Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prodejní šéf VW náhle skončil bez udání důvodu, vaz mu nejspíše zlomil Renault
16.9.2020 | Petr Prokopec
Byl jednou z výrazných tváří německého koncernu, jehož komentáře se pravidelně objevovaly v médiích. Včera by ale bez varování s okamžitou platností propuštěn.
Zdá se, že koncern VW v letošním roce spustil čistku mezi vrcholnými manažery. Ta se dotkla i Škody, šéfovské křeslo totiž musel opustit Bernhard Maier, který tlačil automobilku příliš vysoko. Nedá se říci, že by s tím byl neúspěšný, vedení koncernu ale nepotřebuje další prémiovou značku, a tak do vedení české značky dosadil Thomase Schäfera, jehož misí je udržení automobilky níže u země. Jak si poradí s úkolem současně konkurovat levnějšímu mainstreamu a prodávat elektromobily za více než milion korun, jsme docela zvědavi.
Maier nicméně není jediným, kdo si musel náhle sbalit kufry. Koncern totiž oznámil, že včera s okamžitou platností ve firmě skončil prodejní a marketingový šéf Jürgen Stackmann. Jeho nástupcem pak byl již jmenován Klaus Zellmer, dosavadní šéf severoamerického zastoupení Porsche. Tuto pozici Zellmer zastával posledních pět let, v těch pěti předchozích pak byl šéfem německé divize. Pro značku ze Zuffenhausenu nicméně již pracuje třiadvacet let.
Je přitom otázkou, proč na dříve nikterak neohlášené střídání stráží na tak vysoké pozici došlo, není to obvyklé. Německý magazín Automobilwoche nicméně uvádí, že Stackmann ztratil důvěru vedení poté, co Golf osmé generace musel opakovaně přepustit pozici evropské jedničky Renaultu Clio. Kromě toho prodejní šéf dělal jen velmi málo pro to, aby zvýšil prodeje jak Golfu, tak Passatu, dvou stěžejních dojných krav firmy. Nic z toho však VW nepotvrdil, místo jen diplomaticky poděkoval Stackmannovi za jeho práci a uvedl, že firmu zcela opouští.
Tím se nám otevírá prostor pro mnohé spekulace, přičemž tou nejpravděpodobnější je opravdu razantní zemětřesení napříč celým koncernem. VW totiž aktuálně sází hlavně na elektromobilitu a snaží se tomu podřídit vše. Jakkoliv ovšem mediálně něco takového možné je, reálně to bez přízně zákazníků pořád nejde a převládající obliba aut se spalovacími motory je přes veškeré dotace evidentní. To způsobuje třenice, v níž někteří z odvolaných manažerů mohli být na „špatné” straně, tedy alespoň z pohledu nejvyššího vedení.
Tím ale spekulativní pole opustíme a jen dodáme, že Zellmera v roli šéfa severoamerického Porsche nahradí Kjell Gruner, nicméně až od 1. listopadu letošního roku. Do té doby se o pravomoce budou dělit finanční šéf značky Thierry Kartochian a provozní ředitel Joe Lawrence.
Prodejní a marketingový šéf VW Group Jürgen Stackmann (na první fotografii) ve své funkci náhle skončil, nově jej nahradil dosavadní šéf severoamerického Porsche Klaus Zellmer. Foto: VW Group
Zdroje: VW Group, Automobilwoche
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera