Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prodloužená Lada Vesta pro papaláše nakonec vznikne, situace v Rusku se výrazně změnila
2.6.2023 | Petr Prokopec
Do našeho hledáčku se vracela - a pak z něj zase mizela - docela pravidelně, už několik let po její premiéře se ale zdálo, že je s ní amen. Teď se vrací mezi živé, některých aut se holt Rusům nedostává.
Letos v srpnu uplyne již devět let od chvíle, kdy se na moskevském autosalonu poprvé představila tehdy nová Lada Vesta. S její výrobou pak ruský AvtoVAZ začal v září 2015, tedy v době, kdy se již technici automobilky zabývali dalšími variantami kromě základního sedanu. Zatímco klasického kombíku i verze „na chůdách“ jsme se již dočkali, prodloužené provedení zvané Signature jsme poznali jen ve formě prototypů. Místo sériové výroby pak projekt zamířil k ledu.
Čas od času se pak sice objevily zmínky o návratu, ke konkrétním činům se nicméně Rusové dosud neodhodlali. I proto, že cílové publikum při pohledu na vůz spíše zívalo nudou než jásalo nadšením. AvtoVAZ totiž předpokládal, že by Vesta Signature oslovila hlavně níže postavené prominenty současného ruského režimu, také ti ale zpoza volantů svých BMW a Mercedesů ohrnovali nad takovým autem nos. Jenže časy se evidentně mění a projekt je zpátky na stole.
AvtoVAZ totiž hodlá prodloužené provedení znovu představit na mezinárodním ekonomickém fóru, které se v Petrohradu bude konat v půlce června. A co více, automobilka prý pracuje na zahájení sériové výroby. K takovému kroku má dojít v roce 2025, do té doby je třeba uzpůsobit vozu montážní linku. Vesta Signature byla totiž prodloužena o 250 milimetrů v rámci rozvoru, jenž narostl z 2 635 na 2 885 mm. Těžit z daného posunu přitom budou zadní pasažéři.
Je otázkou, co vše se oproti regulérnímu provedení bude měnit. Ony prototypy, které celkově vznikly jen čtyři, se totiž mimo jiné pyšnily mnohem většími zadními dveřmi. I když pak došlo na posun v rozvoru o 250 mm, prostor pro nohy zadních cestujících se zvětšil jen o 200 mm. AvtoVAZ totiž zadní sedadla posunul o 50 mm více dopředu, což zlepšilo prostor pro hlavu. Mezi sedadla pak byla zasazena pevná středová konzole s držáky na nápoje.
Čeho z výše zmíněného se pak Vesta Signature skutečně dočká, nevíme. Je však jisté, že její vnější vzhled i vnitřní výbava již budou odpovídat aktuálnímu faceliftu. Vpředu i vzadu se tak dají očekávat plně diodová světla, zatímco středovou konzoli ozdobí větší displej multimédií, který bude doprovázen digitálním přístrojovým štítem. Co se však motoru týče, zde již znovu vládne nejistota - nic většího než jedna-osmu se 140 koňmi však dnes Lada k dispozici nemá.
Vůz nově oslovovat nejen vládní úřady, ale také taxikářské firmy, půjde tedy o jakýsi mezistupeň mezi většími limuzínami a běžnými osobními vozy. O odbyt se zřejmě postarají okolnosti, přesto jsme docela zvědavi, kolik vůz bude stát.
Vesta Signature vznikla již v roce 2015, tedy krátce po příchodu standardního provedení. Dle nových informací se nakonec dočká sériové výroby, a to rovných deset let po debutu. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: Drom
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 14 minutami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před hodinou - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 2 hodinami - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
před 4 hodinami - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 09:48 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 09:14 - jerry
- BMW Divize 03.28. 08:41 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Onboard videa 03.28. 02:40 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch
- Samosvorné diferenciály pro BMW 03.27. 12:37 - Předseda