ČR jdou tak mizerně, že někdo ze zákazníků nepohrdl 4 roky nevyráběnou skladovkou - 10 - Prodeje CR 10-21 10Prodeje Škod v ČR jdou tak mizerně, že někdo ze zákazníků nepohrdl 4 roky nevyráběnou skladovkou - 11 - Prodeje CR 10-21 11Prodeje Škod v ČR jdou tak mizerně, že někdo ze zákazníků nepohrdl 4 roky nevyráběnou skladovkou - 12 - Prodeje CR 10-21 12Prodeje Škod v ČR jdou tak mizerně, že někdo ze zákazníků nepohrdl 4 roky nevyráběnou skladovkou - 13 - Prodeje CR 10-21 13Prodeje Škod v ČR jdou tak mizerně, že někdo ze zákazníků nepohrdl 4 roky nevyráběnou skladovkou - 14 - Prodeje CR 10-21 14Prodeje Škod v ČR jdou tak mizerně, že někdo ze zákazníků nepohrdl 4 roky nevyráběnou skladovkou - 15 - Prodeje CR 10-21 15Prodeje Škod v ČR jdou tak mizerně, že někdo ze zákazníků nepohrdl 4 roky nevyráběnou skladovkou - 16 - Prodeje CR 10-21 16Prodeje Škod v ČR jdou tak mizerně, že někdo ze zákazníků nepohrdl 4 roky nevyráběnou skladovkou - 17 - Prodeje CR 10-21 17Prodeje Škod v ČR jdou tak mizerně, že někdo ze zákazníků nepohrdl 4 roky nevyráběnou skladovkou - 18 - Prodeje CR 10-21 18Prodeje Škod v ČR jdou tak mizerně, že někdo ze zákazníků nepohrdl 4 roky nevyráběnou skladovkou - 19 - Prodeje CR 10-21 19
V říjnu se na českém trhu prodalo nejméně aut od roku 2007. Foto: SDA

Prodeje Škod v ČR jdou tak mizerně, že někdo ze zákazníků nepohrdl 4 roky nevyráběnou skladovkou - 20 - Skoda Yeti ojetina ilustracni foto 04Prodeje Škod v ČR jdou tak mizerně, že někdo ze zákazníků nepohrdl 4 roky nevyráběnou skladovkou - 21 - Skoda Yeti ojetina ilustracni foto 05Prodeje Škod v ČR jdou tak mizerně, že někdo ze zákazníků nepohrdl 4 roky nevyráběnou skladovkou - 22 - Skoda Yeti ojetina ilustracni foto 06Prodeje Škod v ČR jdou tak mizerně, že někdo ze zákazníků nepohrdl 4 roky nevyráběnou skladovkou - 23 - Skoda Yeti ojetina ilustracni foto 07Prodeje Škod v ČR jdou tak mizerně, že někdo ze zákazníků nepohrdl 4 roky nevyráběnou skladovkou - 24 - Skoda Yeti ojetina ilustracni foto 08Prodeje Škod v ČR jdou tak mizerně, že někdo ze zákazníků nepohrdl 4 roky nevyráběnou skladovkou - 25 - Skoda Yeti ojetina ilustracni foto 09
Škoda se propadla o hrozivých 38,4 procenta, těšit ji tak nemůže ani návrat SUV Yeti, s jehož výrobou přitom skončila již v roce 2017. Foto: Škoda Auto

Zdroj: SDA

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše